Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Aangifte tegen Johan Derksen

MRI

MRI

28-04-2022 om 10:43

watertoren schreef op 28-04-2022 om 09:32:

[..]

Ja precies! De Braboneger zat trouwens ook aan tafel en lachte net zo hard mee dus hoezo witte mannen.

nee natuurlijk het gaat om mannen, niet alleen om witte mannen. Vrouwen worden door allerlei huidskleuren, verkracht, vermoord, lastiggevallen, vernederd. En nee niet alle mannen doen dat. de meeste mannen verkrachten niet, de meeste verkrachters zijn wel mannen

LostJellyfish83

LostJellyfish83

28-04-2022 om 10:45

Drietje schreef op 28-04-2022 om 10:41:

[..]

Nou exact. Het slaat helemaal nergens op. De één probeert alle witte mannen de schuld te geven, want dit is hun norm (huh?) en de ander praat het goed, want is 'gewoon' domme mannenpraat (wtf?). Wat een ontzettend vreemd beeld hebben juliie van de Nederlandse man. Iedereen die ik ken snapt dat het niet kan wat hier is gebeurd. Man en vrouw, jong en oud.

Volgens mij zijn vooral mensen uit de flanken hier op het forum vertegenwoordigd. De gemiddelde Nederlander (man/ vrouw, jong/ oud, blank/ gekleurd) denkt echt niet wat hier wordt verwoord.

Dit! Ik herken er (gelukkig) ook helemaal niks van. Van beide kanten inderdaad niet. 

Malibu2 schreef op 28-04-2022 om 08:27:

En toch vraag ik me af in hoeverre deze verontwaardiging uiteindelijk effect gaat hebben als er in de basis niets verandert.

En ik doel dan vooral op het alcohol- en drugsgebruik. Het moet allemaal maar kunnen, dat dronken worden of drugs gebruiken. Maar grenzen die je normaliter wel hebt vervagen zo enorm als je dronken of onder invloed bent. Dat heb ik bij mezelf ervaren en dat is ook de reden waarom ik al jaren vrijwel niet meer drink. Maar reken maar dat de groepsdruk groot was om vooral mee te doen. Ik heb mannen en vrouwen dingen zien doen die ze in nuchtere staat echt nooit zouden doen. Dat in combinatie met bepaalde kleding die het andere geslacht (m/v) draagt, is het niet de vraag óf het weer gebeurt, maar wanneer.

En hoewel ik de woede richting Derksen begrijp (vind het zelf ook schandalig) heb ik het idee dat we aan symptoombestrijding doen en de olifant in de kamer steeds maar niet zien.

En nee, ik ontken niet dat er mensen zijn die ook in nuchtere staat grenzen overschrijden. Maar drank en drugs maken meer kapot dan je lief is, daar hoef je echt geen alcoholist of drugsverslaafde voor te zijn. En juist daar valt volgens mij veel te halen.

Aanvulling: drugs

Ik kopieer en plak voor het gemak even mijn reactie uit een ander topic. Die ging overigens specifiek over alcohol, ik denk dit ook geldt voor de meeste drugs tenzij hallucinerende.

Alcohol maakt inderdaad dat sommige mensen zich niet meer goed in de hand hebben. Het ontremt.
Maar... Ik denk dat bij 99% zo niet 100% van de gevallen het
uiteindelijk toch een mentaliteitskwestie is. Ik denk dat mannen bij wie
respect voor vrouwen, en mensen in zijn algemeenheid, met de paplepel is ingegoten, het óók dronken niet in hun hoofd halen om te doen wat Johan Derksen deed. De mannen die dit wél doen, hebben - ook als ze nuchter zijn - gewoon net niet die mentaliteit die maakt dat je
überhaupt met je poten van anderen afblijft, dronken óf nuchter.

Drietje schreef op 28-04-2022 om 10:41:

[..]

Nou exact. Het slaat helemaal nergens op. De één probeert alle witte mannen de schuld te geven, want dit is hun norm (huh?) en de ander praat het goed, want is 'gewoon' domme mannenpraat (wtf?). Wat een ontzettend vreemd beeld hebben juliie van de Nederlandse man. Iedereen die ik ken snapt dat het niet kan wat hier is gebeurd. Man en vrouw, jong en oud.

Volgens mij zijn vooral mensen uit de flanken hier op het forum vertegenwoordigd. De gemiddelde Nederlander (man/ vrouw, jong/ oud, blank/ gekleurd) denkt echt niet wat hier wordt verwoord.

Nou nou, nu overdrijf je toch vind ik.  

Dat zijn toch maar een handjevol mensen aan beide flanken. Misschien zijn het de  reacties die jou het meeste opvallen.

Nogmaals: kroegpraat. Zoals in veel voetbalkantines en in garages e.d. Totaal geen zaak voor justitie. Het is 50 jaar terug, die vrouw leeft misschien niet eens meer. Gewoon lachen zo'n verhaal. Dat zie je terug op tv. Ook het publiek lacht mee. Alleen, na de eerste woke-reacties trekt iedereen zich terug in de schuilkelder. Woke is de slijpzwam van de samenleving. 

Ter leering ende vermaeck het de volgende reclame uit 2001. Lachen dus. maar met al die zuurpruimen van tegenwoordig is het not done.

https://youtu.be/Ob9w0dzwPB8

Mug schreef op 28-04-2022 om 10:29:

Ik weet niet wat ik lees hier. Gaan sommigen dit nou nog goed zitten praten ook? Want haha kroegpraat en mannen zijn nou eenmaal zo..

Dat zijn altijd dezelfde toch die zo reageren, je kunt erop wachten.

willem1959 schreef op 28-04-2022 om 10:48:

Nogmaals: kroegpraat. Zoals in veel voetbalkantines en in garages e.d. Totaal geen zaak voor justitie. Het is 50 jaar terug, die vrouw leeft misschien niet eens meer. Gewoon lachen zo'n verhaal. Dat zie je terug op tv. Ook het publiek lacht mee. Alleen, na de eerste woke-reacties trekt iedereen zich terug in de schuilkelder. Woke is de slijpzwam van de samenleving.

Ter leering ende vermaeck het de volgende reclame uit 2001. Lachen dus. maar met al die zuurpruimen van tegenwoordig is het not done.

En weer een filmpje waar het niet over gaat. Hier kan ik prima om lachen en ik denk met mij velen anderen.

Er is een verschil tussen niks meer mogen en geen strafbare feiten plegen.

Jillz schreef op 28-04-2022 om 10:39:

[..]

De teksten hoe ranzig ook gaan niet over strafbare feiten. Nog steeds geen geweldig voorbeeld voor jongeren, maar het roept niet op tot het goed praten van verkrachting of mishandeling.

Ik vind dat toch ook wel echt problematisch hoor voor jongeren, die teksten. Maar daar gaat dit topic niet over.

Dit gedoe met Derksen is niet zozeer een probleem voor jongeren vind ik, maar wel voor omstanders van alle leeftijden. Zoals bij de voice niemand zijn mond open deed, jaren lang zelfs, zo deed hier weer niemand aan tafel zijn mond open en zei: joh, dit kan echt niet. In plaats daarvan werd meegelachen en gegrapt. Die mentaliteit is een probleem. Viespeuken zullen er altijd zijn, maar als het niet meer geaccepteerd wordt en omstanders stoppen met meelachen zal dat veel verschil maken.

MRI

MRI

28-04-2022 om 11:00

watertoren schreef op 28-04-2022 om 09:36:

[..]

Precies Willem. Ik werk achter de bar in een voetbalkantine en ik zie wel veel overeenkomsten in manier van praten.

en hoe reageer jij dan daar op?

LostJellyfish83

LostJellyfish83

28-04-2022 om 11:01

Rondstruiner schreef op 28-04-2022 om 10:50:

[..]

Dat zijn altijd dezelfde toch die zo reageren, je kunt erop wachten.

Het is mij inmiddels luid en duidelijk. 

Als je niet lacht om een verhaal over verkrachting ben je een Woke zuurpruim  

Ter leering ende vermaeck het de volgende reclame uit 2001. Lachen dus. maar met al die zuurpruimen van tegenwoordig is het not done.

Dit is gewoon een oude grappige reclame en heeft helemaal niets met dit topic te maken. 

Hou toch op met je gepiep: "ik mag ook niks meer zeggen "

Of zoals Sheila Sitalsing het verwoordde in haar column:

"In hoog tempo slinkt het draagvlak voor de moraal van de bejaarde man die zich lange tijd onaantastbaar waande in zijn universum waarin racisme, homohaat en vrouwenmisbruik dingen zijn om leuke geintjes over te maken."

Ik kijk vaak naar VI, vind het een leuk programma. Gesprek van de dag, ongezouten meningen en harde grappen. 
Dinsdagavond schrok ik wel van het verhaal van Johan, en vooral de reacties daarna en kon dus dit x niet meelachen.
Maar dan zapp ik weer verder en klaar. 
Noem het naïef, maar het eerste wat ik gisteren dacht toen Johan zei dat die de kaars tussen de benen had neergezet ipv gepenetreerd was: oh gelukkig maar, het is dus anders gegaan. 
Gisteren zaten we met z'n allen te kijken en het brengt dan wel de nodige discussies met zich mee.
Onze kinderen die ons er dan op wijzen dat sommige dingen echt niet meer kunnen. Ik vind dat wel goed, op die manier ga je toch dingen anders zien. 
Ik hoop overigens wel dat het programma niet gecanceled wordt, al zou Johan daar geen nacht om wakker liggen. 

MRI

MRI

28-04-2022 om 11:09

Nogmaals: kroegpraat. Zoals in veel voetbalkantines en in garages e.d. Totaal geen zaak voor justitie. Het is 50 jaar terug, die vrouw leeft misschien niet eens meer. 

Vrouwenhaat is de splijtzwam Willem. Maar jij hoort blijkbaar tot het volk dat mee gaat zitten lachen aan tafel bij VI en daarop aangesproken allerlei niet ter zake doende zijwegen inslaat: de witte man krijgt altijd de schuld, het is normaal in voetbalkantines, het is geen zaak van justitie. 
Maar het is wel een zaak van vrouwen die normaal behandeld willen worden. Net als zwarte mensen en gay mensen het niet meer pikken om het onderwerp van domme haatpraat en privilege bevestigend gelach te zijn. 

En, het moet gezegd, vrouwvernederende praat nodig hebben om het mannenbroederschap te bestendigen in voetbalkantines en garages is ook best gewoon dommig en zielig. Maar daarom niet minder kwalijk. Hoe voeden dat soort mannen hun zonen op?

MRI schreef op 28-04-2022 om 11:00:

[..]

en hoe reageer jij dan daar op?

Dat ligt er maar net aan wat ze zeggen. Vaak moet ik er ook wel om lachen maar we hebben het hier over mannen maar vlak vrouwen niet uit hoor als ze drank op hebben. 

MRI schreef op 28-04-2022 om 11:09:

[..]

Vrouwenhaat is de splijtzwam Willem. Maar jij hoort blijkbaar tot het volk dat mee gaat zitten lachen aan tafel bij VI en daarop aangesproken allerlei niet ter zake doende zijwegen inslaat: de witte man krijgt altijd de schuld, het is normaal in voetbalkantines, het is geen zaak van justitie.
Maar het is wel een zaak van vrouwen die normaal behandeld willen worden. Net als zwarte mensen en gay mensen het niet meer pikken om het onderwerp van domme haatpraat en privilege bevestigend gelach te zijn.

En, het moet gezegd, vrouwvernederende praat nodig hebben om het mannenbroederschap te bestendigen in voetbalkantines en garages is ook best gewoon dommig en zielig. Maar daarom niet minder kwalijk. Hoe voeden dat soort mannen hun zonen op?

Ja, want die zwarte man zet net zo hard mee te lachen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.