Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Gierige acties!

Doorgezet vanaf het vivaforum. Hij was hier nog niet!

deel hier gierige acties van mensen die je kent of van jezelf!

Bakblik schreef op 15-07-2021 om 09:27:

[..]

Water kost geld! Zoiets zit daar denk ik achter. Of geen vreemden in je huis willen..... of überhaupt niks voor anderen willen doen.

Water kost geen drol, denk dat mensen gewoon beducht zijn op een babbeltruc en er daarom niet in mee zijn gegaan. 

Maduixa schreef op 15-07-2021 om 09:02:

[..]

Misschien moeten we dit soort dingen niet verklappen omdat de nep-Pejeka dan zichzelf kan gaan 'verbeteren'...

Oja, dom dom dom.....

redbulletje schreef op 15-07-2021 om 09:33:

[..]

Water kost geen drol, denk dat mensen gewoon beducht zijn op een babbeltruc en er daarom niet in mee zijn gegaan.

Of ze horen toch ookd e dubbeltjes rinkelen zo gauw de kraan open gaat

nlies schreef op 15-07-2021 om 11:26:

[..]

Of ze horen toch ookd e dubbeltjes rinkelen zo gauw de kraan open gaat

"Hoor ik daar de kraan?" 😠

redbulletje schreef op 15-07-2021 om 09:33:

[..]

Dat is wel iets om rekening mee te houden. Veel mensen zijn bang en oudere mensen wordt op het hart gedrukt niet mee te gaan in dit soort acties, omdat oplichting zoveel gebeurt de afgelopen jaren. Ik kan me niet voorstellen dat het te maken heeft met geld, want een paar flessen kraanwater kost vrijwel niks. 

Julali schreef op 15-07-2021 om 11:50:

[..]

Dat is wel iets om rekening mee te houden. Veel mensen zijn bang en oudere mensen wordt op het hart gedrukt niet mee te gaan in dit soort acties, omdat oplichting zoveel gebeurt de afgelopen jaren. Ik kan me niet voorstellen dat het te maken heeft met geld, want een paar flessen kraanwater kost vrijwel niks.

Dan pak je de flessen aan, doet de deur dicht, vult ze in je keuken en geeft de flessen weer terug, of loopt naar buiten (waar je dan de gemeente auto en de collega's ziet staan zodat je zeker weet dat het goed zit) om de flessen terug te geven.

Tjonge, als ik toch ooit op een feestje kom waar de gastheer en/of -vrouw voor zichzelf vlees van de slager bakken en voor mij van de supermarkt..... dan is dat wel de laatste keer dat ik daar naar een feestje ga. 

Ik snap best dat als je altijd dure wijn drinkt en er komt een stel vriendinnen wijn slurpen, dat je een segmentje lager gaat bij het inkopen. Maar dan drink je dat zelf ook mee. 

Ik voel mezelf altijd heel gierig als ik iemand moet herinneren aan een tikkie. Hebben jullie dat ook? Maar ik vind het dan ook een tikje irritant als een betaalverzoek niet binnen 24 uur betaald is. Zelf betaal ik ook altijd gelijk. 

Julali schreef op 15-07-2021 om 11:50:

[..]

Dat, en mensen doorzien/overzien niet meteen de hele situatie. Je zit zelf aan het werk of je probeert een krijsend kind te kalmeren, en ineens belt er een onbekende aan met een verhaal of hij water mag hebben. Het kan dan even een paar seconden duren voor duidelijk wordt wat er aan de hand is en als je al 10x gehoord hebt "laat nooit vreemden binnen!" dan is je eerste reactie om nee te zeggen en de deur dicht te doen.

Als al die mensen rustig thuis achter hun computer het verhaal hadden kunnen lezen hadden er waarschijnlijk een stuk meer behulpzaam gehandeld.

Maduixa schreef op 15-07-2021 om 12:21:

[..]

Dan pak je de flessen aan, doet de deur dicht, vult ze in je keuken en geeft de flessen weer terug, of loopt naar buiten (waar je dan de gemeente auto en de collega's ziet staan zodat je zeker weet dat het goed zit) om de flessen terug te geven.

Mensen willen geen voet tussen de deur kunnen krijgen. Zeker als de flat vol met oudere mensen zit.

MarvelousM schreef op 15-07-2021 om 12:22:

Ik voel mezelf altijd heel gierig als ik iemand moet herinneren aan een tikkie. Hebben jullie dat ook? Maar ik vind het dan ook een tikje irritant als een betaalverzoek niet binnen 24 uur betaald is. Zelf betaal ik ook altijd gelijk.

Iemand moeten herinneren vind ik niet echt een probleem, maar ik vind het veel vervelender dat mensen tegenwoordig verwachten dat je binnen 24 terugbetaalt. Als je vroeger geld leende van iemand, dan gaf je het weer terug als je elkaar zag, dat kon ook best een week later. Of je maakte het over, maar de meeste mensen deden hun financien ook maar een keer per week ofzo. Ik denk dat ik nog nooit langer dan drie dagen heb gewacht met een tikkie betalen, daar niet van, maar die druk erop vind ik echt irritant.

Maduixa schreef op 15-07-2021 om 12:41:

[..]

Iemand moeten herinneren vind ik niet echt een probleem, maar ik vind het veel vervelender dat mensen tegenwoordig verwachten dat je binnen 24 terugbetaalt. Als je vroeger geld leende van iemand, dan gaf je het weer terug als je elkaar zag, dat kon ook best een week later. Of je maakte het over, maar de meeste mensen deden hun financien ook maar een keer per week ofzo. Ik denk dat ik nog nooit langer dan drie dagen heb gewacht met een tikkie betalen, daar niet van, maar die druk erop vind ik echt irritant.

Maar serieus, waar komt die druk dan vandaan? Ik voel me juist bezwaard als ik geld heb geleend en wil het dan zo snel mogelijk terugbetalen. En zo'n betaalverzoek van ING komt niet met eigen herinneringen. Dus vooral als ik dan daarna nog klets met die persoon op WhatsApp, dan verdwijnt die hele link naar de vergetelheid. 

Aan de andere kant herinner ik mensen er ook vaak genoeg aan dát ze nog een tikkie moeten sturen. Want ik wil ook niet dat die voor mij dan net ongunstig uitkomt. Liever gelijk de rekening afgehandeld, dan dat je een week later nog eens 40 euro moet aftikken voor een tikkie dat je alweer een beetje vergeten was.

Tikkies betaal ik direct, want het is een halve minuut werk. En anders ben ik bang dat ik het vergeet en dan voel ik me erg lullig. 

Maduixa schreef op 15-07-2021 om 12:21:

[..]

Dat dus

MarvelousM schreef op 15-07-2021 om 12:48:

[..]

Maar serieus, waar komt die druk dan vandaan? Ik voel me juist bezwaard als ik geld heb geleend en wil het dan zo snel mogelijk terugbetalen. En zo'n betaalverzoek van ING komt niet met eigen herinneringen. Dus vooral als ik dan daarna nog klets met die persoon op WhatsApp, dan verdwijnt die hele link naar de vergetelheid.

Ik ben nog nooit in mijn leven iemand vergeten geld terug te betalen dat ik geleend had. Al is het maar een euro voor een koffie in de bedrijfskantine. Het is misschien een beetje aanstellerij van me, maar het komt door de hele druk die er soms op whatsapp ligt, dat er mensen zijn die al gaan mekkeren dat je iets wel gelezen maar nog niet beantwoord hebt (twee uur later). Datzelfde heb ik met een tikkie. Het komt soms gewoon niet uit en dat komt omdat ik niet te pas en te onpas met mijn telefoon in mijn hand loop en er mee bezig wil zijn bijvoorbeeld omdat ik met mijn kinderen iets aan het doen ben, of zit te kletsen met vrienden.

LawfulLark45

LawfulLark45

15-07-2021 om 15:04

TheeBoek schreef op 14-07-2021 om 16:23:

wij moesten van de vrienden waar we oud&nieuw vierden, de luier van onze (toen baby) zoon mee naar huis nemen. Anders zat hun kliko te snel vol, en ze betalen per leging

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.