Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

gister enchiladas uit de oven gevuld met chili sin carne.
Vanavond homemade pizza met gegrilde groente en vegan peperoni. Die best aardig is maar salami mis ik op dit soort gerechten enorm! Maar wat extra chili olie voor de nodige pit. 

Vanavond uit eten, ga zo heerlijk met man tot zondag welnessen....en skieen

Tsja, ik had een ovenschotel met bleekselderij gepland, maar we zijn net terug van de gyn die me een abortuspil heeft meegegeven. De verwachting is dat het miskraam dan sneller wordt opgeruimd (ipv 3 cycli afwachten). Aan de ene kant fijn, aan de andere kant heel heftig. Weet ook niet goed wat ik aan pijn/bijwerkingen kan verwachten. Lig nu dus op bed met pijnstillers en een kruik, pijn had ik sowieso al. Ik denk dat ik man naar de Chinees stuur vanavond. Of iets soortgelijks. Ik verwacht niet dat ik de keuken in kan/wil straks.

afrodite 

Wij eten vanavond shoarma met pitabroodjes en sla

@Afrodite sterkte met de fysieke en mentale pijn 

@Anijsblokje ik had héél veel geluk, dus vandaag raapstelen deel 2!

Deze keer met semi-gedroogde tomaatjes, pijnboompitten en geschaafde parmezaanse kaas. Speklapjes erbij en aardappelpuree.

Verder linzensalade met mijn favoriete combinatie van pistachenoten, blauwe bessen en tomaten (restje van de semi-gedroogde tomaten), opgeleukt met vinaigrette met veel mosterd, knoflook en oregano. Fijngesneden rauw uitje zat daar ook in.

Sterkte @afrodite.  

@Toetie: Ik ben ecgt jaloers! Verheug me op de raapstelen en zal je combinaties onthouden.  

Hier vanavond volkoren penne (denk ik, of misschien spaghetti) met echte bolognesesaus, die staat te pruttelen op het vuur. De lamsgehakt uit de vriezer moest eens op, wijn erbij in de pan...afwachten maar en af en toe de deksel optillen en roeren. (uiteraard ook bleekselderij, wortel, tomaat, ui, knoflook en kruiden uit de tuin erin)

Sterkte Afrodite, de fysieke pijn is sowieso naar, maar in dit geval ook nog confronterend 
Hopelijk ben je er zo wel sneller vanaf. Chinees halen is een prima oplossing voor dit soort momenten, koken komt wel weer.

Wij eten vanavond rijst met kip en roerbakgroenten. Qua smaakmakers iets van ketjap/oester/vissaus/soja etc. 

JtM

JtM

17-03-2022 om 15:29

Och nee toch Afrodite Veel sterkte toegewenst

Wij eten vanavond gehaktballen (zelf gemaakt) met gebakken aardappeltjes, voor zoon spinazie a la creme en voor vriend en mij verse spinazie met pijnboompitten.

Dolfje

Dolfje

17-03-2022 om 15:32 Topicstarter

Sterkte Afrodite. Inderdaad lekker makkelijk Chinees halen is nu niks mis mee op zo’n dag.

Fijne dagen wellness en skiën Ted!

Wij eten macaroni met broccoli en blauwe kaas want met kaas wordt alles lekker   en een vega-dinges, weet zo even niet welke ik heb liggen nog van Garden gourmet.

Het laatste van de rijst/linzenmix.

Met boontjes, champignons, restje tomatenblokjes.

Sterkte, Afrodite 
Ik flans zometeen 'reuze hotdogs' in elkaar: stokbrood met bockworst, oude cheddar & ketchup in folie in de oven. Met tomaten-crème-soep uit een zak. 

Dolfje schreef op 17-03-2022 om 15:32:

Sterkte Afrodite. Inderdaad lekker makkelijk Chinees halen is nu niks mis mee op zo’n dag.

Fijne dagen wellness en skiën Ted!

Wij eten macaroni met broccoli en blauwe kaas want met kaas wordt alles lekker en een vega-dinges, weet zo even niet welke ik heb liggen nog van Garden gourmet.

Dolfje

Dolfje

17-03-2022 om 19:12 Topicstarter

yette schreef op 17-03-2022 om 18:18:

Ik flans zometeen 'reuze hotdogs' in elkaar: stokbrood met bockworst, oude cheddar & ketchup in folie in de oven. Met tomaten-crème-soep uit een zak.

Je mag het in elkaar flansen noemen maar het lijkt mij wel lekker 

afrodite05 schreef op 17-03-2022 om 12:58:

Tsja, ik had een ovenschotel met bleekselderij gepland, (...) Ik denk dat ik man naar de Chinees stuur vanavond. Of iets soortgelijks. Ik verwacht niet dat ik de keuken in kan/wil straks.

Toch de keuken in gegaan, ik voelde me iets beter dan verwacht, gelukkig. Simpel wokgerecht gemaakt met kip, een stengeltje bleekselderij en voorgesneden spitskool. Wat Indische kruiden (djahe, laos, djinten, rest ben ik vergeten) en ketjap erdoor, smaakte prima. 

Bedankt voor jullie lieve berichtjes! 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

17-03-2022 om 20:42

Een stapje vooruit, een stapje achteruit. Wat goed dat het gelukt is iets te koken, Afrodite. Neem je tijd. Het is nogal wat.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.