Financiën en recht

Friezinnetje
28-02-2025 om 22:24
oh dat is balen Moosey.
Ik verkoop ook alleen, en gisteren er nog een broek opgezet en binnen half uur verkocht.
Ene pakket is nog wel steeds foetsie, daar moeten we vanaf 11 maart een melding van maken. Verder loopt het prima, 165 euro verkocht in 3 weken

Teigera
01-03-2025 om 09:01
Kreeg gisteren voor het eerst iets binnen dat echt kapot was. Een broek met een flink gat op de knie. Op de door verkoper geleverde foto was dat niet te zien, er werd ook niet over gerept. De broek was zó gefotografeerd, dat de stof een beetje rommelig / dubbelgevouwen lag, precíes op dat stukje waar dus het gat zat. Ging om een broek voor jongste, van 2 euro geloof ik, maar tjee ik voelde me genaaid. Heb klacht ingediend met foto's, kreeg nog een halfbakken "ik denk dat het in de verzending gebeurd is" maar wel keurig m'n geld terug. Heb nu een nieuwe broek besteld, gelijkwaardig, want jongste had zich verheugd. Hij snapte er niks van. "Maar mama, waarom verkoopt die mevrouw dat dan?"
Dus Moosey, ik hoop dat het bij jou ook snel opgelost is.

Moosey
01-03-2025 om 09:30
Ja, stom hè? Wat denkt zo iemand dan? En dan ook nog de moeite van het opsturen doen voor die twee euro.. Deze was ook maar 4,50 hoor, ik dacht nog even, misschien moet ik gewoon de wat duurdere exemplaren kiezen, is de kans dan groter dat het goed gaat. Maar mensen moeten het er gewoon bij zetten als er iets niet helemaal jofel is, dan kan de koper zelf kiezen of is die daarmee kan leven of niet..

Widajo
01-03-2025 om 16:39
ik had een set gekocht voor mijn dochter, was te groot. Contact met verkoper; o ja, dat merk valt altijd ruim. Had ik dat er niet bij gezet? Nee dus. Pakket teruggestuurd en ligt sinds de 25e klaar op het pakketpunt om opgehaald te worden. Dat heeft ze nog steeds niet gedaan. Iemand een idee hoe dat verder gaat als ze het niet ophaalt?
Wij gaan een weekje weg dus als het weer terugkomt naar mij kan ik het ook niet ophalen..

Broodtrommel
02-03-2025 om 18:31
Widajo schreef op 01-03-2025 om 16:39:
ik had een set gekocht voor mijn dochter, was te groot. Contact met verkoper; o ja, dat merk valt altijd ruim. Had ik dat er niet bij gezet? Nee dus. Pakket teruggestuurd en ligt sinds de 25e klaar op het pakketpunt om opgehaald te worden. Dat heeft ze nog steeds niet gedaan. Iemand een idee hoe dat verder gaat als ze het niet ophaalt?
Wij gaan een weekje weg dus als het weer terugkomt naar mij kan ik het ook niet ophalen..
Wat raar dat je iets terug stuurt als iets miet past. Vinted is toch geen webshop? Kan je dochter er niet ingroeien?

Broodtrommel
02-03-2025 om 18:34
Moosey schreef op 28-02-2025 om 22:17:
Grr, het begint me nu wel een beetje te irriteren… nog twee broeken aangeschaft, nu echt goed opgelet (alleen broeken waar een foto van het maatlabel bij zit) heeft één van de twee een volledig kapotte broekzak. Echt niet reparabel ook. Heb geprobeerd het te melden maar dan krijg ik een foutmelding in de app. Iemand dat ook wel eens gehad?
Heb nu in totaal 5 broeken aangeschaft waarvan 2 zijn wat ik wilde, is nog steeds wel goedkoop maar ook wel een beetje veel gedoe..
En hoe zijn de reviews van die verkopers?

Moosey
02-03-2025 om 21:35
Broodtrommel schreef op 02-03-2025 om 18:34:
[..]
En hoe zijn de reviews van die verkopers?
Goed! Althans, ik let wel op het aantal sterren, ze hadden er allemaal (zo goed als) vijf. Of moet je toch echt reviews lezen om er de iets minder betrouwbare types uit te halen?
Van de kapotte-broekzak-verkoper ondertussen overigens geld terug en excuses. Dus dat is wel prettig.

Widajo
03-03-2025 om 16:43
Broodtrommel schreef op 02-03-2025 om 18:31:
[..]
Wat raar dat je iets terug stuurt als iets miet past. Vinted is toch geen webshop? Kan je dochter er niet ingroeien?
Wel als iets met de verkeerde maat wordt verkocht. En nee, dochter groeit er niet in, is al een paar jaar klaar met groeien

Broodtrommel
03-03-2025 om 18:32
Moosey schreef op 02-03-2025 om 21:35:
[..]
Goed! Althans, ik let wel op het aantal sterren, ze hadden er allemaal (zo goed als) vijf. Of moet je toch echt reviews lezen om er de iets minder betrouwbare as maar de types uit te halen?
Van de kapotte-broekzak-verkoper ondertussen overigens geld terug en excuses. Dus dat is wel prettig.
Nee, maar soms kan het wel helpen. Ik had er toevallig 1 die in het begin altijd prima was maar de laatste tijd telkens de verkopen niet door liet gaan, annuleerde ed. Zo iemand ga ik dan uit de weg

Broodtrommel
03-03-2025 om 18:34
Widajo schreef op 03-03-2025 om 16:43:
[..]
Wel als iets met de verkeerde maat wordt verkocht. En nee, dochter groeit er niet in, is al een paar jaar klaar met groeien
Maar dat schreef je niet.
Een merk wat ruim valt is natuurlijk iets anders dan een verkeerde maatduiding van het label

kendricklamar
03-03-2025 om 21:50
heeft iemand ervaring met “hogerop” bij Vinted meldingen doen van namaak artikelen? Ik zie namelijk wel dat er via de vinted site linkjes gedeeld kunnen worden, maar twijfel aan of ik er moeite in moet stoppen.
momenteel krijg ik ontzettend veel fake uggs voorgesteld. Made in australia of dat die twee lijntjes aan de onderkant van de zool te ver naar boven staan. (Gewoon zooi van Saramart die duur wordt doorverkocht) Vinted heeft echt maling, hun bot kijkt alleen naar of er een foto van een label en zool is en sluit dan de melding.

kendricklamar
03-03-2025 om 21:53
Widajo schreef op 01-03-2025 om 16:39:
Ik heb vroeger zo vaak spullen teruggestuurd naar verkopers. Ze halen het meestal niet eens op en dan gaat het pakketje weer terug naar jouw postkantoor. Vinted betaalt je ook jouw geld terug. Tip voor de vlg keer: geen dingen kopen zonder foto van het maatlabel. Al heb ik zelf ook een keer gehad dat een wit kledingstuk gloednieuw was en vervolgens vol rode vlekken zat wat niet op de advertentie te zien was, haha.

kendricklamar
03-03-2025 om 21:55
als je het pakketje dan zelf ook niet ophaalt dan “verdwijnt” het, het gaat iig niet opnieuw terug naar de verkoper is mijn ervering

Widajo
04-03-2025 om 17:04
ik kreeg vandaag een email dat het vertraagd is, het is dus nog onderweg...
Ik zie wel hoe het afloopt

Teigera
04-03-2025 om 17:44
Moosey schreef op 02-03-2025 om 21:35:
[..]
Goed! Althans, ik let wel op het aantal sterren, ze hadden er allemaal (zo goed als) vijf. Of moet je toch echt reviews lezen om er de iets minder betrouwbare types uit te halen?
Het valt me tegen dat ik nu geen negatieve review kan achterlaten bij de dame die mij een kapotte broek verkocht. Je kunt alleen een review achterlaten als de koop is doorgegaan denk ik, en ik heb mijn geld terug omdat ik geklaagd heb en de verkoopster gekozen heeft voor geld terug. Maar eigenlijk wil ik én geld terug, én negatieve review achterlaten. Zodat een andere koper een gewaarschuwd mens is.
Ofwel, als je moet kiezen tussen je geld terug óf een negatieve review achterlaten, dan kan het dus zijn dat verkopers geen negatieve reviews hebben omdat de verkoop geannuleerd wordt bij slechte producten.