Financiën en recht
Moonlover
15-08-2022 om 14:59
Mogelijk opgelicht
Heb laatst een loungeset besteld voor ouders via Svenlars. Helaas is het totaal niet zoals op de website op de foto’s stond. Telefoonnummer is niet bereikbaar en mail verstuurd maar tot nu toe alleen standaard reactie ontvangen. Ben jammer genoeg pas te laat reacties van revieuws gaan lezen en zie dat er heel veel gedupeerden zijn. Ik vind dit echt erg triest, ben nu dus 500 kwijt aan onzin. Vraag me af of jullie misschien nog tips hebben of ik hier wat mee kan of wellicht mijn verlies moet gaan accepteren.
EnchantedDragonfly18
15-08-2022 om 16:17
En als je in de buurt van Breda woont misschien langs gaan?
Biem
15-08-2022 om 16:25
FantasticFox schreef op 15-08-2022 om 15:52:
[..]
Maar heb je dat recht ook als het een niet Nederlandse webwinkel betreft?
Ja het staat in hun algemene voorwaarden en dat op geschillen NL recht van toepassing is. Dat scheelt gelukkig wel.
EnglishmaninNewYork
15-08-2022 om 17:24
Sunny_ schreef op 15-08-2022 om 16:12:
[..]
Dit is gewoon een Nederlands bedrijf. Ik ken iemand die er werkt(e) maar zie op LinkedIn dat diegene ergens begin dit jaar een nieuwe baan heeft aangenomen. Mogelijk tegelijkertijd met dat ze uit de KVK zijn uitgeschreven wat ik hierboven lees.
Als ze gevestigd zijn in Australië zal er onderling contact geweest zijn tussen de bedrijven. Ik zou daar navraag doen als ik in NL geen reactie krijg.
ShowyHummingbird30
15-08-2022 om 17:46
Ik zie dat er de afgelopen dagen wel nieuwe berichten op hun social media zijn geplaatst. Ik weet weinig van Facebook en Instagram af, maar kun je daar geen publieke reactie/verzoek plaatsen?
Heb je een rechtsbijstandverzekering?
Hoe heb je betaald? Als dat met credit card is kun je ook via hen proberen om je geld terug te krijgen (is vaak inclusief een soort aankoopverzekering).
ShowyHummingbird30
15-08-2022 om 17:47
Biem schreef op 15-08-2022 om 16:25:
[..]
Ja het staat in hun algemene voorwaarden en dat op geschillen NL recht van toepassing is. Dat scheelt gelukkig wel.
Elke winkel/webshop die in Europa verkoopt moet zich aan de Europese wet houden, ook wat betreft de minimumgarantie. Maar bij een niet-europees bedrijf is het soms lastig om je gelijk te halen.
Lali
15-08-2022 om 17:51
Coreopsis schreef op 15-08-2022 om 17:46:
Heb je een rechtsbijstandverzekering?
Precies, dat wou ik ook schrijven. Ik heb iets dergelijks ook eens aan de hand gehad en de rechtsbijstandsverzekering heeft het toen helemaal van mij overgenomen. Het voorafbetaalde bedrag kreeg ik terug. Heel goed geregeld.
Moonlover
15-08-2022 om 17:59
Ik ga morgen even mijn rechtsbijstandsverzekering bellen en vragen. Ben benieuwd of ze dit zo kunnen aanpakken zoals hierboven is omschreven. Dat zou fantastisch zijn.
SuperCow
15-08-2022 om 18:22
Tickel schreef op 15-08-2022 om 16:16:
Ik zie dat bijna alle loungesets van vidaXL zijn. Misschien een optie om die te bellen en vragen of zij weten of hij echt een afnemer van hun is of niet?
Ook al zo'n betrouwbare naam.
EnchantedDragonfly18
15-08-2022 om 18:59
SuperCow schreef op 15-08-2022 om 18:22:
[..]
Ook al zo'n betrouwbare naam.
Ik heb daar regelmatig besteld en echt nooit problemen gehad
Dees *
15-08-2022 om 19:07
Tickel schreef op 15-08-2022 om 18:59:
[..]
Ik heb daar regelmatig besteld en echt nooit problemen gehad
Sterker nog, ik heb al diverse keren iets besteld en bij 2 bestellingen was iets aan de hand en dat werd echt super opgelost.
Je kunt aangeven welk onderdeel kapot is en dat wordt dan nagezonden. Of je kunt het totale product retourneren en dan krijg je echt eerlijk waar gewoon je geld terug.
Maanlicht
15-08-2022 om 19:15
Als je hebt betaald met Visa of Mastercard kan je je geld terugkrijgen omdat het een frauduleuze actie betreft.
Dan moet het ook wel echt iets anders zijn dan je besteld hebt natuurlijk, niet gewoon dat de foto wat geflatteerd was.
PhilDunphy
15-08-2022 om 19:17
Moonlover schreef op 15-08-2022 om 17:59:
Ik ga morgen even mijn rechtsbijstandsverzekering bellen en vragen. Ben benieuwd of ze dit zo kunnen aanpakken zoals hierboven is omschreven. Dat zou fantastisch zijn.
Ik kreeg in een soortgelijk geval ook mijn geld terug via de rechtsbijstand.
Pixel
15-08-2022 om 19:17
Tickel schreef op 15-08-2022 om 18:59:
[..]
Ik heb daar regelmatig besteld en echt nooit problemen gehad
Dito.
Keurmerk (wat overigens iedereen gewoon op elke site kan plakken, zonder daadwerkelijk aangesloten te zijn), rechtsbijstand en wettelijke regelingen heb je niet zo heel veel aan als de vogels gevlogen zijn en/of als er boos opzet in het spel is. Hou er rekening mee dat je het geld kwijt bent.
Butterflywhy
15-08-2022 om 21:29
Dees * schreef op 15-08-2022 om 19:07:
[..]
Sterker nog, ik heb al diverse keren iets besteld en bij 2 bestellingen was iets aan de hand en dat werd echt super opgelost.
Je kunt aangeven welk onderdeel kapot is en dat wordt dan nagezonden. Of je kunt het totale product retourneren en dan krijg je echt eerlijk waar gewoon je geld terug.
Ik snapte nooit dat vidaxl nog bestaat maar er zijn dus ook tevreden klanten. Ik heb daar twee keer iets besteld en echt nooit meer. Niet vanwege de service, bezorging plus retour was gewoon goed gegaan. Niks op aan te merken. Maar het spul dat ze verkopen is net plastic, echt van een slechte kwaliteit.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.