Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Wie doet er mee? Minder geld uitgeven!

Op VIVA is dit een goedlopend topic waar ik met veel plezier in mee schrijf. Spaar en bespaar goeroe's, verenig u!


BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

31-07-2021 om 15:52

Ik heb een vraag aan de mensen die al zonnepanelen hebben: waar en hoe begin ik met oriënteren? Ik heb er geen verstand van. Er zijn zoveel aanbieders!

Ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rang. Ik heb liever wat duurdere panelen met een mooi rendement. 

Mallebeppie schreef op 31-07-2021 om 14:21:

[..]

28 euro wat ontzettend duur. Ik ga naar een kapper die wat meer buiten het centrum ligt en wacht dan de aanbieding in een lokaal krantje af en betaal dan 15,95 voor knippen. Ik heb krullen, dus niet het gemakkelijkste (denk ik), maar zit prima daarna. Ik word grijs, maar kan daar niet mee zitten, dus geen verf of spoeling hier en ik ga hooguit 1 tot 2c per jaar naar de kapper.

Ik betaalde een paar weken geleden 29,50 euro voor alleen knippen. Het was een gewone kapsalon in een buitenwijk. De prijs voor knippen is aardig gestegen!

Die aanbieding in dat krantje was een goede deal!

Mallebeppie schreef op 31-07-2021 om 14:21:

[..]

28 euro wat ontzettend duur. Ik ga naar een kapper die wat meer buiten het centrum ligt en wacht dan de aanbieding in een lokaal krantje af en betaal dan 15,95 voor knippen. Ik heb krullen, dus niet het gemakkelijkste (denk ik), maar zit prima daarna. Ik word grijs, maar kan daar niet mee zitten, dus geen verf of spoeling hier en ik ga hooguit 1 tot 2c per jaar naar de kapper.

Ik vind het een koopje. Het is maar net wat je gewend bent. Die van mij gaat richting 40 euro, al voor corona. De laatste paar keer heb ik overigens model gezeten, toen kostte het niks, maar duurde wel lang (2 - 3 uur).

Mlah! schreef op 31-07-2021 om 20:53:

[..]

Ik vind het een koopje. Het is maar net wat je gewend bent. Die van mij gaat richting 40 euro, al voor corona. De laatste paar keer heb ik overigens model gezeten, toen kostte het niks, maar duurde wel lang (2 - 3 uur).

40 euro vind ik nog "spotgoedkoop".

Vorige maand weer 55 euro afgetikt voor wassen-knippen-drogen.

Doe ik 1 à 2 keer per jaar.

Elke kapper in de buurt is hier even duur.

Loes23 schreef op 22-07-2021 om 09:32:

*knip*

Ik mag van mezelf een (betere) activity tracker aanschaffen (dan ik nu heb). Best een grote uitgave, die ik als het goed is met asr vitality 100% terug ga verdienen. Maar goed, of dat echt lukt is natuurlijk de vraag

*knip*

Leuk! Wist niet dat je daar ook halverwege het jaar mee kon beginnen. Aangezien ik geen iPhone heb en ik niet veel goede dingen las over de Fitbit, heb ik een ander horloge gehaald en doe ik alleen de weekopdrachten. Lukt me bijna elke week wel, aangezien ik door mijn honden aardig wat loop. Voor degenen die het niet kennen: je moet een bepaald aantal punten halen halen per week en als dat lukt, krijg je een tegoedbon van 5 euro.

Hoeveel punten moet je om je maanddoel te halen?

_melon

_melon

31-07-2021 om 21:10 Topicstarter

En volgend jaar dan bij hun de verzekering afnemen toch?

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

31-07-2021 om 21:24

Wat betalen de dames hier voor wenkbrauwen harsen/ epileren? 

Nose schreef op 31-07-2021 om 21:24:

Wat betalen de dames hier voor wenkbrauwen harsen/ epileren?

Wenkbrauwen epileren en verven 15 euro. Alleen epileren weet ik zo niet.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

31-07-2021 om 21:52

kitchenwitch schreef op 31-07-2021 om 21:27:

[..]

Wenkbrauwen epileren en verven 15 euro. Alleen epileren weet ik zo niet.

Bedoel je beide samen 15 euro? 

Ja is de totaalprijs

_melon schreef op 31-07-2021 om 21:10:

En volgend jaar dan bij hun de verzekering afnemen toch?

Heb ik al. Geloof als je later instroomt, dan wel inderdaad.

Naar de kapper ga ik ook hooguit 1x per jaar. Besloten na coronajaar 1. Niemand zag het verschil tussen zelf verven en door de kapper laten verven, het scheelde enorm veel geld en tijd. Qua kapsel is het toch altijd hetzelfde omdat mijn haar zich nergens anders voor leent. Gewoon in de lente een flink stuk eraf, in de winter is de nek weer bedekt (en warm 😂).

ik betaal 20 euro voor knippen bij de kapper. Wassen en fohnen doe ik zelf. Wassen omdat ik niet tegen de shampoo etc daar kan en fohnen omdat ik meteen onder de douche stap na de kapper....brrr die haartjes overal.Gelukkig hoef ik alleen over te steken😋

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

31-07-2021 om 22:35

Hier betaal ik 25 euro in totaal....pffff

kapper is duur idd! 
heb het volgens mij al vaker geschreven hier, maar ik knip mijn haar en dat van mijn kind zelf. Verven doe ik niet, ik heb wel laatst wat folies erin gezet om het wat op te lichten. Lamme armen maar mooi resultaat. Dat kost dan even bijn €100,- aan materialen maar daar doe ik minstens wel een keer of 15/20 mee. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.