Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Gierige acties!

Doorgezet vanaf het vivaforum. Hij was hier nog niet!

deel hier gierige acties van mensen die je kent of van jezelf!

BuzzieBee

BuzzieBee

16-07-2021 om 10:42 Topicstarter

Hier weer een fijne actie. Ik hou een natuurgebiedje bij van twee voetbalvelden groot in onze buurt. Daar verzorg ik de beplanting voor bijen, vlinders en andere bestuivers en hou ik ons enorme insectenhotel op orde. Die bloemen en planten koop ik allemaal zelf. Er staan ook bordjes met een vriendelijke tekst 'Geniet van onze bloemen maar laat u ze alstublieft staan voor onze bijen en vlinders?' Heel duidelijk. En iedereen in de wijk weet van het natuurgebied. 

Dagelijks maak ik even en rondje langs mijn blommenplanten en ik zag ineens wat stengels mooi afgeknipt. Maar goed, het had gewaaid dus ik dacht dat ze stuk waren gewaaid. De volgende dag weer. Ik dacht dus... kindjes zijn gaan plukken. Nou ja, shit happens. Maar nee. Het bleek een dame (in de 60) te zijn die notabene AAN ons natuurgebiedje woont en dus WEET dat ik dat allemaal zelf betaal. Ik zag haar knippen vanuit mij slaapkamer raam, en toen ik buiten was net haar grijze kruin achter het dijkje wegrennen met de armen vol gesneden bloemen..... 

De volgende dag was ik er vroeg bij en zag ik haar weer en heb ik haar erop aangesproken. Ik heb haar 5 euro gegeven voor een bossie bloemen bij de appie 150 meter verder. Ze mompelde nog iets van ' natuur is voor iedereen en andere onzin'  (want het is officieel een beschermd gebied)... maar ik heb haar niet meer gezien sindsdien. Ik denk dat ze zich kapotschaamt. 

Wow wat erg en schaamteloos zeg!! 

Lezen is blijkbaar heel moeilijk dus voor sommige mensen.

BuzzieBee schreef op 16-07-2021 om 10:42:

De volgende dag was ik er vroeg bij en zag ik haar weer en heb ik haar erop aangesproken. Ik heb haar 5 euro gegeven voor een bossie bloemen bij de appie 150 meter verder. Ze mompelde nog iets van ' natuur is voor iedereen en andere onzin' (want het is officieel een beschermd gebied)... maar ik heb haar niet meer gezien sindsdien. Ik denk dat ze zich kapotschaamt.

Wat ontzettend gierig zeg van jou! Iedereen weet toch dat bloemen duurder zijn dan dat bij AH!

Hier weer een fijne actie. Ik hou een natuurgebiedje bij van twee voetbalvelden groot in onze buurt. Daar verzorg ik de beplanting voor bijen, vlinders en andere bestuivers en hou ik ons enorme insectenhotel op orde. Die bloemen en planten koop ik allemaal zelf. Er staan ook bordjes met een vriendelijke tekst 'Geniet van onze bloemen maar laat u ze alstublieft staan voor onze bijen en vlinders?' Heel duidelijk. En iedereen in de wijk weet van het natuurgebied.

Ik weet niet waar je woont, maar ik weet wel dat er buurtbudget bestaat waar je dit uit kunt betalen. In elke plaats is dit anders geregeld (bv via wijkteams of via de gemeente zelf). En volgens mij is er in Almere zelfs speciaal subsidie voor want ik ken iemand die hetzelfde doet als jij maar dan met geld van de gemeente.

@BuzzieBee: ik zou me als ik die vrouw was echt nooit, nooit, nooit meer in de buurt van de tuin durven vertonen. Wat een onbeschaamdheid!

een dame (in de 60) te zijn die notabene AAN ons natuurgebiedje woont en dus WEET dat ik dat allemaal zelf betaal. Ik zag haar knippen vanuit mij slaapkamer raam, en toen ik buiten was net haar grijze kruin achter het dijkje wegrennen met de armen vol gesneden bloemen.....

De volgende dag was ik er vroeg bij en zag ik haar weer en heb ik haar erop aangesproken. Ik heb haar 5 euro gegeven voor een bossie bloemen bij de appie 150 meter verder. Ze mompelde nog iets van ' natuur is voor iedereen en andere onzin' (want het is officieel een beschermd gebied)... maar ik heb haar niet meer gezien sindsdien. Ik denk dat ze zich kapotschaamt.

He wat zijn sommige mensen toch bizar. Ik vind het wel een geraffineerde actie om die 5 euro te geven, maar ik denk dat ik dat niet op had kunnen brengen. Ik denk dat ik alleen maar "Mevrouw weet u dat ík die bloemen betaald heb, waarom denkt u dat u ze mee mag nemen" had kunnen uitbrengen. Maar dat is waarschijnlijk minder effectief.

Dat je algemeen groen gratis ( maar op eigen kosten) voor de gemeente mag bijhouden, geldt in mijn gemeente alleen voor grond die niet direct aan je huis grenst. Als de gemeentegrond aan je huis grenst, moet je huur betalen als je zelf je onderhoud wil doen (met boetes als je boom te hoog wordt). Zit er een stukje tussen je huis en gemeentegrond, dan mag je het zonder huur bijhouden.
Subsidie wordt niet gegeven. De gemeente houdt zelf slecht bij, de plantsoenen zien er overwoekerd uit. 

Ilselotte schreef op 14-07-2021 om 20:35:

[..]

Jeemienee sommige acties zijn echt bijna niet te geloven dat ze waar gebeurd zijn. Dit grenst echt aan ziekelijke gierigheid in mijn ogen? (of aan extreme armoede)

Sorry, ben aan het bijlezen...

Mijn ouders geven de vieze luiers ook mee aan mijn broer na het oppassen. Zij betalen inderdaad ook per leging. Alles wordt verder gescheiden, plastic, groen, blik, glas enz. Als de luiers dan in de grijze container moeten, dan moet hij elke 2 weken bij weg met bijna alleen een paar luiers erin anders gaat het zo stinken. Dat is toch zonde?

Auwereel schreef op 16-07-2021 om 13:06:

Dat je algemeen groen gratis ( maar op eigen kosten) voor de gemeente mag bijhouden, geldt in mijn gemeente alleen voor grond die niet direct aan je huis grenst. Als de gemeentegrond aan je huis grenst, moet je huur betalen als je zelf je onderhoud wil doen (met boetes als je boom te hoog wordt). Zit er een stukje tussen je huis en gemeentegrond, dan mag je het zonder huur bijhouden.
Subsidie wordt niet gegeven. De gemeente houdt zelf slecht bij, de plantsoenen zien er overwoekerd uit.

In mijn geboortedorp is zo'n tuinfanaat die wél subsidie krijgt om de plantsoenen van 8 lanen bij te houden. Hij plant er ook bomen, voorjaarsbollen en vaste planten. Het ziet er superaantrekkelijk uit. Hij was begonnen met zijn hobby op het bosperceel pal naast zijn eigen tuin. De bewoners van die lanen betalen overigens een jaarlijkse bijdrage van een paar tientjes voor het onderhoud wat door hem en een paar buurtbewoners wordt gedaan. 

Ik zie dat in sommige gemeenten het legen van een container rond de 10 euro per keer kost. Wauw!

Tja, dan snap ik ook wel hoor, dat je de luiers dan liever aan de ouders meegeeft. Als jij enorm je afval loopt te scheiden zodat je je grijze bak maar een paar keer per jaar aan de straat hoeft te zetten, en je moet dan een extra leging á 10 euro betalen omdat je anders wekenlang met stinkende luiers in de bak zit....

Ik denk dat de mensen die dat pathologisch gierig vinden niet helemaal goed snappen hoe het werkt en wat de kosten zijn, want ik vind het met zulke bedragen niet helemaal onbegrijpelijk.

tvp

DeBuurvrouw schreef op 16-07-2021 om 13:16:

[..]

Sorry, ben aan het bijlezen...

Mijn ouders geven de vieze luiers ook mee aan mijn broer na het oppassen. Zij betalen inderdaad ook per leging. Alles wordt verder gescheiden, plastic, groen, blik, glas enz. Als de luiers dan in de grijze container moeten, dan moet hij elke 2 weken bij weg met bijna alleen een paar luiers erin anders gaat het zo stinken. Dat is toch zonde?

Dat kan ik me prima voorstellen, maar dit ging om één plasluier(tje). Daarnaast hadden ze op dat moment ook nog kinderen in de luiers... dus die ene van onze jonge baby was echt niet opgevallen 

redbulletje schreef op 16-07-2021 om 13:23:

[..]

In mijn geboortedorp is zo'n tuinfanaat die wél subsidie krijgt om de plantsoenen van 8 lanen bij te houden. Hij plant er ook bomen, voorjaarsbollen en vaste planten. Het ziet er superaantrekkelijk uit. Hij was begonnen met zijn hobby op het bosperceel pal naast zijn eigen tuin. De bewoners van die lanen betalen overigens een jaarlijkse bijdrage van een paar tientjes voor het onderhoud wat door hem en een paar buurtbewoners wordt gedaan.

Hier een plantsoentje die werd bijgehouden door een tuinliefhebber, maar die is verhuisd. Die er nu woont, zag het niet meer zitten en kan nu niet meer door zijn zijraam kijken, helemaal dichtgegroeid. De bloemen geschikt voor vlinders zorgen in overwoekerd. Er zijn wel voldoende brandnetels voor de vlinders om eitjes op af te zetten, dat wel.

Ginevra schreef op 16-07-2021 om 13:44:

Ik zie dat in sommige gemeenten het legen van een container rond de 10 euro per keer kost. Wauw!

Tja, dan snap ik ook wel hoor, dat je de luiers dan liever aan de ouders meegeeft. Als jij enorm je afval loopt te scheiden zodat je je grijze bak maar een paar keer per jaar aan de straat hoeft te zetten, en je moet dan een extra leging á 10 euro betalen omdat je anders wekenlang met stinkende luiers in de bak zit....

Ik denk dat de mensen die dat pathologisch gierig vinden niet helemaal goed snappen hoe het werkt en wat de kosten zijn, want ik vind het met zulke bedragen niet helemaal onbegrijpelijk.

In mijn vorige gemeente zelfs 18 euro per keer dat je m aan de straat zette

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.