Eten
yette
19-11-2024 om 08:51
Ik ben een dagje & nachtje naar de hoofdstad waar ik een prachtige documentaire, live muziek en oude vrienden en familie heb gezien. We aten bietjes stamppot met amandelen en vegetarische uienjus. Was een heerlijke avond en nu een rustige ochtend (mocht een huis lenen, dus ik ben hier op mijn gemak bezig om de koffie en en zo te vinden )
irmaladouce
19-11-2024 om 10:29
Wij aten gisteren heerlijk gelukte knolselderijsoep (en er is nog héél veel over) en daarna uitsmijters met ham en (cheddar)kaas, augurkjes/uitjes en sla. Vandaag opnieuw gemakkelijk (beetje kookmoe de laatste tijd) : verse K&K met aubergine/gedroogde tomaat/mozza gevulde ravioli met tomatensaus en kaas uit de oven.
Jynta1981
19-11-2024 om 17:00
Jynta1981 schreef op 17-11-2024 om 11:18:
Ik maak vanavond een quiche met thaise roerbakgroente en hamblokjes. Erbij een simpele salade.
Dit aten we gister nog een keer, want na een verjaardag aten we erg weinig ervan zondag en was er nog voldoende over, zeker aangevuld met de salade.
Vanavond maak ik spinazie stamppot met een gehaktballetje.
Naminokurashi
19-11-2024 om 17:08
Spaghetti met tomatensaus en kip. En wat geraspte kaas er overheen
Dewi-Sri2
19-11-2024 om 18:00
Simpelsimpel. Irma, ik lijd ook een beetje aan kookmoeheid op het ogenblik. Ik vermoed vanavond couscous met die lekkere tajine van Cassegrain uit blik (natuurlijk wel pittig opgeleukt) met gehaktballetjes, of kip cordon bleu met frietjes en sla. Ik peins nog even.
Intussen ben ik wel theoretisch bezig met de rijsttafel voor onze Franse vrienden.
yette
19-11-2024 om 21:50
Ik heb vandaag iets curry-achtigs met rijst en naan gemaakt omdat de sereh op moest ... vergeet ik de sereh
Dewi-Sri2
19-11-2024 om 23:40
yette schreef op 19-11-2024 om 21:50:
Ik heb vandaag iets curry-achtigs met rijst en naan gemaakt omdat de sereh op moest ... vergeet ik de sereh
Oh, zo herkenbaar! Maar stuur de sereh maar naar mij als je er vanaf moet!! Mijn Hyper U heeft hem hooguit 1x per jaar, en dan koop ik de hele voorraad op. Mijn voorraad is nu geslonken tot vrijwel niks.
Dolfje
20-11-2024 om 07:27
Hier wordt het iets van en met courgetti, tomaat en spekjes en wat pasta denk ik. Denk een ovenschotel.
yette
20-11-2024 om 07:34
Als je wilt, kan ik best wel eens wat sereh sturen, hoor. Maar met deze ga ik vanmiddag een voorraad boemboe maken. De gember is nu ook net uitgegroeid, mooi moment om daar flink van te oogsten!
Vanavond kookt middelste zoon. Ik laat me verrassen
Jynta1981
20-11-2024 om 08:41
Ik ben van vandaag tot vrijdag naar een training inclusief 2 hotelovernachtingen, ik zal laten weten wat ik er te eten kreeg.
Hier thuis eten ze vanavond noodles met roerbakgroente en kip. Morgen moeten ze het zelf even bekijken en vrijdag gaan we uit eten want ben ik jarig.
Teigera
20-11-2024 om 08:42
Gisterenavond werd het vega bobotie. Vanavond kookt oudste frut, ze koos voor hartige taart met broccoli, brie, bloemkool en cashewnoten. Heb haar gezegd dat ze volgende week weer iets moet koken dat ze nog nooit gemaakt heeft, ze vindt een aantal gerechten zó lekker dat ze die liefst elke week maakt.
Ted68
20-11-2024 om 08:47
Ikmaak een Shepard's pie... Heb niet zo"n zin om te koken, maar de vriendinnen komen....Dus wens van zoon vervuld.
irmaladouce
20-11-2024 om 09:37
Ted68 schreef op 20-11-2024 om 08:47:
Ikmaak een Shepard's pie... Heb niet zo"n zin om te koken, maar de vriendinnen komen....Dus wens van zoon vervuld.
Mss die vriendinnen laten koken? JV + verkering koken zo nu en dan bij ons thuis in het WE... (en andersom bij haar familie ook).
Hier kookt man vanavond : gegrilde onglet, ovenfrieten, sperziebonen, sla. Hij heeft er aïoli of knof-kruidenboter bij beloofd.
afrodite05
20-11-2024 om 15:04
Hier simpel, maar dat vind ik niet erg want snipverkouden dus ik proef toch niets: broodjes hamburger plus sperziebonen voor de groente.