Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Wie doet er mee? Minder geld uitgeven!

Op VIVA is dit een goedlopend topic waar ik met veel plezier in mee schrijf. Spaar en bespaar goeroe's, verenig u!


Nose schreef op 23-08-2021 om 17:07:

[..]

Ah wat sneu. Hoe kwam je daarachter?

Ze piepte constant terwijl ze aan het plassen was, ze plaste ook constant en haar haren onderkant was helemaal nat. En ze ze ging met haar achterkant omhoog bij het plassen. Dus toen direct maar even dierenarts afspraak gemaakt. Maar schijnt vaak voor te komen bij cavia's.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

23-08-2021 om 17:19

Winterkoud schreef op 23-08-2021 om 17:14:

[..]

Ze piepte constant terwijl ze aan het plassen was, ze plaste ook constant en haar haren onderkant was helemaal nat. En ze ze ging met haar achterkant omhoog bij het plassen. Dus toen direct maar even dierenarts afspraak gemaakt. Maar schijnt vaak voor te komen bij cavia's.

Wat goed dat je het door had!! Sneu voor het beestje

Nose schreef op 23-08-2021 om 17:19:

[..]

Wat goed dat je het door had!! Sneu voor het beestje

Ja dit merk je wel bij cavia's opzich. Maar dure business dierenarts 😬

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

23-08-2021 om 17:31

Winterkoud schreef op 23-08-2021 om 17:29:

[..]

Ja dit merk je wel bij cavia's opzich. Maar dure business dierenarts 😬

Ja hier hond met 2 operaties....2700 euro 🤷‍♀️

Nose schreef op 23-08-2021 om 17:31:

[..]

Ja hier hond met 2 operaties....2700 euro 🤷‍♀️

Oef! Dan valt mijn rekening ineens enorm mee 😇😁

Hier een dagje gewinkeld met man en de verleidingen goed kunnen weerstaan 💪 Nog een terrasje gedaan, maar dat kostte maar €1 want ik had nog een cadeau kaart liggen. 

Wat sneu van je cavia Winterkoud. Hopelijk is ie snel de oude. 
Hier moet de kat nog een hartfilm laten maken. Hij heeft een hartruisje en dit hoort bij de jaarlijkse controle. Zie er altijd erg tegenop, want de kat is er niet bepaald dol op. 

Gelukkig loopt mijn Vinted erg goed weer dus dat drukt de kosten voor de dierenarts weer enigzins. 

Goed gedaan borrelhap! Zeker de lunch 👍🏻
Wij hebben nog twee diner bonnen liggen van zelfde restaurant, die moeten we ook nog even gaan innen 😇 

En snap dat je niet direct staat te springen voor een hartfilmpje bij de kat, ook vooral voor de 🐱.. huisdieren geven veel plezier maar denk wel dat je als persoon goed moet nadenken of je een huisdier echt kan betalen. 
De dierenarts was wel heel reëel dat cavia's echt wel kunnen doodgaan aan blaasontsteking. Zeker als je er laat bij bent, en mijn cavia heeft hem al echt even waarschijnlijk. Maar goed dat is toch afwachten verder. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

23-08-2021 om 18:46

Borrelhap schreef op 23-08-2021 om 18:16:

Hier een dagje gewinkeld met man en de verleidingen goed kunnen weerstaan 💪 Nog een terrasje gedaan, maar dat kostte maar €1 want ik had nog een cadeau kaart liggen.

Wat sneu van je cavia Winterkoud. Hopelijk is ie snel de oude.
Hier moet de kat nog een hartfilm laten maken. Hij heeft een hartruisje en dit hoort bij de jaarlijkse controle. Zie er altijd erg tegenop, want de kat is er niet bepaald dol op.

Gelukkig loopt mijn Vinted erg goed weer dus dat drukt de kosten voor de dierenarts weer enigzins.

Sterkte borrelhap met de kat. 

@winterkoud

Ja de hond....ik ben zo gek op haar en het was opereren of in laten slapen. Prognose was goed na operatie en ze was nog maar 7 toen. 

Nose schreef op 23-08-2021 om 18:46:

[..]

Sterkte borrelhap met de kat.

@winterkoud

Ja de hond....ik ben zo gek op haar en het was opereren of in laten slapen. Prognose was goed na operatie en ze was nog maar 7 toen.

Ja dan doe je dat zeker hoor!

Winterkoud schreef op 23-08-2021 om 18:44:

Goed gedaan borrelhap! Zeker de lunch 👍🏻
Wij hebben nog twee diner bonnen liggen van zelfde restaurant, die moeten we ook nog even gaan innen 😇

En snap dat je niet direct staat te springen voor een hartfilmpje bij de kat, ook vooral voor de 🐱.. huisdieren geven veel plezier maar denk wel dat je als persoon goed moet nadenken of je een huisdier echt kan betalen.
De dierenarts was wel heel reëel dat cavia's echt wel kunnen doodgaan aan blaasontsteking. Zeker als je er laat bij bent, en mijn cavia heeft hem al echt even waarschijnlijk. Maar goed dat is toch afwachten verder.

Dank je Winterkoud en Nose.

Man en ik hebben een spaarpotje voor onze katten. Ik leef nog liever zelf een maand op droog brood dan dat ik geld bespaar op onze huisdieren. Man staat daar gelukkig hetzelfde in Maar de dierenarts is zeker erg prijzig. Onze oudere kat krijgt jaarlijkse behandelingen voor haar artrose. Ben blij dat we een potje hebben 

Ik zal duimen voor je cavia!  

Hoe gaat het met alle beestjes die deze maand naar de dierenarts moesten? 

Ik wist al wel dat augustus geen goede bespaar maand zou worden maar onverwachts kosten aan de auto doen daar nog een schepje bovenop.

De auto gaf al een paar keer storing aan maar de melding verdween ook weer iedere keer. Toch maar even langs de garage gegaan en het bleek toch wel ernstig te zijn. Kosten €940

SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

29-08-2021 om 18:37

Die van ons moeten voor de inenting. Maar verder gelukkig geen onkosten  

_melon

_melon

29-08-2021 om 18:41 Topicstarter

Heel goed, de bijtwond bij onze kitten is helemaal weer dicht en de haren groeien ook weer aan. Nog even en je ziet er niks meer van.

Bailey26 schreef op 29-08-2021 om 16:59:

Hoe gaat het met alle beestjes die deze maand naar de dierenarts moesten?

Ik wist al wel dat augustus geen goede bespaar maand zou worden maar onverwachts kosten aan de auto doen daar nog een schepje bovenop.

De auto gaf al een paar keer storing aan maar de melding verdween ook weer iedere keer. Toch maar even langs de garage gegaan en het bleek toch wel ernstig te zijn. Kosten €940

Voor zover ik nu kan beoordelen goed! Medicijnen zijn nu op, dus komende dagen komt het op aan denk ik. Maar beestje eet, drinkt goed en is lekker levendig. Wel soms nog waterige oogjes dus daar twijfel ik wel aan of ze helemaal beter is. 

O zuur zulke autokosten ja 😓 maar beter repareren dan je auto echt kapot rijden.

Wij hadden voordeeltje deze maand van de belastingdienst, kregen nog wat kot en kit terug over 2020 😁

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.