Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
anijsblokje
20-03-2022 om 16:17
Pastinaak, gekaramelliseerde roodlof met balsamico en een zwarte bonenburger.
GeorgieBrown
20-03-2022 om 16:53
Heerlijk, Haas, Melanzane!
Leuk, Teig, dat het in de smaak viel. Ik weet wel dat ze bij Pieter Pot een soort mix voor vega burgers verkopen. Daar was Moos laatst enthousiast over. Weet niet of dat vergelijkbaar is.
Ik had gisteren limabonen in de week gezet. Ik denk dat ik een spinazie salade maak met de bonen, tomaat, geroosterde paprika, horsmakreel (blikje) en een uitje. Is ook goed voor de lunch van morgen.
rionyriony
20-03-2022 om 16:53
De kruiden/specerijenmixen van het merk Buhara (uit de toko) vind ik overigens wel goed. En goedkoop. Ik heb er nog niet een geproefd die tegenviel.
Dewi-Sri
20-03-2022 om 17:55
Wij hebben vanmiddag heel uitgebreid buiten de deur geluncht, bijna op z'n Frans, dus ik hou het vanavond lekker bij een boterhammetje-met-weet-ik-veel.
Elmie
20-03-2022 om 18:18
Dewi-Sri schreef op 20-03-2022 om 17:55:
Wij hebben vanmiddag heel uitgebreid buiten de deur geluncht, bijna op z'n Frans, dus ik hou het vanavond lekker bij een boterhammetje-met-weet-ik-veel.
Lekker hoor 😋
Dolfje
21-03-2022 om 08:10
Ik heb nog taugé wat op moet en maak daar met ui en gehakt en een of ander zakje uit de toko iets van met noedels. En dat eet man dan morgen weer want dan kan hij er de pindasaus bij opmaken. Ben een beetje van alles en nog wat aan het opmaken want eind volgende week gaat onze keuken eruit.
ToetieToover
21-03-2022 om 08:24
vandaag wordt het:
Ovenschotel van plakjes aubergine en plakjes zoete aardappel. Die krijgen een sausje van misopasta, knoflook en olijfolie. Daarbij hartig gekruide cottage cheese met gepofte pompoenpitten, fijngesnipperd rauw uitje en tomaat.
Vanavond gegrilde kipfilethaasjes met gekookt eitje en ijsbergsalade met uitgebakken pancetta, rode puntpaprika, rode ui, parmezaanse kaas rozijnen, walnoten en een mayo-karnemelkdressing.
ToetieToover
21-03-2022 om 08:27
Dolfje schreef op 21-03-2022 om 08:10:
Ik heb nog taugé wat op moet en maak daar met ui en gehakt en een of ander zakje uit de toko iets van met noedels. En dat eet man dan morgen weer want dan kan hij er de pindasaus bij opmaken. Ben een beetje van alles en nog wat aan het opmaken want eind volgende week gaat onze keuken eruit.
Hoe lang duurt het dan voordat de nieuwe er weer in zit? Mijn buren hadden de oude keuken weggegeven dus er zat best veel tijd tussen. Ik heb ze af en toe maar van een maaltijd voorzien al was dat niet echt nodig maar ik maak nu eenmaal graag grote ovenschalen vol .
Brienne
21-03-2022 om 08:29
Heb een zakje snijbonen in de koelkast liggen.
Daar heb ik niet zoveel ervaring mee...
Iemand ideeën?
Zag een recept voorbij komen met fetta, is dat een lekkere combi?
ToetieToover
21-03-2022 om 08:38
Brienne schreef op 21-03-2022 om 08:29:
Heb een zakje snijbonen in de koelkast liggen.
Daar heb ik niet zoveel ervaring mee...
Iemand ideeën?
Zag een recept voorbij komen met fetta, is dat een lekkere combi?
Ik doe snijbonen vaak zo:
https://www.francescakookt.nl/gestoofde-snijbonen-knoflook-en-tomaat/
Stoven met piment, ui, knoflook, (ontvelde) tomaat en tomatenpuree. Ze gebruikt in het recept een maggiblokje, dat is een heel Surinaamse gewoonte maar ik gebruik meestal mijn eigen bouillon én ik stoof een madame Jeanette mee; aanrader als je van pittig houdt!
yette
21-03-2022 om 09:08
Vandaag naar de kaakchirurg. Dus macaroni met pompoensaus. Indien nodig zet ik daar voor mezelf de staafmixer nog even in
afrodite05
21-03-2022 om 09:15
Sterkte Yette, hopelijk valt het mee.
Wij gaan vanavond uit eten met mijn ouders, zus en zwager. Indisch, dus hopelijk met z'n allen een rijsttafel bestellen.
yette
21-03-2022 om 09:31
Ik krijg een bottransplantatie. Zie er wel tegenop. Straks dagenlang een dikke beurse wang en moeilijk eten. Maar hé, on topic, feitelijk krijg ik vandaag naast die pompoenpasta ook nog gemalen runderbot binnen