Gezondheid en welzijn
Cemile
09-10-2022 om 16:22
Dichte oren
Hallo allemaal
Sinds Maart heb ik last van mijn oren.
Ze floepen zomaar dicht.
Huisarts geweest die van mening was dat er vocht achter het trommelvlies zat.
Doorgestuurd naar kno arts en volgens haar zit er geen vocht.
Nu heeft ze 2 weken geleden mijn trommelvlies aan beide oren doorgeprikt.
Nog steeds gaan mijn oren elke dag dicht.
Als ik ga liggen gaan ze gelijk open.
Dit snapt de kno arts niet....
20 minuten blijf ik meestal even liggen dan is het weer oké
Maar het is enorm vervelend als ik onderweg ben of ergens anders ben.
Kan natuurlijk niet overal even liggen
Het voelt of mijn hoofd onder water is en krijg druk op beide oren.
Is er iemand die dit herkend?
GroenTuintje
09-10-2022 om 17:57
ik heb zelf elk jaar last van verstopte oren door oorsmeer. Dan laat ik ze uitspuiten bij de huisarts. Maar wat jij hebt klinkt misschien toch anders
Cemile
09-10-2022 om 18:12
nee geen oorsmeer dat is het niet.
Voelt alsof er water in zit maar dan zijn ze echt potdicht.
arnica25
09-10-2022 om 18:39
Ik had dat na corona. Een oor potdicht (en doof) en dat ging ook vaak open met liggen. Ik heb er van de huisarts uiteindelijk een neusspray voor gekregen. Na een week was het over.
Cemile
09-10-2022 om 18:44
Voor zover ik weet heb ik geen corona gehad.
Die neusspray heb ik ook gehad en 1 maand gebruikt. Die heeft jammer genoeg niet geholpen.
Moosey
09-10-2022 om 19:19
Ik had na Corona dat mijn oren dicht leken te slaan bij inspanning en/of stress, kan me goed voorstellen dat ze na 20 minuten liggen dan weer open zouden zijn gegaan (zonder dat gingen ze ook weer open overigens) Zou het zo iets kunnen zijn?
Cemile
09-10-2022 om 19:38
Denk niet dat het met dit alles heeft te maken.
Soms gewoon als ik koffie zit te drinken of aan het winkelen of in de auto zit gaan ze dicht.
Soms 1 oor vaak de andere gelijk erna.
Het is zo vervelend.
Moet over een paar weken terug voor controle naar de kno arts.
Ze weet niet waar het van komt.
Ze zei zo van...ja anders moet je hier mee leren leven.
Weet dat er ergere dingen zijn maar dit is voor mijn sociale leven echt zo balen.
Vorige week uit eten met familie en zo uit het niets allebei de oren dicht.
Gelukkig was het aan het einde van het etentje en gingen we naar huis.
Maar de lol is er dan gelijk vanaf.
MMcGonagall
09-10-2022 om 20:52
Cemile schreef op 09-10-2022 om 19:38:
Denk niet dat het met dit alles heeft te maken.
Soms gewoon als ik koffie zit te drinken of aan het winkelen of in de auto zit gaan ze dicht.
Soms 1 oor vaak de andere gelijk erna.
Het is zo vervelend.
Moet over een paar weken terug voor controle naar de kno arts.
Ze weet niet waar het van komt.
Ze zei zo van...ja anders moet je hier mee leren leven.
Weet dat er ergere dingen zijn maar dit is voor mijn sociale leven echt zo balen.
Vorige week uit eten met familie en zo uit het niets allebei de oren dicht.
Gelukkig was het aan het einde van het etentje en gingen we naar huis.
Maar de lol is er dan gelijk vanaf.
Ik vind dat je het wel een beetje dramatiseert. Hoe erg is het nu helemaal als je oor even dicht zit. Die van mij zitten nagenoeg altijd dicht. Soms plopt er een open en word ik overspoeld door harde geluiden. Vervelend, maar geen levensbedreigend leed.
April2021
09-10-2022 om 21:02
Nee, niet levensbedreigend maar wel heel vervelend. En het klinkt alsof de arts het erg snel opgeeft.
Cemile
09-10-2022 om 23:15
Buisjes zijn geen optie omdat er geen vocht achter het trommelvlies zit.
Daarom heeft ze op mijn verzoek trommelvlies doorgeprikt.
Dit heeft tot nu toe geen effect gehad.
Dramatiseert?...Het is gewoon heel vervelend druk op je hoofd en oren dicht. Ze gaan dus alleen weer open als ik even ga liggen niet spontaan uit zichzelf.
Dat jij er zo makkelijk over denkt oké...maar ik vind het een heel vervelend probleem en vraag hier of er mensen zijn die het herkennen en misschien tips hebben. Mag toch?
arnica25
09-10-2022 om 23:42
Cemile schreef op 09-10-2022 om 18:44:
Voor zover ik weet heb ik geen corona gehad.
Die neusspray heb ik ook gehad en 1 maand gebruikt. Die heeft jammer genoeg niet geholpen.
Je weet natuurlijk niet welke ik gehad heb. Bij mij zaten er corticosteroïden in en mocht ik maximaal 2 weken gebruiken. Maar bij mij was het duidelijk een nasleep van corona.
Venusss
10-10-2022 om 08:46
Ik heb dit van de zomer een tijdje gehad. Onderzoek bij de huisarts liet zien dat er geen vocht of een prop oorsmeer zat. Mijn huisarts zei toen dat het soms ook kan dat het een allergische reactie is, bijvoorbeeld door hooikoorts. Ik heb daar inderdaad soms last van, maar had in die periode eigenlijk geen hooikoortsklachten....niet snotterig of wat dan ook. Ben toch even anti histamine tabletjes gaan gebruiken en het was ineens over. Maar goed, dit is mijn ervaring en wie weet is het bij jou iets heel anders. Als ik jou was zou ik terug gaan naar de huisarts of KNO arts. Ik weet hoe vervelend dichte oren zijn, het doet zeer en het is heel indringend want je kan het gewoon niet negeren. Op mijn werk moest ik constant vragen of mensen hun zin wilden herhalen omdat ik het niet goed hoorde.
Zonnebloem17
10-10-2022 om 09:28
Ik heb het ook al maanden. Ontstaan na corona, huisartsen snappen er ook niks van. Maar ik krijg ook geen verwijzingen of medicatie (spray), maar eigenlijk overal meteen de mededeling dat ik er maar mee moet leren leven. Ach ja, het is irritant, vooral voor mijn omgeving als ik weer eens loop te tetteren dat ik het niet versta haha!
Overigens klaar ik dus wel elke dag meermaals mijn oren, maar volgens mij veroorzaakt dat juist een vicieuze cirkel. Mijn trommelvliezen zijn nu ook permanent ingetrokken een soort van. Alleen is het de ene keer erger dan de andere keer.
arnica25
10-10-2022 om 10:16
Zonnebloem17 schreef op 10-10-2022 om 09:28:
Ik heb het ook al maanden. Ontstaan na corona, huisartsen snappen er ook niks van. Maar ik krijg ook geen verwijzingen of medicatie (spray), maar eigenlijk overal meteen de mededeling dat ik er maar mee moet leren leven. Ach ja, het is irritant, vooral voor mijn omgeving als ik weer eens loop te tetteren dat ik het niet versta haha!
Overigens klaar ik dus wel elke dag meermaals mijn oren, maar volgens mij veroorzaakt dat juist een vicieuze cirkel. Mijn trommelvliezen zijn nu ook permanent ingetrokken een soort van. Alleen is het de ene keer erger dan de andere keer.
Wat raar dat je te horen krijgt dat je er maar mee moet leren leven. Ik vond mijn stokdove oor na corona niet alleen heel vervelend maar ook gevaarlijk met b.v. autorijden. Ik heb er wel een neusspray voor meegekregen die binnen 14 dagen resultaat gaf.
Cemile
10-10-2022 om 11:13
Venusss
Ik heb idd soms last van mijn allergie.
Op het moment niet maar bedankt voor de tip om anti histamine te gebruiken.
Die ga ik in ieder geval even proberen.
Ben niet verkouden geweest het hele jaar nog niet. Maar wel beetje natte neus soms door allergie.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.