Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Wat vind jij ( te ) duur geworden?

Feles schreef op 17-03-2025 om 15:21:

[..]

Ik kan niet voor Zandhaas antwoorden, maar ik eet het op brood. Echt stukken smaakvoller dan halvarine of margarine.

Ik koop het bij voorkeur in de aanbieding of in Duitsland.

Maar dan nog kilo's? Ik doe ongeveer 3 maanden met een bakje (plantaardige) margarine. Roomboter is ongetwijfeld smaakvoller maar met 60 % verzadigde vetten, vliegt het cholesterolgehalte omhoog. Dat maakt het voor mij ongeschikt.

lientje69

lientje69

17-03-2025 om 18:04 Topicstarter

Wij moesten  vanwege een afspraak  onderweg iets eten. Subway: één  wrap en een sub met kalkoenfilet van 15 cm ( dus halve ) en 2 drankjes. 20,80. 
Jeetje..
Was dat dochter er zo'n trek in  had en het een ( vervelende  ) afspraak  voor haar was maar anders ..

Auran schreef op 16-03-2025 om 11:35:

Wenskaarten. Echt niet meer leuk, iemand even een kaartje sturen. En vaak zijn ze dan nog niet eens leuk/mooi/passend. Iemand tips hiervoor?

Er bestaan tal van stickers bij de Action knutselafdeling, je kan daar ook sjablonen kopen, en karton e.d. Heb je tijd dan koop je wat van die diamond painting kaarten waar je een paar middagjes aan bezig bent en die je zowel kan inlijsten voor je eigen huis of naar iemand sturen als 18x14 kaart.

https://www.action.com/nl-nl/search/?q=stickers

https://www.wibra.nl/assortiment/c/klus-vrije-tijd/creatief-en-hobby/page/2?yith_wcan=1&filter_product=diamond-painting&query_type_product=or

Wat ook leuk kan zijn dat zijn in een boek gedroogde takjes en bloemetjes van buiten gevonden onkruidjes. En die kan je als decoratie opplakken.

lientje69 schreef op 17-03-2025 om 18:04:

Wij moesten vanwege een afspraak onderweg iets eten. Subway: één wrap en een sub met kalkoenfilet van 15 cm ( dus halve ) en 2 drankjes. 20,80.
Jeetje..
Was dat dochter er zo'n trek in had en het een ( vervelende ) afspraak voor haar was maar anders ..

Nou zeg dat jeetje. Wat een geld!

Yumi schreef op 16-03-2025 om 22:56:

[..]

Ik gebruik dat zelden of nooit, waar gebruik je kilo's roomboter voor? Kan me er niks bij voorstellen of heb je het nodig voor een bakkerij of id?

Ik bak idd vrij veel, maar geen bakkerij. En wij gebruiken geen margarine oid maar  smeren roomboter op brood. En die kilo’s gaan er ook niet in een maand doorheen hoor, anders was ik vaste klant van de cardioloog vrees ik 

Zandhaas schreef op 17-03-2025 om 20:01:

[..]

Ik bak idd vrij veel, maar geen bakkerij. En wij gebruiken geen margarine oid maar smeren roomboter op brood. En die kilo’s gaan er ook niet in een maand doorheen hoor, anders was ik vaste klant van de cardioloog vrees ik

Ik doe drie maanden met een pakje boter van 250 gram. Het meeste bak ik in olijfolie, maar dan doe ik ook twee maanden met 500 ml, misschien wel langer. Mijn dochter doet soms ‘boter’ op brood, Blue Band goede start. Die gaat altijd over de datum

Bakje witte champignons is €1,39. Dat was €0,75. Paar jaar geleden. 

MMcGonagall schreef op 17-03-2025 om 21:00:

[..]

Ik doe drie maanden met een pakje boter van 250 gram. Het meeste bak ik in olijfolie, maar dan doe ik ook twee maanden met 500 ml, misschien wel langer. Mijn dochter doet soms ‘boter’ op brood, Blue Band goede start. Die gaat altijd over de datum

blue band is dan weer geen boter....

Friezinnetje schreef op 17-03-2025 om 22:23:

[..]

blue band is dan weer geen boter....

Daarom stond het tussen aanhalingstekens.

Alles chocolade. Ik zag dat de hagelslag bij de Aldi al weer duurder was geworden. Vorige week nog 2,99 voor en pak van 600 gram en nu 3.29.

Moosey schreef op 17-03-2025 om 10:18:

[..]

Veel goedkoper en veel beter voor het milieu inderdaad. Jammer alleen dat je was er niet schoner van wordt dan van wassen zonder wasmiddel (getest door de Consumentenbond)

Niet mijn ervaring trouwens, hebben ze alle waspapier getest? Heb je een linkje? 

Knutselkei schreef op 17-03-2025 om 10:42:

[..]

Ja dat dacht ik ook al.

Die toetjes zijn toch abnormaal duur!

Komt denk ik ook door de suikertax. Yoghurt is wel weer prima te betalen en kan je zelf naar smaak maken. 

SuzyQFive schreef op 19-03-2025 om 09:53:

[..]

Niet mijn ervaring trouwens, hebben ze alle waspapier getest? Heb je een linkje?

ik ben juist verbaasd over hoe goed zo'n klein blaadje wast. 

ik heb nog van de prime days van vorig jaar een fles of 8 wasmiddel staan, maar de velletjes voor daarna liggen al klaar! (gekocht voor op vakantie, ideaal in je koffer om even sokken/ondergoed te wassen)

Als ik op vakantie ben dan koop ik ter plaatse een grote fles shampoo waarmee ik mijn lijf, mijn afwas en mijn kleren was.
😉

Nog iets wat wij erg duur vinden tegenwoordig: de wasstraat (auto). Bijna 13 euro voor het simpelste programma. Man heeft de emmer maar weer gepakt. Dan gebeurt het nog beter ook (tussen de deuren en de achterklep).

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.