Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Gierige acties!

Doorgezet vanaf het vivaforum. Hij was hier nog niet!

deel hier gierige acties van mensen die je kent of van jezelf!

Hier van de week een anti-gierige actie van een vriendin. Uitgebreid uit eten geweest, ik iets meer gedronken dan zij, loopvermogen was aangetast dus zij ging betalen. Ik zeg stuur je een tikkie. Zei ze niks op. Toen we thuis waren en zei ik nog eens, denk je aan het tikkie? Zegt ze krijg je niet, jij doet zo vaak iets voor mij. Ik heb haar rekeningnummer niet. Voel me bezwaard, was rekening van 200 euro. Volgende keer betaal ik dus. 

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

26-07-2021 om 01:21

Duiveninhetnieuws schreef op 25-07-2021 om 20:11:

Hier van de week een anti-gierige actie van een vriendin. Uitgebreid uit eten geweest, ik iets meer gedronken dan zij, loopvermogen was aangetast dus zij ging betalen. Ik zeg stuur je een tikkie. Zei ze niks op. Toen we thuis waren en zei ik nog eens, denk je aan het tikkie? Zegt ze krijg je niet, jij doet zo vaak iets voor mij. Ik heb haar rekeningnummer niet. Voel me bezwaard, was rekening van 200 euro. Volgende keer betaal ik dus.

Die mag in het topic 'Gulle acties en positieve verrasmomenten'.

Duiveninhetnieuws schreef op 25-07-2021 om 20:11:

Uitgebreid uit eten geweest, ik iets meer gedronken dan zij, loopvermogen was aangetast 

verder super lief van haar 

In bedacht me iets van alweer wat jaartjes terug. Collega/vriendin ging verhuizen. Haar oude woning moest natuurlijk spik en span opgeleverd worden dus werden ik met nog 2 als hulptroepen ingeschakeld. 
Een van die vriendinnen is de hele middag bezig geweest om de oven blinkend schoon te krijgen terwijl de rest alle kamers en de rest van de keuken aanpakte. Wat bleek, haar was die oven beloofd omdat ze in het nieuwe huis een mooie nieuwe keuken kregen. 
Dat vind ik ook gierig. 

Ik had een date waar ik een paar keer mee afgesproken had, heel gezellig en meer.
Hij had mij uitgenodigd om mee te gaan naar een bbq van de buren, de bedoeling was dat een buur drank meenam een ander salade en mijn vriend zou een deel vlees meenemen. Was heel gezellig en op moment dat we weer thuis waren zegt hij, ik krijg nog 12 euro voor het vlees ( kostte 24 eu). Niet dat ik niet mee wilde betalen maar zou het prettiger gevonden hebben als hij het van te voren  had  gezegd, kwam nu zo over als het eten is op nu afrekenen.

majorette2005 schreef op 28-07-2021 om 16:49:

Ik had een date waar ik een paar keer mee afgesproken had, heel gezellig en meer.
Hij had mij uitgenodigd om mee te gaan naar een bbq van de buren, de bedoeling was dat een buur drank meenam een ander salade en mijn vriend zou een deel vlees meenemen. Was heel gezellig en op moment dat we weer thuis waren zegt hij, ik krijg nog 12 euro voor het vlees ( kostte 24 eu). Niet dat ik niet mee wilde betalen maar zou het prettiger gevonden hebben als hij het van te voren had gezegd, kwam nu zo over als het eten is op nu afrekenen.

Die was zeker meteen exit?

muahaha poezie denkt ik wil helmaal geen advies mensen, ik vindt ze gewoon gierige muizen!🤣

Duiveninhetnieuws schreef op 29-07-2021 om 10:14:

[..]

Die was zeker meteen exit?

Hierna zekers, het verklaarde wel waarom hij bij een eerdere afspraak om uit eten te gaan, tihdens het bestellen ineens niet zo'n honger had en alleen voorgerecht wilde bestellen.

majorette2005 schreef op 29-07-2021 om 11:55:

[..]

Hierna zekers, het verklaarde wel waarom hij bij een eerdere afspraak om uit eten te gaan, tihdens het bestellen ineens niet zo'n honger had en alleen voorgerecht wilde bestellen.

Nou…wat een feestbeest was dat zeg 

Maar hoe denken jullie dan dat all die ' rijkaards'  aan hun geld komen:  door het niet uit te geven en elke cent terug te vragen en zelf zo min mogelijk terug te betalen...  😀

Ysenda schreef op 29-07-2021 om 15:38:

Maar hoe denken jullie dan dat all die ' rijkaards' aan hun geld komen: door het niet uit te geven en elke cent terug te vragen en zelf zo min mogelijk terug te betalen... 😀

Leuke vraag. Ik denk dat de meeste echt rijken óf een familiekapitaal hebben geërfd, óf dat het zakenlieden zijn die op een niveau waar ik geen zicht op heb zaken hebben gedaan. Of die zaken altijd eerlijk zijn laat ik in het midden.

Ik geloof niet dat je rijk wordt van uitsluitend hard werken en sparen.

LydiaDietz schreef op 28-07-2021 om 16:33:

In bedacht me iets van alweer wat jaartjes terug. Collega/vriendin ging verhuizen. Haar oude woning moest natuurlijk spik en span opgeleverd worden dus werden ik met nog 2 als hulptroepen ingeschakeld.
Een van die vriendinnen is de hele middag bezig geweest om de oven blinkend schoon te krijgen terwijl de rest alle kamers en de rest van de keuken aanpakte. Wat bleek, haar was die oven beloofd omdat ze in het nieuwe huis een mooie nieuwe keuken kregen.
Dat vind ik ook gierig.

Ohneee, wat vind ik dit erg!

Ysenda schreef op 29-07-2021 om 15:38:

Maar hoe denken jullie dan dat all die ' rijkaards' aan hun geld komen: door het niet uit te geven en elke cent terug te vragen en zelf zo min mogelijk terug te betalen... 😀

Het ligt aan je definitie van rijk.

Iemand die miljoenen heeft, heeft dit of geerfd of heeft een succesvol eigen bedrijf.

Iemand met een ton op de bank, heeft dit of geergd, heeft een goedlopend bedrijf, heeft een goede baan.

Ik ken (via mijn werk) wel mensen met bijvoorbeeld een ton aan spaargeld. Mensen met een normaal huis of misschien een 2-onder-1-kap. Hebben een leuk lopend bedrijf als consultant en geen verder personeel. Dus die maken geen misbruik van andere mensen.

Maar je wordt gewoon niet rijk door geld uit te geven (nou ja, investeringen ed uitgesloten). Ook met een modaal salaris kun je rijk worden, zonder misbruik te maken van anderen. Kost alleen wat meer tijd.

Poezie schreef op 25-07-2021 om 15:16:

Het gaat mij erom dat ik het asociaal en gierig vind dat mensen überhaupt zo doen.

En gelijk heb je! Je gaat er toch niet zomaar van uit dat iemand anders wel voor je betaalt?

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

14-08-2021 om 00:05

Ik up 'm even. Zin in gierige acties. Om te lezen dan hè, niet om ze uit te voeren of mee te maken. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.