Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Gierige acties!

Doorgezet vanaf het vivaforum. Hij was hier nog niet!

deel hier gierige acties van mensen die je kent of van jezelf!

Ysenda schreef op 31-08-2021 om 15:53:

[..]

hoezo, je hoeft toch niet perse te douchen om schoon te worden? Je kunt je ook prima bij een wastafel met een washand wassen. Beter voor het milieu ook als je niet de kraan de hele tijd open laat staan.

Eens. Douchen is makkelijker als je echt vies bent, maar met een washandje kom je ook heel ver.

Tatemae schreef op 31-08-2021 om 07:51:

[..]

Haha pfff ik was duidelijk moe toen ik het schreef...

Ik kan het helaas deze oerlelijke spelfout niet meer herstellen

Op het uitroepteken naast het foute bericht klikken en bij je melding schrijven wat je veranderd wil hebben. Doen we met alle plezier.

Gister een Bol cadeaubon gekregen met 15 euro erop.
Dit als bedankje/aanmoediging vanuit de organisatie omdat het werk door is kunnen blijven gaan ondanks het thuiswerken.
Sorry, maar wat een flut bedrag, geef dan niks!

noas_1993 schreef op 09-09-2021 om 10:41:

Dit als bedankje/aanmoediging vanuit de organisatie omdat het werk door is kunnen blijven gaan ondanks het thuiswerken.

Ow echt, wat jammer. Ik zou het gewoon een leuk gebaar vinden. Welk bedrag had je dan willen hebben? 

Ach het kan nog erger, in het eerste jaar dat we met corona te maken hadden werd het kerstpakket geschrapt (stond al in de plannen maar nog niet wanneer precies) en als aanmoediging om het nog even vol te houden kregen we met ergens in maart een doosje Merci over de post. (Zo'n vierkante, denk dat de grote teveel ging kosten voor al het personeel) 

Dus 15 euro cadeaubon van bol, kom maar door!

Ik wil hem ook wel

Wij hebben dit jaar een paar keer een klein extraatje gehad, van een klein borrelpakket tot wat lekkere koeken. Zullen ook echt niet meer waard zijn geweest dan die bon en ik vond het super leuk. Maar ik werk niet in een branche waar het bartst van het geld, dus elk extraatje en waardering vind ik gewoon leuk.

Lollypopje schreef op 09-09-2021 om 10:57:

Ik wil hem ook wel

Wij hebben dit jaar een paar keer een klein extraatje gehad, van een klein borrelpakket tot wat lekkere koeken. Zullen ook echt niet meer waard zijn geweest dan die bon en ik vond het super leuk. Maar ik werk niet in een branche waar het bartst van het geld, dus elk extraatje en waardering vind ik gewoon leuk.

Precies dit.. we vergeten soms met z'n allen dat de bedrijven waarvoor we werken het echt ontzettend lastig hebben (gehad). We hebben nog geen extra attentie gehad, maar ik ben hartstikke blij dat mijn bedrijf zich zo goed door de crisis slaat en de waardering komt er echt wel aan. Maargoed, dat is bij ons sowieso wel goed geregeld vind ik. 

Het is een extraatje....leuk toch!

Ik had die bon ook liever gehad dan de meuk die wij toegestuurd hebben gekregen. De verzendkosten waren nog hoger dan de waarde van de meuk. 

Ik snap beide kanten wel. Een bon van een klein bedrag heeft iets lulligs, terwijl een doosje chocola van minder waarde veel attenter voelt. Ik vind dat heel leuk om te krijgen terwijl ik het best zelf kan kopen. Maar dan voelt het meer als echte waardering.
Maar dan wil weer niet iedereen chocola en zegt: had me dan het geld maar gedaan.....

En dan is een doosje 'herfstchocola" van de plaatselijke chocolatier met een paar theezakjes erbij ook weer leuker dan een doosje Merci. Puur omdat er over is nagedacht en het meer voelt alsof iemand écht gedacht heeft "laten we iets aardigs doen voor de medewerkers" in plaats van dat John de Manager tegen zn secretaresse riep "Oh en doe ook ff iedereen een doosje Merci, je weet wel voor de waardering en zo".

Ginevra schreef op 09-09-2021 om 11:36:

Ik snap beide kanten wel. Een bon van een klein bedrag heeft iets lulligs, terwijl een doosje chocola van minder waarde veel attenter voelt. Ik vind dat heel leuk om te krijgen terwijl ik het best zelf kan kopen. Maar dan voelt het meer als echte waardering.
Maar dan wil weer niet iedereen chocola en zegt: had me dan het geld maar gedaan.....

Het is nooit goed. Net als met kerstpaketten, ook altijd gezeur. Ik denk altijd "het is extra, je krijgt gewoon salaris, wees er toch blij mee".

Ik vind het per definitie ondankbaar. Ze hoeven niks te doen he? 
Elk gebaar vind ik mooi. 

En ik denk altijd, geven die klagers hun presentje dan aan iemand anders die er wél blij mee is? Nee.. dat doen ze dan ook weer niet. 

Herfstappeltaart schreef op 09-09-2021 om 11:38:

[..]

Het is nooit goed. Net als met kerstpaketten, ook altijd gezeur. Ik denk altijd "het is extra, je krijgt gewoon salaris, wees er toch blij mee".

Precies dit. En anders is er vast iemand anders blij mee. 

Regendrup. schreef op 09-09-2021 om 11:40:

[..]

Precies dit. En anders is er vast iemand anders blij mee.

Precies.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.