Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Wie doet er mee? Minder geld uitgeven!

Op VIVA is dit een goedlopend topic waar ik met veel plezier in mee schrijf. Spaar en bespaar goeroe's, verenig u!


Gaat hier ook redelijk goed! Alleen de boodschappen, dat blijft een hoge kostenpost. En hoe ik het ook probeer het lager te krijgen het lukt me niet. We geven ongeveer 200 euro per week uit inclusief verzorgingsproducten. En we zijn met zijn 4en. Man, ik, jongvolwassen kind en puber. Vriendin van de oudste is hier ook regelmatig maar hij is daar ook dus kun je het tegen elkaar wegstrepen. De meeste boodschappen doe ik bij AH omdat die alleen hier in het dorp zit. 

Benzine is ook een crime met de huidige prijzen. 

Verder heb ik Vinted ontdekt en dat gaat goed, heb al heel wat verkocht! Ik ben een nieuwe winterjas nodig en nog een broek en wat blousjes dus leg ik de opbrengst daarbij. Scheelt weer!

Als je met zeg maar 4 volwassenen bent en dan 200,- per week uitgeeft aan boodschappen en verzorgingsproducten, vind ik dat al heel strak eigenlijk! Ik zit op 140/150 euro per week zonder verzorgingsproducten voor 2 volwassenen en 2 kinderen. Oudste (9) eet al wel echt als volwassenen moet ik zeggen 😁

Ik ga binnenkort mijn miskoop-laarzen weer proberen te verkopen. (te hoge hak). Ze zijn verder van prachtig geschuurd, zwart leer dus ik hoop dat het lukt.

Wij hebben budgte laatst teruggesteld naar 125 per week voor 2 volwassenen en 2 jonge kinderen en dat lukt deze maand voor het eerst. Ik heb er wel kleine vriezer bijgekocht vorige maand zodat ik aanbiedingen kan invriezen bijvoorbeeld en plan mijn maaltijden deels op prijs.

Ik heb gisteren weer eens boodschappen gedaan bij AH omdat ik een flink aantal bonusaanbiedingen wel wilde hebben.O.a. vit.D  Twee voor de prijs van één. Kunnen we lekker vooruit deze winter.

Ik probeer het te redden met €350 per maand voor 1 volwassene, 1 16jarige veel sporter en een toch regelmatig hier verblijvend vriendinnetje dat ook veel sport.
Dat zijn dan idd de supermarkt en drogisterij zaken.

Van de week weer een onverwachte kostenpost, racket kapot tijdens de training, hoppa weer een uitgave van €90, het was gelukkig geen duur racket maar wel nog maar één maand oud. Was gelukkig pas de eerste keer in 9 jaar.

Ysenda schreef op 18-09-2021 om 08:24:

Ik probeer het te redden met €350 per maand voor 1 volwassene, 1 16jarige veel sporter en een toch regelmatig hier verblijvend vriendinnetje dat ook veel sport.
Dat zijn dan idd de supermarkt en drogisterij zaken.

Van de week weer een onverwachte kostenpost, racket kapot tijdens de training, hoppa weer een uitgave van €90, het was gelukkig geen duur racket maar wel nog maar één maand oud. Was gelukkig pas de eerste keer in 9 jaar.

He bah dat zijn altijd vervelende tegenslagen.

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

18-09-2021 om 09:22

Ysenda schreef op 18-09-2021 om 08:24:

Ik probeer het te redden met €350 per maand voor 1 volwassene, 1 16jarige veel sporter en een toch regelmatig hier verblijvend vriendinnetje dat ook veel sport.
Dat zijn dan idd de supermarkt en drogisterij zaken.

Van de week weer een onverwachte kostenpost, racket kapot tijdens de training, hoppa weer een uitgave van €90, het was gelukkig geen duur racket maar wel nog maar één maand oud. Was gelukkig pas de eerste keer in 9 jaar.

Zit daar geen garantie op dan? Een product van 90 EUR die stuk gaat binnen een maand?

Mallebeppie schreef op 18-09-2021 om 09:22:

[..]

Zit daar geen garantie op dan? Een product van 90 EUR die stuk gaat binnen een maand?

Nee, niet als je er in een actie om een shuttle te halen op gaat staan. 🤣

Wel als bv de hals zou scheuren. 

Maar badmintonrackets zijn vrij kwetsbaar en de krachten die er op uitgeoefend worden erg groot. Je kunt ook de pech hebben dat je binnen een uurtje 'm al kapot tikt omdat je net iets te laag een shuttle pakt en de grond raakt. Risico dat bij de sport hoort, en met 4-6x per week spelen valt het nog wel mee. Hij heeft niet voor niets 6 rackets in zijn tas.

Ik heb een nieuwe baan. Ga er 800 euro netto op vooruit 😳

Broodtrommel schreef op 26-09-2021 om 21:15:

Ik heb een nieuwe baan. Ga er 800 euro netto op vooruit 😳

Heerlijk! Super fijn 😊 baan ook wel heel leuk neem ik aan 😁

Broodtrommel schreef op 26-09-2021 om 21:15:

Ik heb een nieuwe baan. Ga er 800 euro netto op vooruit 😳

Gefeliciteerd!

Broodtrommel schreef op 26-09-2021 om 21:15:

Ik heb een nieuwe baan. Ga er 800 euro netto op vooruit 😳

Gefeliciteerd met je nieuwe baan.


Broodtrommel schreef op 26-09-2021 om 21:15:

Ik heb een nieuwe baan. Ga er 800 euro netto op vooruit 😳

Gefeliciteerd, super leuk voor je! Wat een verschil.

Als je tot nu aardig met je geld uitkwam, dan zou je kunnen overwegen het (grotendeels) automatisch kunnen overboeken naar je spaarrekening. Als je dan een spaardoel hebt, dan ben je er zo.

Of niet natuurlijk. Moet iedereen uiteindelijk zelf weten. Je kan ook lekker geld laten rollen.

Dank jullie wel. 

Ik ben van plan om bijna alles opzij te zetten. Nooit echt ruim in de slappe was gezeten, maar kan de teugels nu iets laten vieren. Wel een lekker gevoel. 

Wel superspannend en wilde niet perse weg bij mijn oude werkgever dus hoop dat ik er geen spijt van krijg. Tegelijkertijd is het een mooie uitdaging

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.