Financiën en recht
BuzzieBee
09-07-2021 om 22:59
Gierige acties!
Doorgezet vanaf het vivaforum. Hij was hier nog niet!
deel hier gierige acties van mensen die je kent of van jezelf!
Netherfield
17-08-2021 om 08:26
Misschien niet per sé gierig, wel bijzonder: Een collega ging met pensioen, dus was er een afscheidspraatje en taart. Er werken 300 man op verschillende afdelingen en niet iedereen is altijd binnen (voor corona), dus niet iedereen kent iedereen. Komt er een man aan, die er toevallig was maar haar niet kende verder. Stelde zich voor, wenste haar succes, pakte een gebakje en ging weer naar zijn werkplek. Had dus gewoon zin in taart…
Lena55
17-08-2021 om 08:42
Een kennis maakt altijd zelf taarten voor haar verjaardag. Best lekker. Maar voor je een stukje krijgt, zegt ze altijd 5x dat het zo machtig is. Vervolgens krijg je een stukje zo dun als een cakeplak. En zelf neemt ze een groot stuk, zeker 4x die van de gasten. Om daarna ook nog te zeggen dat ze een hekel heeft aan mensen die een 2de stuk vragen omdat ze zelf nog 2 dagen van de taarten wil kunnen eten.
Of mensen die maar blijven vragen, als je op visite bent, of je iets wilt eten (als in borrelhap). Ik weet niet of het echt gierig is, maar ik voel me er zo ongemakkelijk bij. Dan moet ik dus zeggen 'Ja lekker, zet de chips maar op tafel!'. Omdat iedereen ongemakkelijk reageert wordt er vervolgens niks op tafel gezet. Zet gewoon die schaaltjes neer!!!
Rachel.
17-08-2021 om 08:52
Lena55 schreef op 17-08-2021 om 08:42:
Een kennis maakt altijd zelf taarten voor haar verjaardag. Best lekker. Maar voor je een stukje krijgt, zegt ze altijd 5x dat het zo machtig is. Vervolgens krijg je een stukje zo dun als een cakeplak. En zelf neemt ze een groot stuk, zeker 4x die van de gasten. Om daarna ook nog te zeggen dat ze een hekel heeft aan mensen die een 2de stuk vragen omdat ze zelf nog 2 dagen van de taarten wil kunnen eten.
Of mensen die maar blijven vragen, als je op visite bent, of je iets wilt eten (als in borrelhap). Ik weet niet of het echt gierig is, maar ik voel me er zo ongemakkelijk bij. Dan moet ik dus zeggen 'Ja lekker, zet de chips maar op tafel!'. Omdat iedereen ongemakkelijk reageert wordt er vervolgens niks op tafel gezet. Zet gewoon die schaaltjes neer!!!
Volgende keer moet ze bij de uitnodiging zetten : Iedereen eigen taart en borrelhapjes meenemen.
MMcGonagall
17-08-2021 om 11:01
Netherfield schreef op 17-08-2021 om 08:26:
Misschien niet per sé gierig, wel bijzonder: Een collega ging met pensioen, dus was er een afscheidspraatje en taart. Er werken 300 man op verschillende afdelingen en niet iedereen is altijd binnen (voor corona), dus niet iedereen kent iedereen. Komt er een man aan, die er toevallig was maar haar niet kende verder. Stelde zich voor, wenste haar succes, pakte een gebakje en ging weer naar zijn werkplek. Had dus gewoon zin in taart…
Werd de taart door de baas betaald? Het komt mij niet vreemd voor. Toen ik weg ging bij mijn vorige werk mocht ik voor iedereen gebakjes bestellen, 200 stuks. Bij het koffiemoment waren ongeveer 30 mensen aanwezig (daar was ik al heel blij mee want ik heb er maar drie jaar gewerkt en ging niet weg omdat het zo leuk was), maar de rest is ook opgekomen. Ook door mensen die binnenliepen en riepen ‘Hoi ik ben Kees, succes hè, en bedankt voor de taart!’
Lalize
21-08-2021 om 22:43
Wij waren gister met zijn zessen uit eten.
In een tapas restaurant waar je voor een vast bedrag onbeperkt tapas kan eten en alleen nog bij betaald voor de drankjes.
Één van ons ging in eens eerder weg.
Ze vroeg wat de kosten voor het eten ook al weer waren,(32,-) lag wat contant geld op tafel en was in eens weg.
Bij het aftekenen kwamen wij er achter dat ze 29 euro had neer gelegd.
Te weinig voor het eten laat staan voor de drankjes?
Erg gierige actie !
April2021
21-08-2021 om 22:52
Lalize schreef op 21-08-2021 om 22:43:
Wij waren gister met zijn zessen uit eten.
In een tapas restaurant waar je voor een vast bedrag onbeperkt tapas kan eten en alleen nog bij betaald voor de drankjes.
Één van ons ging in eens eerder weg.
Ze vroeg wat de kosten voor het eten ook al weer waren,(32,-) lag wat contant geld op tafel en was in eens weg.
Bij het aftekenen kwamen wij er achter dat ze 29 euro had neer gelegd.
Te weinig voor het eten laat staan voor de drankjes?
Erg gierige actie !
Gewoon een betaalverzoek sturen voor de rest.
In mijn omgeving gaat het gelukkig altijd makkelijk eigenlijk. Soms rekenen we precies uit hoeveel de ander verbruikt heeft, soms 50/50. Maar altijd achteraf dus niet aan tafel moeilijk doen.
Ik heb alleen een keer met een groep gehad dat er tijdens het eten veel alcohol doorheen ging terwijl ik niet drink en dus 1 cola gehad had. Toen wilde ik dus niet splitten. Dan word je aangekeken alsof je gierig bent, maar in principe zijn de drinkers dan gierig want die willen dat een ander hun drankjes betaald.
Pluma
24-08-2021 om 09:27
Helemaal niet gierig verhaal, maar het gaat wel over splitten:
Ik heb een vriendin die graag cocktails en mixdrankjes drinkt. Als we dan met een groep gaan vraagt zij vaak de bon en dan rekent ze thuis even uit wat al die cocktails gekost hebben als de rest gewoon een wijntje gehad hebben. Vervolgens split ze dan het overgebleven bedrag en stuurt een tikkie. Maar dan is er dus 1 andere vriendin die in het restaurant altijd contant wil terugbetalen en dan ook gelijk. Dus terwijl iedereen z'n jas aan het aantrekken is staat die vriendin bij die andere vriendin te hannesen over het terugbetalen
Beterlaat2021!
25-08-2021 om 10:28
Uitgenodigd worden voor het eten : de vriendin heeft recent een airfryer aangeschaft en ging aardappeltjes uitproberen. Ik vroeg : is er iets bij? Sla of vlees ofzo.
Nou, ze had een bakje sla voor één persoon. Ik antwoordde : dan breng ik komkommer en tomaat mee, dan maken we er meer van.
Kom ik daar, pak de komkommer en tomaat uit; "heb je geen vlees bij je"?
Het werd dus een maaltijd zonder vlees, met veel sla en die is helemaal opgegaan....
Zusterclivia
25-08-2021 om 10:41
Beterlaat2021! schreef op 25-08-2021 om 10:28:
Uitgenodigd worden voor het eten : de vriendin heeft recent een airfryer aangeschaft en ging aardappeltjes uitproberen. Ik vroeg : is er iets bij? Sla of vlees ofzo.
Nou, ze had een bakje sla voor één persoon. Ik antwoordde : dan breng ik komkommer en tomaat mee, dan maken we er meer van.
Kom ik daar, pak de komkommer en tomaat uit; "heb je geen vlees bij je"?
Het werd dus een maaltijd zonder vlees, met veel sla en die is helemaal opgegaan....
Dus jij had ook vlees moeten meenemen??
Zusterclivia
25-08-2021 om 11:52
Beterlaat2021! schreef op 25-08-2021 om 11:32:
Ja, dat werd blijkbaar verwacht. Welkom!
Hebben jullie het er nog over gehad? Dus enig idee waarom zij dit dacht?
Zusterclivia
25-08-2021 om 11:53
Lena55 schreef op 17-08-2021 om 08:42:
Dat roept het gros van de mensen ook altijd bij gebak met chocolade. En ik vind gebak met chocolade niet machtiger dan zonder. Zo afhankelijk van het gebak. Of misschien wilde ze op die manier ontmoedigen dat je nam of een normaal stuk nam?
safari
25-08-2021 om 11:54
goede vraag, Zusterclivia..! want anders wel heel bizar:
'kom je bij me eten? ik heb aardappels!'
Zusterclivia
25-08-2021 om 11:57
safari schreef op 25-08-2021 om 11:54:
goede vraag, Zusterclivia..! want anders wel heel bizar:
'kom je bij me eten? ik heb aardappels!'
Zelfs als iemand zou zeggen: ik ga patat bakken, dan verwacht ik wel iets van saus (in ieder geval mayonaise en ketchup) en een snack. Dan hoef ik dit toch niet mee te nemen?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.