Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Wie doet er mee? Minder geld uitgeven!

Op VIVA is dit een goedlopend topic waar ik met veel plezier in mee schrijf. Spaar en bespaar goeroe's, verenig u!


Hi 
Het minder geld uitgeven is deze maand finaal mislukt. Niet alleen vanwege vakanties maar ook is m’n strijkplank én m’n droogrek onlangs kapot gegaan. 
heb 2 nieuwe droogtorens gekocht bij Blokker in de aanbieding, en ik bestel eind deze week een Brabantia strijkplank van rond de 100 euro. Zijn van die dingen die ik voorheen altijd zo cheap mogelijk tweedehands kocht, maar die dus ook niet langer dan een jaar of 7 zijn meegegaan. Ik heb goede hoop dat deze nieuwe spullen het langer gaan uithouden. 

Hobbelster schreef op 17-08-2021 om 09:27:

Hi
Het minder geld uitgeven is deze maand finaal mislukt. Niet alleen vanwege vakanties maar ook is m’n strijkplank én m’n droogrek onlangs kapot gegaan.
heb 2 nieuwe droogtorens gekocht bij Blokker in de aanbieding, en ik bestel eind deze week een Brabantia strijkplank van rond de 100 euro. Zijn van die dingen die ik voorheen altijd zo cheap mogelijk tweedehands kocht, maar die dus ook niet langer dan een jaar of 7 zijn meegegaan. Ik heb goede hoop dat deze nieuwe spullen het langer gaan uithouden.

O ja dat zijn van die uitgave die altijd ineens komen 🙈 strijkplank gebruik ik zelden.. mijn motto is alleen iets strijken wat echt echt moet ha ha! Heb ook al 15 jaar dezelfde strijkplank, ding is ook van Brabantia ofzo. Strijk ook rustig even iets op de tafel met handdoek eronder. 

Mijn ene droogrek word ook wel gammeler na 15 jaar, maar zolang hij staat, staat hij 😁

Verder zijn we nu weekje op vakantie, dus minder uitgeven gebeurt hier ook niet 😉

@Melon: fijn dat het goed gaat met de kat!

Vandaag helaas een niet zo'n goeie bespaaractie: we gaan een dagje naar België en moeten daarvoor door de Westerscheldetunnel à 10 euro heen en terug.
Daar staat tegenover dat we daar gelijk tanken en dat is goedkoper dan in NL. 
Hebben een stukje van de tol er weer uit 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

17-08-2021 om 10:27

Hier word een extra kraan geplaatst.....dag euro's

_melon

_melon

17-08-2021 om 10:28 Topicstarter

Ja de kat is weer bijna helemaal de oude. Op de wond (die gelukkig weer dicht is) na merk je er niks meer van!

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

17-08-2021 om 10:28

_melon schreef op 17-08-2021 om 10:28:

Ja de kat is weer bijna helemaal de oude. Op de wond (die gelukkig weer dicht is) na merk je er niks meer van!

Super fijn! 

_melon schreef op 17-08-2021 om 10:28:

Ja de kat is weer bijna helemaal de oude. Op de wond (die gelukkig weer dicht is) na merk je er niks meer van!

Dat is fijn!!

Hier gaat het aardig met minder geld uitgeven. Vakantie afgelopen en dat merk je. Kinderen zijn druk met bijbaantjes dus weer regelmaat. Kleding koop ik eigenlijk altijd nieuw. Heb onlangs wel een vinted account aangemaakt. Heb al 3 kledingstukken verkocht die niet echt mooi meer zaten, ze zijn net opgestuurd dus nog geen geld ontvangen ben benieuwd hoe dat gaat hoor er wisselende verhalen over. Ik zie zelf soms ook wel leuke ding voorbij komen maar ben altijd bang dat het er op de foto mooier uit ziet dan in het echt.

Komende maand wil ik proberen een maand helemaal niets uit te geven aan wat ik niet echt nodig heb. Het is beschamend dat ik dit zo opschrijf, het geeft aan hoe ik consumeer zonder dat het nodig is. Ik mag ook graag op marktplaats rondstruinen, het scheel weer dat het dan 2de hand is maar de drang om iets te kopen maakt het niet anders.

SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

17-08-2021 om 11:03

_melon schreef op 17-08-2021 om 10:28:

Ja de kat is weer bijna helemaal de oude. Op de wond (die gelukkig weer dicht is) na merk je er niks meer van!

Fijn! 

_melon schreef op 17-08-2021 om 10:28:

Ja de kat is weer bijna helemaal de oude. Op de wond (die gelukkig weer dicht is) na merk je er niks meer van!

Gelukkig maar!

_melon schreef op 17-08-2021 om 10:28:

Ja de kat is weer bijna helemaal de oude. Op de wond (die gelukkig weer dicht is) na merk je er niks meer van!

Gelukkig maar! 

Ook hier wordt besparen niks deze maand. Hebben veel extra kosten aan eten bestellen. Wij hebben op dit moment gewoon haast geen energie en tijd om zelf te koken. 

Man probeert om nog wat kleine klusjes in huis te doen. Nodig maar een bezoek aan de bouwmarkt voor materiaal is nooit goedkoop. 

Als ik weer wat energie heb wil ik proberen om wat baby kleding te gaan verkopen op marktplaats. Denk wel dat dit pas in september wordt als ik mijn operatie achter de rug heb. 

SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

18-08-2021 om 13:45

Godzijdank is de vakantie bijna voorbij, haha. Vanaf volgende week gaan we weer werken met weekmenu's en komt er weer meer regelmaat in ons leven. Daar doen we het financieel altijd een stuk beter op dan het losse en per dag leven wat we nu doen. 

Idris schreef op 18-08-2021 om 13:45:

Godzijdank is de vakantie bijna voorbij, haha. Vanaf volgende week gaan we weer werken met weekmenu's en komt er weer meer regelmaat in ons leven. Daar doen we het financieel altijd een stuk beter op dan het losse en per dag leven wat we nu doen.

Ja hè! Hier ook hoor. Maar dan heb je inderdaad geen extra's in dagje weg, rijden, parkeren, eten etc. Prima in de vakantie, maar voor standaard financieel geen goed idee 😅🙈 volgende week nog 1 week vakantie, maar die zijn we thuis dus scheelt ook alweer met op vakantie zijn.

Koken in vakantiehuisjes doe ik niet of heel simpel, niet te doen daar..geen idee hoe andere dat altijd doen 🤐

Winterkoud schreef op 18-08-2021 om 13:58:

[..]

Ja hè! Hier ook hoor. Maar dan heb je inderdaad geen extra's in dagje weg, rijden, parkeren, eten etc. Prima in de vakantie, maar voor standaard financieel geen goed idee 😅🙈 volgende week nog 1 week vakantie, maar die zijn we thuis dus scheelt ook alweer met op vakantie zijn.

Koken in vakantiehuisjes doe ik niet of heel simpel, niet te doen daar..geen idee hoe andere dat altijd doen 🤐

Ik kook bijna altijd zelf als we op vakantie zijn. In een stacaravan..

Ik neem een eigen flinke wokpan mee en maak simpele maaltijden als gebakken aardappeltjes (die kook ik een avond van tevoren) met een pot groente, verse komkommer of tomaten erbij een een gebakken kalkoenschnitzel ofzo.

Minder geld uitgeven lukt hier slecht, maar ik ben niet ontevreden. Ik geef al nauwelijks geld uit, dus had mijn doel al bereikt.
Helaas gaat nu het een na het ander kapot, maar dat zag ik aankomen. Ongeveer tien jaar geleden ben ik hier komen wonen en heb toen veel aangeschaft (keuken, apparaten, jaloezieën,  etc.).

Zuur als opeens veel dingen kapot gaan. Maar het waren geplande kosten en de levensduur is acceptabel.

Door corona heb ik wat aankopen uitgesteld, zoals nieuwe jaloezieën. Herkennen jullie dat?
Daarnaast koop ik alleen dingen als ik het echt nodig heb. Ik denk dan: 'Ach, met die ene raam-jaloezie en die oven kan ik nog wel even zonder.'
Mijn motivatie is zowel geld als duurzaamheid.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.