Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Vinted topic


Ik heb laatst mijn eerste negatieve review binnengekregen. Koopster kocht een artikel verkeerd aan, ze wilde eigenlijk iets anders hebben. Maar ik heb precies gestuurd wat ze wilde. Review: helaas verkeerde artikel gekregen. Helaas kan je dit niet weghalen, dit is inhoudelijk gewoon onjuist en de bestelling is ook niet opgeschort geweest.


Nu ga ik reviews bij anderen dat ze een verkeerd artikel hebben opgestuurd minder serieus nemen.

Ik zag trouwens ook laatst iets raars. Iemand had (bij iemand anders) een review geschreven dat ze een Dyson-product in een Chinese doos had ontvangen, Vinted zou hebben gezegd dat het nep is en haar haar geld terug hebben gegeven.

Maar in zulke gevallen  wordt de transactie geannuleerd, moet je vaak ook nog eens het artikel terugsturen, en kan je toch geen review schrijven?

Vraag: wat vinden jullie? 

Ik heb van iemand uit Italië een ketting gekocht die gefotografeerd was op zo’n soort buste-ding. Daarop leek de ketting lang, tot voorbij de borsten zeg maar, met grote kralen. 
Nu heb ik de ketting binnen en hij is piepklein! Ik krijg hem net dicht strak rond mijn nek en de kralen zijn dus ook veel kleiner. Dat buste-ding moet dus piepklein zijn geweest en dat geeft een misleidende indruk. 
Ik ben geneigd een minder goede review te geven hierdoor, en er ook bij te zetten waarom. Zouden jullie dat ook doen? 

Ginevra schreef op 30-04-2022 om 12:47:

Vraag: wat vinden jullie?

Ik heb van iemand uit Italië een ketting gekocht die gefotografeerd was op zo’n soort buste-ding. Daarop leek de ketting lang, tot voorbij de borsten zeg maar, met grote kralen.
Nu heb ik de ketting binnen en hij is piepklein! Ik krijg hem net dicht strak rond mijn nek en de kralen zijn dus ook veel kleiner. Dat buste-ding moet dus piepklein zijn geweest en dat geeft een misleidende indruk.
Ik ben geneigd een minder goede review te geven hierdoor, en er ook bij te zetten waarom. Zouden jullie dat ook doen?

Ik zou de door jou geschetste situatie vanuit jouw perspectief zeker niet waarderen. En als je de transactie opschort moet je het zeker retour sturen? Je zou misschien wel kunnen gokken dat ze jou niet het retouradres stuurt? (ik heb geen idee wanneer Vinted vindt dat je het artikel niet hoeft te retourneren)


In een review kan je wel zetten dat je vindt dat er te weinig informatie over de afmetingen is gegeven (en noemen welke wel) en dat de foto met de buste een verkeerde indruk heeft gegeven en je dat als verbeterpunt geeft.

Counting-Clouds schreef op 30-04-2022 om 11:14:

Ik heb laatst mijn eerste negatieve review binnengekregen. Koopster kocht een artikel verkeerd aan, ze wilde eigenlijk iets anders hebben. Maar ik heb precies gestuurd wat ze wilde. Review: helaas verkeerde artikel gekregen. Helaas kan je dit niet weghalen, dit is inhoudelijk gewoon onjuist en de bestelling is ook niet opgeschort geweest.


Nu ga ik reviews bij anderen dat ze een verkeerd artikel hebben opgestuurd minder serieus nemen.

Heb je met haar privé gesproken hier over?

Counting-Clouds schreef op 30-04-2022 om 19:04:

[..]

Ik zou de door jou geschetste situatie vanuit jouw perspectief zeker niet waarderen. En als je de transactie opschort moet je het zeker retour sturen? Je zou misschien wel kunnen gokken dat ze jou niet het retouradres stuurt? (ik heb geen idee wanneer Vinted vindt dat je het artikel niet hoeft te retourneren)

In een review kan je wel zetten dat je vindt dat er te weinig informatie over de afmetingen is gegeven (en noemen welke wel) en dat de foto met de buste een verkeerde indruk heeft gegeven en je dat als verbeterpunt geeft.

ik heb het niet geretourneerd of gerapporteerd, te veel gedoe.  Ik vind dat ik nog vrij vriendelijk ben geweest door 4 sterren te geven en te zeggen dat de ketting an sich goed is, maar dat de foto een verkeerde indruk geeft van het formaat. 
nu heb ik 2 sterren teruggekregen met een schreeuwend verhaal erbij 😆. Dus nou ja, een ervaring rijker en over tot de orde van de dag. 

Ginevra schreef op 01-05-2022 om 16:27:

[..]

ik heb het niet geretourneerd of gerapporteerd, te veel gedoe. Ik vind dat ik nog vrij vriendelijk ben geweest door 4 sterren te geven en te zeggen dat de ketting an sich goed is, maar dat de foto een verkeerde indruk geeft van het formaat.
nu heb ik 2 sterren teruggekregen met een schreeuwend verhaal erbij 😆. Dus nou ja, een ervaring rijker en over tot de orde van de dag.

Je kunt je review bij haar aanpassen, in dit geval zou ik dat zeker doen. Wat denkt ze wel niet zeg. 

Sunny_ schreef op 01-05-2022 om 19:06:

[..]

Je kunt je review bij haar aanpassen, in dit geval zou ik dat zeker doen. Wat denkt ze wel niet zeg.

Je hebt gelijk, maar toch laat ik het erbij.  Negatieve energie enzo. Ik heb haar geblokkeerd en ga verder met m’n leven

Ginevra schreef op 01-05-2022 om 20:39:

[..]

Je hebt gelijk, maar toch laat ik het erbij. Negatieve energie enzo. Ik heb haar geblokkeerd en ga verder met m’n leven

Goed van je! En groot gelijk heb je  

Counting-Clouds schreef op 30-04-2022 om 11:14:

Ik heb laatst mijn eerste negatieve review binnengekregen. Koopster kocht een artikel verkeerd aan, ze wilde eigenlijk iets anders hebben. Maar ik heb precies gestuurd wat ze wilde. Review: helaas verkeerde artikel gekregen. Helaas kan je dit niet weghalen, dit is inhoudelijk gewoon onjuist en de bestelling is ook niet opgeschort geweest.


Nu ga ik reviews bij anderen dat ze een verkeerd artikel hebben opgestuurd minder serieus nemen.

Is dit iemand die een bundel heeft gekocht uit Frankrijk? Ik heb de indruk dat daar veel mensen zitten die echt voor de laagste prijs aankopen doen zonder dat ze weten wat ze kopen.

Brabeau schreef op 30-04-2022 om 19:39:

[..]

Heb je met haar privé gesproken hier over?

Jazeker. Ze hield voet bij stuk bij dat ze bedoelde dat ze een ander artikel wilde kopen en ik het nu gratis naar haar moet opsturen. Dat heb ik natuurlijk niet gedaan.

Ik heb van de week een gekke review gekregen. Jurk viel tegen dus 1 ster. Raar...

Hebben jullie ook dat je 's avonds alleen Homerr punten kunt kiezen?

Ik begreep van een DPD punt hier dat ze denken dat hun punt 100x per dag gekozen kan worden en ik daarom heel vaak hun punt niet kan selecteren

Counting-Clouds schreef op 01-06-2022 om 17:31:

Ik heb van de week een gekke review gekregen. Jurk viel tegen dus 1 ster. Raar...

Ik vermoed dat die niet begrijpt hoe Vinted werkt. Sowieso iets van de laatste weken, mijn inbox stroomt vol met berichten van mensen die vragen of ze iets van mij mogen kopen.

Ik las in de Vinted groep op Facebook dat iedereen momenteel al zeker 1-2 maanden een bug heeft dat je 's avonds alleen via Homerr kunt laten bezorgen. Vreselijk vervelend. Ik heb Vinted hierover bericht maar zij lijken het niet serieus op te pakken. Er reageren alleen maar robots!

kopen en verkopen lopen de laatste tijd wel prima, behalve 1. Is al 2,5 week onderweg en ligt al 2 weken stil bij Homerr. Er is met die gasten geen normaal contact te krijgen zeg. Hij ligt op een sorteercentrum en er gebeurt niks sinds 10 juni. En de datum dat hij echt geleverd gaat worden verschuift elke dag 🙈

en er zitten zulke leuke kleren in dat pakket, zul je altijd zien haha

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.