Financiën en recht
Treurniet
16-09-2023 om 12:18
Ik heb gisteren een broek besteld op Vinted, maar er nu spijt van omdat ik pas later zag dat er geen riemlussen op zitten. Kan ik annuleren of terugsturen en hoe? Broek kost 12 euro inclusief verzendkosten.
Ginevra
16-09-2023 om 12:48
Treurniet schreef op 16-09-2023 om 12:18:
Ik heb gisteren een broek besteld op Vinted, maar er nu spijt van omdat ik pas later zag dat er geen riemlussen op zitten. Kan ik annuleren of terugsturen en hoe? Broek kost 12 euro inclusief verzendkosten.
Je hebt bij Vinted niet dezelfde rechten als bij een webwinkel. Je koopt van een particulier, dus je kunt niet zomaar terugsturen of annuleren.
Wel als er een gebrek is, als het product niet is zoals omschreven, bv het is beschadigd of een heel andere maat. Maar riemlussen had je op de foto waarschijnlijk kunnen zien.
Zie https://www.vinted.nl/help/272-het-terugsturen-van-een-artikel
afrodite05
16-09-2023 om 13:03
Annuleren (voordat de verkoper heeft verstuurd) kan wel. Heb ik gedaan met babykleding die maar niet werd verstuurd en inmiddels alweer te klein zou zijn. Kon het gewoon annuleren.
Iets retourneren lijkt me niet mogelijk, om wat Ginevra al schrijft.
Treurniet
16-09-2023 om 18:02
afrodite05 schreef op 16-09-2023 om 13:03:
Annuleren (voordat de verkoper heeft verstuurd) kan wel. Heb ik gedaan met babykleding die maar niet werd verstuurd en inmiddels alweer te klein zou zijn. Kon het gewoon annuleren.
Iets retourneren lijkt me niet mogelijk, om wat Ginevra al schrijft.
Gewoon schrijven dat je het wilt annuleren?
Treurniet
16-09-2023 om 19:07
Treurniet schreef op 16-09-2023 om 18:02:
[..]
Gewoon schrijven dat je het wilt annuleren?
Oh ik zie het al.
MissJones
20-09-2023 om 12:29
Hoi, even een vraagje: ik koop regelmatig via Vinted, maar nu wil ik ook wel eens zelf gaan verkopen. Stel iemand klikt op kopen en heeft ook al betaald, kun je dan nog de koop annuleren als diegene slechte recensies heeft? Of ben ik dan verplicht het te verkopen aan diegene? Ik heb er nog niks op staan overigens, maar wil een beetje voorbereid zijn
Mugske
21-09-2023 om 14:35
MissJones schreef op 20-09-2023 om 12:29:
Hoi, even een vraagje: ik koop regelmatig via Vinted, maar nu wil ik ook wel eens zelf gaan verkopen. Stel iemand klikt op kopen en heeft ook al betaald, kun je dan nog de koop annuleren als diegene slechte recensies heeft? Of ben ik dan verplicht het te verkopen aan diegene? Ik heb er nog niks op staan overigens, maar wil een beetje voorbereid zijn
Volgens mij kan dat. Ik weet niet of jij dan als verkoper een utomatisch negatieve beoordeling krijgt. Ik kijk eigenlijk nooit naar recenties van kopers.
Moon18
22-09-2023 om 16:50
Wat fijn dat er een topic is!
Hopelijk is hier iemand die me snel kan helpen.
Ik moet mijn telefoonnummer verifiëren bij Vinted.
Ik heb een oud account wat ik niet
verwijderd krijg. Dus 2x zelfde nummer 🫣
Ik heb 3 pakketjes liggen die weg moeten. Vinted antwoord dat ze binnen 48 uur een oplossing sturen.
HELP
Aviendha
25-09-2023 om 10:27
ik heb een vraagje. Vorige week een kledingpakket op Vinted gekocht. De verkoper had hem dezelfde dag nog op de post gedaan, zei ze. Echter, bij DHL staat er alleen een trackinglabel en "Shipment not yet received or processed". En als ik doorkijk met postcode invullen staat er: your parcel will be returned to *mijn naam*.
Normaal staat er niet iets met returned. Dus nu vraag ik me af; heeft ze bijv. een retourlabel van haar eigen pakketje van wat dan ook gebruikt zodat ze gratis kan verzenden en dan het adres aangepast ofzo? Toch een beetje raar, ik had meer pakketjes besteld en die zijn later verzonden en heb ik allemaal al.
Neweve
25-09-2023 om 11:27
ik had laatst iets vergelijkbaars met dpd. Eerst "pakket is verzonden" en 2 dagen later, levering is vertraagd pakket is nog niet bij het pakketpunt. Uiteindelijk even afgewacht en zonder alle tussenliggende tracking stappen verscheen het pakket een week later bij het afhaalpunt.
ScaryRail22
25-09-2023 om 11:41
Ik zag twee leuke dingen in iemands kledingkast en had over eentje een vraag gesteld. Antwoordt ze pas drie dagen later en is het andere artikel inmiddels verkocht.
Treurniet
28-09-2023 om 12:59
Eenonsjemeer schreef op 25-09-2023 om 11:41:
Ik zag twee leuke dingen in iemands kledingkast en had over eentje een vraag gesteld. Antwoordt ze pas drie dagen later en is het andere artikel inmiddels verkocht.
Meestal krijg ik helemaal geen antwoord
Brabeau
28-09-2023 om 13:31
Als je een item verkoopt en daarna annuleert, krijg je dan automatisch een slechte review?