Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Gierige acties!

Doorgezet vanaf het vivaforum. Hij was hier nog niet!

deel hier gierige acties van mensen die je kent of van jezelf!

een kennis vroeg een keer of ik mee wilde eten na mijn werk. We gingen samen even naar de supermarkt, kozen wat makkelijks te eten uit en kennis kocht nog 2-3 flessen wijn en wat bier maar dat was niet voor de avond zelf, alvast voor het weekend. Vervolgens ging ik na het eten weer naar huis en kreeg een tikkie waarvan ik dacht: hoe kunnen frietjes uit de fryer en snacks zó duur zijn? Had kennis de flessen wijn en bier mee berekend.... daar heb ik wel wat van gezegd. Kennis vond het raar, we hadden het toch samen gekocht? Uhhh ja dacht ik, maar je zei nadrukkelijk dat het niet voor vanavond was (en in het weekend hadden we niks afgesproken) 

ik heb overigens tikkie niet betaald maar zelf wat overgemaakt enkel voor het avondeten. 

Mayosate schreef op 20-07-2021 om 13:47:

een kennis vroeg een keer of ik mee wilde eten na mijn werk. We gingen samen even naar de supermarkt, kozen wat makkelijks te eten uit en kennis kocht nog 2-3 flessen wijn en wat bier maar dat was niet voor de avond zelf, alvast voor het weekend. Vervolgens ging ik na het eten weer naar huis en kreeg een tikkie waarvan ik dacht: hoe kunnen frietjes uit de fryer en snacks zó duur zijn? Had kennis de flessen wijn en bier mee berekend.... daar heb ik wel wat van gezegd. Kennis vond het raar, we hadden het toch samen gekocht? Uhhh ja dacht ik, maar je zei nadrukkelijk dat het niet voor vanavond was (en in het weekend hadden we niks afgesproken)

ik heb overigens tikkie niet betaald maar zelf wat overgemaakt enkel voor het avondeten.

Hahaha, die maakte het wel bont!

Lijkt me ook wel wat, iemand mee vragen om een nieuwe auto te kopen en daarna een tikkie sturen voor de helft van het bedrag

Ik denk dat mijn man vooral erg verbaasd zou zijn als hij na mijn dood een kerstpakket van mijn werk zou krijgen. 

Vroeger was dat denk ik anders, omdat vrouwen geen betaalde baan hadden, maar indirect wel zorgden dat hun man überhaupt tijd vrij kon maken om naar het werk te komen. 

safari schreef op 11-07-2021 om 12:25:

hm wat ik net schreef valt eigenlijk helemaal niet onder 'gierige acties'! het is een goed werkende afspraak tussen twee dametjes op cent-niveau.. sorry voor spam

klopt, maar zó schattig dat ik blij ben dat je het plaatste! <3 

BuzzieBee schreef op 20-07-2021 om 08:53:

[..]

Tata steel toevallig? Die doen of deden dat ook. Tot de weduwe zelf overleed. Ik weet niet of ze dat nog doen

Nee, een machinefabriek op de Veluwe.

Jaren  terug, op de terugreis van een bezoek aan vrienden een tussenstop bij broer en schoonzus voor wat overleg mbt tot de afhandeling van een aantal zaken mbt het recente overlijden van oma. We kwamen rond een uur of 5 aan, hadden toen al 2 uur gereden, en moesten nog 1 1/2 uur verder naar ons eigen huis.

Na een dik uur overleg over spullen die verdeeld of afgevoerd moesten worden zegt schoonzus: 'nou, we zijn wel ongeveer klaar hè? jeetje, al bijna half 7. Poeh. Ik ga niet meer koken hoor'.  En terwijl ze de folder van de Chinees van het prikbord plukt reikt ze ons  zo ongeveer onze jassen aan terwijl ze aan mijn broer vraagt of hij ook een portie saté bij de bami wil. Terwijl we in de auto stappen is ze al aan t bellen. 
We zijn maar gestopt in een wegrestaurant voor een hapje.

Zelfde schoonzus ( culinair niet heel sterk), andere gelegenheid. We vierden vaak Sinterklaas samen, meestal bij ons, maar het zou deze keer bij hun thuis. Een week of 2 van te voren belde ze me op en vroeg ( heel attent, dat op zich wel) of we van  Chili con carne hielden. Nou eet  mijn ega  zo goed als alles, maar heeft ie echt een hekel aan Chili.  Dat vertelde ik dus aan schoonzus. Haar wedervraag..' maar hij eet het wel,op als hij het voorgezet krijgt' . Ja tuurlijk. Volwassen vent. Geen kleuter.

3 keer raden wat we te eten kregen met Sinterklaas... ( ok, dit is niet gierig. Maar wel behoorlijk ongastvrij)

ingrid 

Auditor schreef op 20-07-2021 om 18:13:

[..]

Nee, een machinefabriek op de Veluwe.

Zijn wel meer bedrijven die dat doen. Mijn vader werkte voor een bedrijf in de kop van Noord-Holland. Hij is inmiddels al 10 jaar overleden maar mijn moeder krijgt nog elk jaar een riant kerstpakket van ze.

Mayosate schreef op 20-07-2021 om 13:47:

Zo raar, dus ze dacht letterlijk alle boodschappen die ik vandaag haal moet ze ook aan mee betalen want ze is er bij wanneer ik het koop dus ook medeplichtig 🤣🤣🤣

IngridT schreef op 20-07-2021 om 21:19:

3 keer raden wat we te eten kregen met Sinterklaas... ( ok, dit is niet gierig. Maar wel behoorlijk ongastvrij)

ingrid

neee!! wauw...

Mijn ex vond ik ook wel gierig. Hij woonde op een uur afstand van zijn werk. Ik woonde toevallig heel dichtbij zijn werk, zo’n 10 minuutjes. Hij was heel vaak bij mij, wat ik ook gezellig vond hoor. Ik zorgde dat er boodschappen was etc, vond wel jammer dat hij zelf nooit eens wat meenam. Ik was niet super vaak bij hem, vond de plek waar hij woonde niet aangenaam. Had op een gegeven moment wel gevoel dat hij op m’n geld zat te teren. Ook hele tijd opscheppen over z’n lage lasten etc. Klagen over de prijs van een drankje op terras, zulke dingen deden we ook bijna niet. Hij verdiende ook echt een stuk meer, zeker incl al die reiskosten erbij, hij kreeg iets van 500 eur daarvan. 

MMcGonagall schreef op 20-07-2021 om 11:31:

[..]

Bij ons staat het in de secundaire arbeidsvoorwaarden. Kerstpakket 50 euro, teamuitje 85 euro plus vrije dag, etc. Ik ga zelfs bellen als ik mijn Sinterklaasbanketletter niet heb gekregen

Duiveninhetnieuws schreef op 20-07-2021 om 10:03:

[..]

Oh dat vind ik helemaal niet. Zonde om geld uit te geven aan ondoordachte meuk waar niemand op zit te wachten.

Meestal zit er in een kerstpakket van alles wat de gemiddelde mens wel lust. De dingen die we echt niet hoeven geven we weg. Ik vind het altijd een leuk extraatje en leuk om te kijken wat er dít jaar weer in zit. Qua non-food hebben we een keer mooie pizzaborden gekregen, een keer een goede kwaliteit fietstas enz. Leuk toch.

Ik vind het toch zo leuk om jou hier te treffen, Herfstappeltaart. Sorry, off topic. Ik heb ooit iemand gekend, die niets lustte, geen trek had, maar intussen onze borden leeg at.
Zeg dan meteen, wanneer je slecht bij kas bent.

kay89 schreef op 24-07-2021 om 00:10:

Ik vind het toch zo leuk om jou hier te treffen, Herfstappeltaart. Sorry, off topic. Ik heb ooit iemand gekend, die niets lustte, geen trek had, maar intussen onze borden leeg at.
Zeg dan meteen, wanneer je slecht bij kas bent.

Wat leuk  . Ken ik jou onder een oude nick?

Uit mijn studententijd. Vriendin kwam langs voor een avondje stappen. Eerst ff langs de supermarkt voor wat chips en wijn. Vriendin gooide er alvast haar boodschappen voor de volgende dag in plus wat items die op waren. Op mijn verbaasde reactie kreeg ik "ja, jij werkt veel". Idd. Om mijn studie en kamertje te kunnen bekostigen. Vriendin had een uitkering en een eigen appartementje.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.