Eten
wild-flower
02-11-2024 om 10:45
Welke smaak heeft jullie favoriete chocolade letter ?
Chocoladeletters verschijnen in steeds gekkere smaken .
Je zou er bijna keuzestress van krijgen.
Er zijn veel bijzondere smaken bijgekomen : met augurk , pindakaas-banaan , zure mat , expresso-martini , hotdog , enz.
Brrr , ik moet er niet aan denken
Mijn favoriet smaak ( extra puur minstens 85 % cacao ) ben ik nog niet tegengekomen.
Wat is jullie favoriete chocolade letter smaak ?
https://www.metronieuws.nl/lifestyle/eten-drinken/2024/10/chocoladeletters-in-gekke-smaken/
Azalea747
02-11-2024 om 22:34
Gebruikersnaaminvullen schreef op 02-11-2024 om 22:14:
[..]
Nestlé heeft zoiets
Dank!
Deci
02-11-2024 om 22:57
Liefst Tony Chocolonely melk 42%, lichtblauwe verpakking; is iets meer cacao dan de melk variant en iets minder dan de puur variant.
Deci
02-11-2024 om 22:58
En de combinatie chocola net noten vind ik dan juist weer niks aan. Ik houd ook niet van pindarotsjes en Snickers en degelijke.
ToetieToover
02-11-2024 om 23:39
Gebruikersnaaminvullen schreef op 02-11-2024 om 22:14:
[..]
Nestlé heeft zoiets
Die smaakt heel zoet. Wel lekker.
Azalea747
02-11-2024 om 23:42
ToetieToover schreef op 02-11-2024 om 23:39:
[..]
Die is heel zoet.
O, jammer!
BlairW
02-11-2024 om 23:56
Azalea747 schreef op 02-11-2024 om 21:21:
[..]
O ja dat vind ik ook lekker. Maar ken dat alleen in witte chocola. At ik vroeger wel maar vind ik tegenwoordig echt te zoet. Bestaat er ook melk- of pure chocola met gepofte rijst?
Deze hebben ze soms hier bij de Coop. Echt zoooo lekker!
rionyriony
03-11-2024 om 06:17
Ik vind chocola wel lekker, en heb dan een voorkeur voor de Chateau tabletten van Aldi in de smaak melk / hele hazelnoot en de equivalent van Lidl; de Fin Carré melk / hazelnoot.
Ik lust maar weinig pure chocola, maar in dat geval kies ik voor de Fin Carré 74% cacao, ook van Lidl. De rest smaakt vies (in mijn beleving).
De chocolade in chocoladeletters smaakt altijd veel minder goed.
Het zijn sierdingen en niet in eerste instantie bedoeld om op te eten.
Leuk om te geven, leuk om te krijgen. Maar verder niet.
De fabrieken waar Chateau en Fin Carré worden geproduceerd, hebben geen productielijnen voor Sinterklaassnoep.
Het geproduceerde Sinterklaasassortiment is in de laatste decennia steeds uniformer en beperkter geworden. Ik denk een vorm van samenspannen: niemand namelijk biedt iets aparts aan dus de mensen kunnen alleen nog maar kopen wat aangeboden wordt.
Wil je iets echt lekkers zoals vroeger regulier werd gemaakt en verkocht, dan moet je naar de speciaalzaak.
RavIvaR
03-11-2024 om 07:15
Crunch heeft ook een pure variant.
Nestle is niet de lekkerste chocola, toch al jaren fan van crunch.
Zelf eet ik het liefst melk hele hazelnoot van Cote do'r. Maar die bestaat volgens mij niet in letter variant.
ToetieToover
03-11-2024 om 08:48
RavIvaR schreef op 03-11-2024 om 07:15:
Crunch heeft ook een pure variant.
Nestle is niet de lekkerste chocola, toch al jaren fan van crunch.Zelf eet ik het liefst melk hele hazelnoot van Cote do'r. Maar die bestaat volgens mij niet in letter variant.
Verhip, die Nestlé crunch bestaat ook in puur. Die ga ik eens uitproberen. Ik sla het chocoladeschap meestal over. Uit zelfbehoud
Knutselkei
03-11-2024 om 08:53
letterkoekje schreef op 02-11-2024 om 14:05:
Mijn favoriet smaak ( extra puur minstens 85 % cacao ) ben ik nog niet tegengekomen.
Neen? Bij ons in de Lidl chocolade van 85%!
Voor mij kan chocolade niet donker mogelijk genoeg zijn. Alhoewel, da's ni waar. Ik heb eens chocolade van 90% gevonden, gekocht want nog donkerder ... heerlijk! Maar dat was niet waar, die was echt té. Dat proefde voor mij niet meer naar chocolade.
Voor mij noir de noir maar door mijn suikerziekte moet ik het zo veel mogelijk .... laten. Terwijl het zo lekker is: 's avonds in de zetel en dan een tabletje pure chocolade op je tong laten smelten! Daar kan niks tegen op. Maar helaas ....
Witte chocolade is aan mij niet besteed, die vind ik veel te zoet. (Tenzij het de witte pralines van Leonidas zijn: witte praline, gevuld met room en een noot. Die zijn niet te versmaden. Ik weet niet of in Nederland de keten Leonidas bekend is. In België een bekende pralinefabrikant.)
Mensen, geniet van alle smaken die jullie heerlijk vinden, en denk eens aan mij die die geneugte van het leven moet ontberen.
Magje ook geen chocolade zonder suiker? Mijn collega eet dat altijd,echt heel donkere chocolade zonder suiker. Ze eet ook wel onbewerkte chocolade maar dat is voor mij echt jeugdtrauma
Vroeger bij mijn oma kregen wij eens onbewerkte chocoladebrokken van de Marsfabriek. Ik,een jaar of 9,was dol op chocolade. Grote hap,ogetsie, dit was zo bitter…..brrrr.
Knutselkei
03-11-2024 om 08:54
ik vind die gespoten chocolade in combi op een goede chocolade letter t lekkerste. Van die krullen erop. Alleen gespoten vind ik teveel romig.
Een witte knetterletter met framboos had ik vorig jaar. Dat was ook lekker.
letterkoekje
03-11-2024 om 12:02
Knutselkei schreef op 03-11-2024 om 08:53:
[..]
Magje ook geen chocolade zonder suiker? Mijn collega eet dat altijd,echt heel donkere chocolade zonder suiker. Ze eet ook wel onbewerkte chocolade maar dat is voor mij echt jeugdtrauma
Heb ik wel eens geprobeerd, maar toch niet zo mijn ding.
Onbewerkte chocolade ... wat bedoel je daarmee?
IK ZIT HIER WEL TE SLIKKEN ALS IK AL DIE LEKKERE SMAKEN LEES, echt water in de mond!
letterkoekje
03-11-2024 om 12:08
Ik wil het topic geen andere draai geven, maar ik heb wel eens filmpjes gezien waarbij je met een puntzakje heel fijne vormpjes spuit (cirkels, letters, rechthoeken, ...) die dan onmiddellijk laat stollen (eventueel kort in diepvries), héél, héél, héél voorzichtig losmaakt van de ondergrond waarop je ze hebt gespoten en dan over ijskreem, fruitsla of gebak drapeert. Geeft een upgrade van jewelste aan het oorspronkelijk gerecht!
(Sorry Wild-flower voor deze off-topic inzending. Zal 't nooit meer doen!)
Naminokurashi
03-11-2024 om 12:45
letterkoekje schreef op 03-11-2024 om 12:02:
[..]
Heb ik wel eens geprobeerd, maar toch niet zo mijn ding.
Onbewerkte chocolade ... wat bedoel je daarmee?
IK ZIT HIER WEL TE SLIKKEN ALS IK AL DIE LEKKERE SMAKEN LEES, echt water in de mond!
Heb je diabetes type 1 of 2. Je mag echt wel chocolade als je maar je insuline spuit. Ik heb zelf diabetes en neem af en toe een stukje, kan absoluut geen kwaad volgens mijn internist en diabetes verpleegkundige