Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Geldflaters . Wat was jullie duurste of laatste miskoop ?

Mijn eerste auto: eigenlijk te duur gekocht, daarnaast zag de garage er ook een leukemelkkoe in. Die garage vond ik echt oplichters omdat ik ze meteen heb gevraagd of dat autootje het geld van de reparaties wel waard was. Niet dus.

Gelukkig was mijn tweede auto een super aankoop: hele goede prik en 12 jaar lang in gereden met als kosten alleen slijtage onderdelen. Het is dat er op een gegeven moment behoorlijk veel op de teller stond en de slijtage onderdelen waarschijnlijk weer vervangen moesten worden, anders had ik hem nog steeds gehad.

Diyer schreef op 23-04-2022 om 20:53:

[..]

Bij Shein kun je bij de maten de omtrek zien. Dus dit was te voorkomen geweest.

Normaal hebben ze bij Ikea een showmodel staan, maar juist van dit kastje niet. We hadden kunnen bedenken dat 1,20 m maar 40 centimeter lager is dan ik, maar gevoelsmatig was het heel klein.

Rondstruiner schreef op 23-04-2022 om 17:21:

Ik doe best vaak miskopen . Mijn laatst gekochte fiets, dure Batavus, fietst voor geen meter als ik er langer op fiets. Paar keer gebruikt, maar pak liever mijn oude stadsfiets. Ik denk dat het frame toch te klein voor me is ofzo.
Ik heb ook ooit een vouwfiets gekocht, die heb ik nooit gebruikt omdat ik hem te zwaar vond. Die heb ik na een paar jaar verkocht aan een collega.
En er staat een bankstel in mijn huis waar ik nooit op zit, omdat het niet lekker zit of ligt.

Grappig, ik heb precies dezelfde ervaring. 10 jaar terug kocht ik ook een nieuwe Batavus. Altijd veel schik gehad met mijn oude Batavus dus ik wilde graag weer dat merk. Maar ik heb er nooit lekker op kunnen fietsen, inderdaad altijd het gevoel dat het frame wat te klein was. De trappers stonden niet goed onder mijn lichaam ofzo waardoor ik niet goed kracht kon zetten en snel pijn kreeg in mijn bovenbenen. De afgelopen 10 jaar heb ik dan ook vaker mijn oudje van 25 jaar gepakt dan de nieuwe fiets. Recent een Sparta gekocht en die fiets heerlijk maar ik heb er dan ook twee keer een hele lange proefrit gemaakt om zeker van mijn aankoop te zijn. 

Diyer schreef op 23-04-2022 om 20:53:

[..]

Bij Shein kun je bij de maten de omtrek zien. Dus dit was te voorkomen geweest.

Dat klopt, behalve bij de bikini 😬. De rest was wel goed. 

MMcGonagall schreef op 23-04-2022 om 21:30:

[..]

Normaal hebben ze bij Ikea een showmodel staan, maar juist van dit kastje niet. We hadden kunnen bedenken dat 1,20 m maar 40 centimeter lager is dan ik, maar gevoelsmatig was het heel klein.

Had ik met de TV, hoewel geen miskoop, maar wel groter dan ik dacht. Ik wilde niet een hele grote tv maar in de winkel leek de maat die ik in gedachten had wel heel klein. Maar ja, daar staan ze tussen nog veel grotere tv’s. Maar uiteindelijk wel blij mee want verandering woonkamer staat de tv nu verder weg. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

23-04-2022 om 22:13

Madamecannibale schreef op 23-04-2022 om 21:39:

[..]

Recent een Sparta gekocht en die fiets heerlijk maar ik heb er dan ook twee keer een hele lange proefrit gemaakt om zeker van mijn aankoop te zijn.

Dat is dan toch een elektrische fiets of heb jij nog die laatste normale stadsfiets gevonden?

Een bank die in de winkel perfect leek, maar qua kleur totaal niet paste bij de vloer. Vloer heeft een warme ondertoon (eiken) en bank was een soort leverkleur. Vloekte als een malle bij elkaar.
Bank heeft een dag gestaan en is toen voor een spotprijs verkocht op Marktplaats.

niet_rechts schreef op 23-04-2022 om 22:13:

[..]

Dat is dan toch een elektrische fiets of heb jij nog die laatste normale stadsfiets gevonden?

Een elektrische inderdaad.

Een elektrische onkruidborstel die het na 2x gebruiken al niet meer doet.

Een hele fitnesskamer. Ik kom er alleen nog om af te stoffen en te stofzuigen 

FarFarAway schreef op 24-04-2022 om 18:29:

hier een dans-zolder, die ik verplicht elke dinsdag gebruik. Anders komt het er niet van 

Stofzuigen is ook een soort fitness toch? 😂

ik ga liever tuinieren dan in een fitnesscentrum hangen 

Het abonnement op de sportschool was voor mij ook een grote miskoop. Ik heb er elke minuut van gehaat en werd al snel stil lid. 
Vorig jaar een dure winterjas gekocht die ik niet draag want hij is veel te warm voor mij. Die heb ik naar de Kringloper gedaan. Toen weer een nieuwe gekocht en die is gelukkig wel fijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.