Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

bami met saté 

Wij eten vanavond zuurkool stamppot met wat verse worst en rookworst. Past prima bij dit weer. 

een zakje verrassing uit de diepvries ws met rijst

Dolfje

Dolfje

07-04-2022 om 16:44 Topicstarter

Elmie schreef op 07-04-2022 om 15:54:

[..]

Ze hebben vandaag gestuct. Morgen gaan ze de vloer egaliseren en dan begin volgende week de tegels leggen. Als de stuc droog is, moet er nog geschilderd worden. En dan kan de keuken geplaatst.

En bij jullie?

Gisteren gestuct, dat moet drogen en dan komt woensdag de keuken. Schilderen komt later en een achterwand ook. We hebben ergens nog lekkage schade en hopelijk wordt dat binnenkort hersteld en kan die schilder ook meteen de keuken meenemen.

Zondag had ik een uitje/workshop voor de verjaardag van 1 van mijn vriendinnen. Daarna gingen we spontaan uit eten bij een Indiaas restaurant. Ik had palak paneer met rijst en naan. Lekker.

Maandag aten we risotto met groene asperges. Dinsdag gingen we uit eten, tapas. Aantal dingen gedeeld. Gisteren maakte ik nasi goreng met groente, atjar van komkommer en een gebakken eitje. 

Op het moment hang ik op de bank. Ik ben snip verkouden.   Ik heb mezelf getest, gelukkig negatief. 'Gewoon' verkouden. Maar ik voel me nogal meh. Ik zou op locatie werken, maar dat heb ik geskipt. Dus mijn lunch (leftover nasi en atjar) gaat door naar vanavond. 

GeorgieBrown schreef op 07-04-2022 om 17:03:

Zondag had ik een uitje/workshop voor de verjaardag van 1 van mijn vriendinnen. Daarna gingen we spontaan uit eten bij een Indiaas restaurant. Ik had palak paneer met rijst en naan. Lekker.

Maandag aten we risotto met groene asperges. Dinsdag gingen we uit eten, tapas. Aantal dingen gedeeld. Gisteren maakte ik nasi goreng met groente, atjar van komkommer en een gebakken eitje.

Op het moment hang ik op de bank. Ik ben snip verkouden. Ik heb mezelf getest, gelukkig negatief. 'Gewoon' verkouden. Maar ik voel me nogal meh. Ik zou op locatie werken, maar dat heb ik geskipt. Dus mijn lunch (leftover nasi en atjar) gaat door naar vanavond.

Beterschap!

Dolfje schreef op 07-04-2022 om 16:44:

[..]

Gisteren gestuct, dat moet drogen en dan komt woensdag de keuken. Schilderen komt later en een achterwand ook. We hebben ergens nog lekkage schade en hopelijk wordt dat binnenkort hersteld en kan die schilder ook meteen de keuken meenemen.

Schiet mooi op dus. Wel balen van de lekkage 😖

Friezinnetje schreef op 07-04-2022 om 16:42:

een zakje verrassing uit de diepvries ws met rijst

gele curry met kip

Dolfje

Dolfje

07-04-2022 om 18:20 Topicstarter

Elmie schreef op 07-04-2022 om 17:47:

[..]

Schiet mooi op dus. Wel balen van de lekkage 😖

Ja dat is een lekkage waar we al 2 jaar mee bezig zijn. Vorig jaar in januari dachten we dat het opgelost was dus laten schilderen maar in mei lekte het weer. Nu zou het bij de bovenbuurman opgelost moeten zijn...

Aha, Elmie en Dolfje, jullie zitten allebei in een verbouwing, dat snap ik nu pas. Ik dacht al de hele tijd: haal ik ze nou door elkaar? Nouja iig succes met alles, straks een mooie nieuwe keuken! Jaloers...

Wij eten vanavond een kiprollade die we een tijdje geleden uit een kortingsbak hadden gevist en in de diepvries hebben gemikt. Daarbij frietjes. Qua groente had ik weinig in huis, alleen erwtjes maar die hadden we gisteren al. Dus nu een prutje van ui en tomaat gemaakt (vind ik niet echt als groente tellen, maar voor deze keer mag het) en ik zag nog een avocado, dus die in stukjes gesneden. Tsja, beetje een vreemde combinatie misschien, maar lekker wordt het vast. De oven en airfryer zijn bijna klaar!

Dolfje

Dolfje

08-04-2022 om 07:46 Topicstarter

Ja wij zitten allebei in de troep. Dat is wat mij het meeste stoort het hele huis staat op zijn kop. Toch heeft het stucen wel voor stof gezorgd maar goed dat komt allemaal volgende week goed.
Vandaag eten we broodjes knakworst met zuurkool en vooraf een " verse" champignonsoep van de ah.

Ja die troep gaan wij zo ontdekken als we naar huis gaan 🤪

Ik ga vanavond bietjes, gekookte aardappelen en een hamburger eten.

Dolfje schreef op 07-04-2022 om 18:20:

[..]

Ja dat is een lekkage waar we al 2 jaar mee bezig zijn. Vorig jaar in januari dachten we dat het opgelost was dus laten schilderen maar in mei lekte het weer. Nu zou het bij de bovenbuurman opgelost moeten zijn...

Vervelend joh!

Vanavond eten we pompoensoep met kokos en erbij broodjes. Had eigenlijk bruine bolletjes in de vriezer liggen, maar kreeg vanmorgen in de Too Good To Go box witte puntjes dus ik doe die er maar bij.

Vervelend inderdaad Dolfje, van die lekkage. En GB, jij beterschap met je 'meh'!

Gisteravond had ik late dienst, hebben eend met rode curry en veel groenten besteld bij een goed bekendstaande Thai. Was heerlijk. Lief en de frutjes aten (weer) chili con carne met wraps. Vandaag ga ik een dagje shoppen, heb een dagje vrij genomen. Tijd voor mezelf. Vanavond maakt lief samen met jongste broodjes burger met van alles erop en erbij, ben benieuwd. Jongste heeft er zelf om gevraagd en wilde graag helpen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.