Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
RoosOpJeHoed
06-04-2022 om 09:19
Man was laat thuis gisteren, dus ik had kipburgers gebakken. Voordeel: de speklapjes staan op het menu voor vanavond met aardappelpuree en geroosterde wortel.
ToetieToover
06-04-2022 om 10:29
Vandaag knutsel ik weer wat bij elkaar van restjes en voorraad.
Ik heb nog wat (ongekookte) zuurkool overgehouden, dat gaat op zadencrackers met runderrookvlees, augurk, ingemaakte rettich, gebakken ui, mosterd en curry ketchup. Soort “hotdog”-smaak.
Erbij bouillon, omdat het zo koud is, brrr. Heel misschien ga ik wel bieslook knippen buiten maar het kan ook zomaar zijn dat ik dat te koud vind.
En verder hummus met ingemaakte paarse wortel, ingemaakte oranje wortel (andere smaakmakers dan de paarse), met pinda’s.
Erbij soep van de rest van de bouillon en restje ovengeroosterde koolraapblokjes, gepureerd, en ik denk dat er parmezaanse kaas overheen gaat.
Dolfje
06-04-2022 om 10:34
Ik heb bij Ah een spinaziestamppot met gehaktballetjes gekocht voor mij voor in de magnetron en man heeft geloof ik iets van ayam pangang van picnic.
Morgen gaan we bij mijn moeder eten dus dan eten we tenminste fatsoenlijk
De keuken wordt woensdag geplaatst en de apparatuur komen ze donderdag aansluiten dus dan kan ik hopelijk weer koken al heb ik dan waarschijnlijk nog geen oven en ik moet kijken of mijn pannen het nog doen want gaan van keramisch naar inductie.
En zaterdag ga ik uit eten, zal de menukaart eens bekijken, altijd leuke voorpret.
rionyriony
06-04-2022 om 13:41
Ik had gisteren teveel gemaakt dus eenderde van mijn bord ging terug naar de keuken; iets met veel kapucijners, dus dat eet ik vandaag, aangevuld met iets anders.
JtM
06-04-2022 om 16:16
We hebben gisteren toch iets anders gegeten, dus de spinazieschotel staat nu in de oven
Straks maak ik alvast de pasta saus die zoon en ik lekker vinden zodat die morgen alleen nog opgewarmd hoeft te worden. Dan hoeft vriend alleen zijn eigen saus te maken en de pasta te koken.
MijnNaamIsHaas73
06-04-2022 om 16:21
Wij eten vandaag nacho's met gehakt, bonen, paprika, maïs etc. Man eet niet thuis en dit is heel makkelijk in hoeveelheid aan te passen. En we vinden het allemaal heel lekker 😋
Wobbelkont
06-04-2022 om 16:34
Ik eet straks een Turks broodje met Gyros, zoete ui, veldsla, komkommer en tzatziki.
watertoren
06-04-2022 om 16:36
Ik eet vandaag biefstuk met zelfgemaakte friet en ijsbergsla met gerookte kipfilet, appel, parmezaanse kaas en walnoten met honing/mosterddressing.
Teigera
06-04-2022 om 16:59
Wij eten vanavond orzo met zongedroogde tomaat, courgette en grana padano. En pijnboompitjes bedenk ik nu, dat is er vast lekker bij.