Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Vinted topic

Teigera schreef op 04-03-2025 om 17:44:

[..]

Het valt me tegen dat ik nu geen negatieve review kan achterlaten bij de dame die mij een kapotte broek verkocht. Je kunt alleen een review achterlaten als de koop is doorgegaan denk ik, en ik heb mijn geld terug omdat ik geklaagd heb en de verkoopster gekozen heeft voor geld terug. Maar eigenlijk wil ik én geld terug, én negatieve review achterlaten. Zodat een andere koper een gewaarschuwd mens is.

Ofwel, als je moet kiezen tussen je geld terug óf een negatieve review achterlaten, dan kan het dus zijn dat verkopers geen negatieve reviews hebben omdat de verkoop geannuleerd wordt bij slechte producten.

Bijzonder want bij niet verzenden krijg je volgens mij automatisch een 1 ster review

Teigera schreef op 04-03-2025 om 17:44:

[..]

Het valt me tegen dat ik nu geen negatieve review kan achterlaten bij de dame die mij een kapotte broek verkocht. Je kunt alleen een review achterlaten als de koop is doorgegaan denk ik, en ik heb mijn geld terug omdat ik geklaagd heb en de verkoopster gekozen heeft voor geld terug. Maar eigenlijk wil ik én geld terug, én negatieve review achterlaten. Zodat een andere koper een gewaarschuwd mens is.

Ofwel, als je moet kiezen tussen je geld terug óf een negatieve review achterlaten, dan kan het dus zijn dat verkopers geen negatieve reviews hebben omdat de verkoop geannuleerd wordt bij slechte producten.

Wat slecht zeg

Inderdaad Teig! Goeie.  Misschien is het expres zo bedacht om het zo aantrekkelijk mogelijk te maken om een klacht goed af te handelen (geld terug = geen slechte review) maar het maakt het beeld wat de reviews schetsen dan wel eenzijdig..

Ik koop regelmatig kleding via Vinted. Vooral voor de kinderen en af en toe voor mezelf. Ik irriteer me mateloos aan mensen die meerdere kledingstukken op 1 foto zetten en dan ergens in de omschrijving staat 'per stuk'. Ik vind Vinted júist zo fijn werken omdat je het gewoon als in een webshop kunt aanklikken en afrekenen. Nu moet ik dus alsnog allerlei berichtjes over en weer doen, hopen dat diegene begrijpt welke ik precies wil kopen, etc. Ook probeer ik altijd bundels te kopen en dan klik ik echt niet elke individuele advertentie open. Moet ik mijn koop achteraf dus annuleren omdat ik niet gekocht blijk te hebben wat er op de foto stond. Voor de verkoper lijkt het me ook onhandig, want die moet dan toch telkens de advertentie aanpassen ofzo als iets van de foto verkocht is? Waarom doen mensen dit?

Gsleutel schreef op 08-03-2025 om 09:51:

Ik koop regelmatig kleding via Vinted. Vooral voor de kinderen en af en toe voor mezelf. Ik irriteer me mateloos aan mensen die meerdere kledingstukken op 1 foto zetten en dan ergens in de omschrijving staat 'per stuk'. Ik vind Vinted júist zo fijn werken omdat je het gewoon als in een webshop kunt aanklikken en afrekenen. Nu moet ik dus alsnog allerlei berichtjes over en weer doen, hopen dat diegene begrijpt welke ik precies wil kopen, etc. Ook probeer ik altijd bundels te kopen en dan klik ik echt niet elke individuele advertentie open. Moet ik mijn koop achteraf dus annuleren omdat ik niet gekocht blijk te hebben wat er op de foto stond. Voor de verkoper lijkt het me ook onhandig, want die moet dan toch telkens de advertentie aanpassen ofzo als iets van de foto verkocht is? Waarom doen mensen dit?

lijkt mij ook niet de bedoeling van Vinted toch, om meerdere kledingstukken op 1 foto te zetten? 

Gsleutel schreef op 08-03-2025 om 09:51:

Dit mag ook niet. Je mag een bundel in 1 advertentie zetten en dan dus als bundel verkopen of elk artikel los in een advertentie zetten en als losse artikelen verkopen.

Mugske schreef op 08-03-2025 om 12:26:

[..]

Dit mag ook niet. Je mag een bundel in 1 advertentie zetten en dan dus als bundel verkopen of elk artikel los in een advertentie zetten en als losse artikelen verkopen.

Ik ben bijna geneigd om het te rapporteren. Ze biedt ongeveer alles op deze manier aan. En vraagt er vervolgens ook veel te veel voor, maar goed, dat zal dan wel. Ik heb een bod gedaan op 'de hele foto' (uiteraard hoger dan de vraagprijs per stuk). Ik dacht: "misschien ziet ze dan in dat €7,50 voor een tweedehands t-shirtje van de WE aan de hoge kant is" maar dat werd resoluut afgewezen. Ze heeft ook geen enkele review, dus misschien verkoopt ze nog niet zo lang (of wil niemand het hebben op deze manier).

Nou ja, ik ben er wel klaar mee. Jammer, want ze heeft leuke kleding te koop.

Nou, mijn verhaal is ook nog bezig. De verkoper heeft het (door mij teruggestuurde) pakket niet opgehaald en het is nu weer op weg naar mij...
Heel benieuwd hoe dit gaat aflopen

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
RTF editor