Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Wie doet er mee? Minder geld uitgeven!

Op VIVA is dit een goedlopend topic waar ik met veel plezier in mee schrijf. Spaar en bespaar goeroe's, verenig u!


Broodtrommel schreef op 12-08-2021 om 06:48:

Onze balken hebben rot en zwammen dus die moeten vervangen worden. Het is Amsterdam dus dat gaat heel erg veel kosten. Je deelt alles wel met de andere appartementen maar jeetje wat is zoiets duur zeg.

Dat is ontzettend balen ja. Wel iets wat echt moet, maar zuur!

Hier nu vakantie en lukt ook niet om minder uit te geven, is juist meer. Omdat ik vanwege long covid niet in staat ben om echt drukke uitjes te doen zoals pretparken en zwemmen en dergelijke, heb ik kind mee uit winkelen genomen. Wel helemaal opgedoft als een prinsesje uiteraard en zijn zelfs de douglas in gelopen om haar te laten opmaken  we konden geen kroontje vinden dus die houdt ze nog tegoed maar ze heeft wel 2 andere leuke kadootjes gekregen  en het zou kunnen dat mama 2 jurkjes en nieuwe sloffen en vooruit ook Korean skin care sheet masks heeft gekregen dus nouja laten we zeggen dat we ons vermaken binnen de grenzen van mijn zeer beperkte energie. Ik heb de rest Vd dag straal voor Pampus gelegen maar gezellig dat het was! 

Hobbelster schreef op 12-08-2021 om 09:19:

Hier nu vakantie en lukt ook niet om minder uit te geven, is juist meer. Omdat ik vanwege long covid niet in staat ben om echt drukke uitjes te doen zoals pretparken en zwemmen en dergelijke, heb ik kind mee uit winkelen genomen. Wel helemaal opgedoft als een prinsesje uiteraard en zijn zelfs de douglas in gelopen om haar te laten opmaken we konden geen kroontje vinden dus die houdt ze nog tegoed maar ze heeft wel 2 andere leuke kadootjes gekregen en het zou kunnen dat mama 2 jurkjes en nieuwe sloffen en vooruit ook Korean skin care sheet masks heeft gekregen dus nouja laten we zeggen dat we ons vermaken binnen de grenzen van mijn zeer beperkte energie. Ik heb de rest Vd dag straal voor Pampus gelegen maar gezellig dat het was!

Super balen dat je zo'n last houdt van long covid ,😓. Man van vriendin van mij heeft er ook zo'n last van, nu weer begonnen met werken maar gaat amper nog. 

Maar wel fijn dat je een heerlijk winkeldagje met kind hebt gehad, en jezelf verwennen mag natuurlijk ook 😁

Voor onze worden dagjes als zwemmen en binnenspeeltuin juist veel relaxter, want wij  gaan ergens zitten en melden hier zitten wij als je ons zoekt 😉

Ik ben even tijdelijk gaan meespelen met die Bankgiro. Je krijgt 4 dierentuin tickets gratis en op 1 vip pas kan je tijdelijk 3 andere introducés meenemen. Er zitten best veel dingen tussen dus uiteindelijk zie ik het als besparing op de vakantie :p

Al probeer ik zaken altijd goedkoper te krijgen, ik geef wel gewoon geld uit in de vakantieperiode. Dan mag het ook van mij, maar hou dan wel rekening met een bepaald budget

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

12-08-2021 om 09:47

Hier hoop ik deze maand geld over te houden om apart te zetten voor een cursus. Ik wil het niet van mijn spaar halen 🤣

_melon

_melon

12-08-2021 om 09:53 Topicstarter

Nose schreef op 12-08-2021 om 09:47:

Hier hoop ik deze maand geld over te houden om apart te zetten voor een cursus. Ik wil het niet van mijn spaar halen 🤣

Leuk doel, zo probeer ik dat dan ook te doen als ik iets 'groots' wil.

Wat voor cursus (of te privé)?

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

12-08-2021 om 09:56

_melon schreef op 12-08-2021 om 09:53:

[..]

Leuk doel, zo probeer ik dat dan ook te doen als ik iets 'groots' wil.

Wat voor cursus (of te privé)?

Nee hoor 😇 ik wil al heel lang medisch pedicure doen 🙏

_melon

_melon

12-08-2021 om 09:58 Topicstarter

Nose schreef op 12-08-2021 om 09:56:

[..]

Nee hoor 😇 ik wil al heel lang medisch pedicure doen 🙏

Oh stoer hoor. Verander je dan je naam ook in Toe of Foot? 

Wil je dan ook voor jezelf beginnen?

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

12-08-2021 om 10:05

_melon schreef op 12-08-2021 om 09:58:

[..]

Oh stoer hoor. Verander je dan je naam ook in Toe of Foot?

Wil je dan ook voor jezelf beginnen?

Naam verzinnen is zooooo moeilijk. Ik had er een paar maar dan staat het al online bij kvk. Wel raar want sommige namen komen wel meer voor. Hahaha ja geen nose maar toes

Ik ben nu druk, druk bezig met de kamer van mijn dochter opruimen (besparing: een kussen dat ik als niet te redden had afgeschreven heeft mijn moeder gisteren alsnog schoon weten te krijgen, dus niet naar de Ikea voor een nieuwe a E13). Best een werk, en (ik zal jullie de gedachtenkronkels besparen), ik wil mezelf belonen nadat ik mijn studie heb afgerond (hopelijk in december) dat ik daarná het felbegeerde op maat gemaakte wandvullende tv meubel ga bestellen. 

Dat zal zo 4K kosten vrees ik, mijn vader vroeg al voorzichtig of ik dat wel voor kon sparen, en er rolde zo een overzicht uit mijn mond met de berekening dat ik dit makkelijk erbij kan sparen voordat ik het uitgeef (en ik heb het geld al staan zelfs), nu aangevuld met: dat is de beloning voor het afronden van die opleiding. Zin in! Hopelijk geeft dat ook nog het extra zetje om die opleiding goed en tijdig af te ronden 

Besparing: als je de bankgiroloterij weer snel opzegt, heb je dat geld er met die gratis kaartjes al uit, prima toch.

Wij hebben hier museumjaarkaarten, ook voor de kinderen. Dat geld halen we er ook makkelijk uit, je gaat al snel even ergens heen, zie je niet alles dan is het niet erg want je kunt altijd nóg een keertje gaan. 


Het is alleen wel even opletten met hoe je zo'n dag invult. Ex ging naar Nemo en was al E 15 kwijt voor een parkeerkaartje, kiest ervoor om daar nog iets te eten etcetera, en is dan per saldo veel duurder uit dan het tochtje dat ik naar een museum ondernam, met gratis parkeren en kinderen die het na een ruime ochtend en een (meegenomen) pakje drinken en lekkers wel gezien hadden. Dan resteert alleen het benzinegeld nog, maar ik heb een lieve werkgever 

Ik ben de afgelopen dagen naar verschillende kledingwinkels geweest. Heb al een tijdje geen kleding voor mezelf gekocht en er is nu nog overal sale. Maar ik heb niks gevonden wat ik écht leuk vond dus ik heb niks gekocht. Extreem goede besparing zo 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

12-08-2021 om 19:20

zakchips schreef op 12-08-2021 om 13:46:

Ik ben de afgelopen dagen naar verschillende kledingwinkels geweest. Heb al een tijdje geen kleding voor mezelf gekocht en er is nu nog overal sale. Maar ik heb niks gevonden wat ik écht leuk vond dus ik heb niks gekocht. Extreem goede besparing zo

Lekker!! 

zakchips schreef op 12-08-2021 om 13:46:

Ik ben de afgelopen dagen naar verschillende kledingwinkels geweest. Heb al een tijdje geen kleding voor mezelf gekocht en er is nu nog overal sale. Maar ik heb niks gevonden wat ik écht leuk vond dus ik heb niks gekocht. Extreem goede besparing zo

Goed bezig! 

Als het goed is wordt vandaag mijn bikini bezorgd. Ik hoop dat hij past, vind online shoppen net wat minder vervelend als in de fysieke winkels. 

Hopelijk voel ik mij ergens  volgende week een dag goed genoeg om (voor het eerst) te gaan zwemmen met de baby. Durf nog geen kaartjes vooruit te kopen dus mocht het niet lukken is dat geld alvast bespaard. 

Vanavond gaan wij wel met vrienden uiteten. Niet echt budget vriendelijk maar wij zijn er wel heel erg aan toe om even wat gezelligheid te hebben. 

zakchips schreef op 12-08-2021 om 13:46:

Ik ben de afgelopen dagen naar verschillende kledingwinkels geweest. Heb al een tijdje geen kleding voor mezelf gekocht en er is nu nog overal sale. Maar ik heb niks gevonden wat ik écht leuk vond dus ik heb niks gekocht. Extreem goede besparing zo

Goed voor het minder uitgeven, wel jammer dat je dan toch net niks kan vinden naar je zin.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.