Eten Eten

Eten

Wat zeg jij ? Ben jij team patat of team friet?

Peiling

Friet of patat ?
98 stemmen
47%
53%

Patat, ZH (geboren NH). Ook omdat een frietje oorlog natuurlijk niet klinkt, of een frietje speciaal. Zeggen mensen dat zo?

MMcGonagall schreef op 13-07-2023 om 16:13:

Patat, ZH (geboren NH). Ook omdat een frietje oorlog natuurlijk niet klinkt, of een frietje speciaal. Zeggen mensen dat zo?

Ik zeg patatje oorlog en friet speciaal 

ik woon in het gele gedeelte van het kaartje en wij zeggen inderdaad patat. Maar bij de mcdonalds etc hebben ze Franse frietjes 😆

Ik ben geboren en opgegroeid in Noord-Nederland en woon mijn volwassen leven in het Zuid-Westen en ik zeg friet.
Mijn man is geboren in het uiterste Zuid-Westen en opgegroeid in het midden van Nederland en zegt patat.

MMcGonagall schreef op 13-07-2023 om 16:13:

Patat, ZH (geboren NH). Ook omdat een frietje oorlog natuurlijk niet klinkt, of een frietje speciaal. Zeggen mensen dat zo?

Ja natuurlijk!

Ik vind patatje oorlog niet klinken 

Herfstappeltaart schreef op 13-07-2023 om 14:28:

[..]

En wij halen friet bij de frietboer, niet bij de snackbar

Hebben ze daar dan alleen maar patat? 

Geboren en getogen in Nijmegen, ik zeg friet

Ik ben team patat en dat klopt met het kaartje. 

Bedenk me net wel: als ik in Brabant ben bestel ik gewoon patat, maar in België bestel ik frieten. Waarschijnlijk omdat ik frieten associeer met Vlaamse friet. En dat gaat niet op in Brabant 

Team Patat! 

Geboren in Amsterdam, 65 jaar in de Randstad gewoond (NH en ZH) en nu 5 jaar in de prachtige Achterhoek en ik bestel mijn hele leven al één patatje mét  

Malibu2 schreef op 13-07-2023 om 17:54:

Ik ben team patat en dat klopt met het kaartje.

Bedenk me net wel: als ik in Brabant ben bestel ik gewoon patat, maar in België bestel ik frieten. Waarschijnlijk omdat ik frieten associeer met Vlaamse friet. En dat gaat niet op in Brabant

Hier in België zou je bij "patat" gewoon een gekookte aardappel krijgen  . "Patatten" is namelijk de dialecte variant van aardappelen.

Team frietjes / frieten. Met Belgische mayonaise.

Marty1984 schreef op 13-07-2023 om 18:16:

[..]

Hier in België zou je bij "patat" gewoon een gekookte aardappel krijgen . "Patatten" is namelijk de dialecte variant van aardappelen.

Team frietjes / frieten. Met Belgische mayonaise.

Ok eerlijk is eerlijk: ik ben van team Patat, maar de Vlaamsche Friet met echte mayo is wel de allerlekkerste!

Malibu2 schreef op 13-07-2023 om 17:50:

[..]

Hebben ze daar dan alleen maar patat?

Nee hoor, gewoon alles (maar toch heet ie de frietboer )

Team Friet!! Vriend zegt patat. Onze dochter van 5 verbeterd hem "Neehee pap, het is FRIET!!"

Rijk van Nijmegen hier: beide 

Moet eigenlijk nog een poll optie voor zijn. Nu kan ik niet stemmen... 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.