Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Vinted topic

Joszy schreef op 09-05-2024 om 07:20:

Wat doen jullie hiermee? Spijkerbroek besteld, ziet er prima uit.
Alleen, ik had gezocht op spijkerbroeken met rechte pijpen, dat is een categorie waar deze broek in stond.
Maar deze broek is skinny... zit zelfs een label in (waar geen foto van was) waar 'the skinny jeans' op staat...
Doen jullie daar iets mee?

Oh dat is jammer. Risico van Vinted .

Ik selecteer op katoen, maar krijg ook weleens helemaal polyester shirt. Die zet ik dan weer op Vinted, of gooi hem in de grijze container ( de kringloop wil geen kleding meer aannemen.)

ik heb veel kleding voor zowel jongens als meisjes, en ook veel postzegels omdat we elk jaar kinderpostzegels kopen die we niet gebruiken. Dus ik wilde er lekker voor gaan op Vinted, kan ik geen PostNL kiezen! Dan maar good old Marktplaats

Aviendha schreef op 17-05-2024 om 11:18:

ik heb veel kleding voor zowel jongens als meisjes, en ook veel postzegels omdat we elk jaar kinderpostzegels kopen die we niet gebruiken. Dus ik wilde er lekker voor gaan op Vinted, kan ik geen PostNL kiezen! Dan maar good old Marktplaats

Er is zoveel meer dan PostNL. 

Gisteren bij DPD een pakje opgehaald wat maandag in Frankrijk op de bus is gegaan. Dat is veel sneller dan Postnl een kaart naar Duitsland verstuurd. Ik ben geen fan van Postnl, is al zo vaak mis gegaan 

En met wie je ook verstuurt, het is altijd soort van verzekerd. Een heel groot voordeel ten opzichte van marktplaats 

Het gaat mij erom dat ik mijn postzegels wil opmaken 😂

Aviendha schreef op 17-05-2024 om 13:29:

Bij Vinted koopt de koper een verzendlabel via Vinted. Dus dat hoef je niet zelf te regelen en ook geen gedoe met adresgegevens etc. Ik vind het ideaal, maar je komt inderdaad niet van je postzegels af.

Tip: als kinderen langskomen met kinderpostzegels en je wilt wel wat geven, maar niet met post zegels blijven zitten: je kunt ook een donatie doen of iets anders kopen. Zoals wenskaarten, kun je meteen die postzegels plakken

Tip 2: er zijn ook mensen die setjes kinderpostzegels sparen, dus misschien kun je ze ook nog aan een verzamelaar verkopen.

Koper heeft pakket bij Dpd niet opgehaald. En pakket wordt nu terug naar mij gestuurd. Krijg ik dan wel mijn geld?

Treurniet schreef op 24-05-2024 om 10:38:

Koper heeft pakket bij Dpd niet opgehaald. En pakket wordt nu terug naar mij gestuurd. Krijg ik dan wel mijn geld?

Lijkt me niet? Je krijgt het artikel terug dus je kunt het opnieuw te koop zetten toch?

Ik had oude telefoon van dochter erop gezet. Mag blijkbaar niet.  Nooit geweten en bedacht. Heb laatst een smartwatch gekocht, dat mag blijkbaar wel maar snap het verschil niet zo

Widajo schreef op 24-05-2024 om 14:57:

[..]

Lijkt me niet? Je krijgt het artikel terug dus je kunt het opnieuw te koop zetten toch?

Nee hoor, voor die 5 euro ga ik niet weer opnieuw alles online zetten 

kerst schreef op 24-05-2024 om 15:15:

[..]

Nee hoor, voor die 5 euro ga ik niet weer opnieuw alles online zetten

Ik kreeg een knop 'opnieuw uploaden' of iets dergelijks, kwam de advertentie gewoon weer terug 

Ik begrijp iets niet.
Een legging verkocht via Vinted, maar koper heeft pakket niet opgehaald. Geld staat al op mijn rekening bij Vinted. Nu lag de legging gisteren opeens in mijn brievenbus

kerst schreef op 28-05-2024 om 15:59:

Ik begrijp iets niet.
Een legging verkocht via Vinted, maar koper heeft pakket niet opgehaald. Geld staat al op mijn rekening bij Vinted. Nu lag de legging gisteren opeens in mijn brievenbus

Dan is die dus retour gestuurd. 

In het verlengde van de discussie hierboven: ik vind het wel normaal dat je je geld gewoon krijgt, ook al is het retour gestuurd omdat de koper het niet ophaalt. Ik woon in een gat en moet er -naast mijn baan en twee jonge kinderen- best wat tijd instoppen om de pakketjes bij de ophaaldienst te krijgen voor nauwelijks een paar euro. Als de koper het dan niet ophaalt en ik ook niks krijg voor de tijd, zou ik er gauw klaar mee zijn. 

Aviendha schreef op 17-05-2024 om 13:29:

Dat is toch niet nodig?  Postzegels blijven tegenwoordig altijd geldig en je hoeft niet bij te plakken als ze duurder worden.

ik heb al een tijdje wat kleding erop staan. Weinig reacties, nog geen biedingen. Vanmorgen een goed bod dus ik accepteer meteen. Krijg ik even later een nieuw bod van dezelfde persoon,  een stuk lager natuurlijk... "Ging per ongeluk, ik heb niet zoveel budget."

Ik vind het raar, als ze nou had gezegd ging per ongeluk, heb het verkeerde bedrag ingetypt, whatever, dan zou ik misschien nog akkoord zijn gegaan. 
Nu stuurt ze; ja ik dacht misschien koopt iemand het..
Eh, wat?
Wat vinden jullie? Ik wil eigenlijk niet akkoord gaan met de lagere prijs, heb het idee dat ze me probeert te 'manipuleren', beetje overdreven gezegd.
Kleding ligt mij niet in de weg maar het lagere bedrag is meer dan niks natuurlijk 

@Widajo: ik zou het weigeren. Afspraak is afspraak, ik zou me ook gemanipuleerd voelen en dat heb ik er niet voor over, op Vinted .

Teigera schreef op 11-06-2024 om 15:51:

@Widajo: ik zou het weigeren. Afspraak is afspraak, ik zou me ook gemanipuleerd voelen en dat heb ik er niet voor over, op Vinted .

Bedankt voor je reactie. Ik kan nog wel eens overdreven reageren,  dus fijn om te lezen dat iemand anders het ook zo ziet.

Ben wel benieuwd wat Vinted hier van vindt.

Zie dat ze meerdere negatieve review heeft; zeuren over de prijs (bod doen en dan toch intrekken) en dan negatieve review achterlaten. 

Ik pas

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.