Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
MijnNaamIsHaas73
15-03-2022 om 16:46
Vandaag wordt er weer voor ons gekookt: lasagne. Een heerlijk maaltje en luxe dat ik het zelf niet hoef klaar te maken
Tuinfluiter
15-03-2022 om 20:10
Vandaag kipdrumsticks in een braadzak uit de oven, broccoli en kruidenrijst.
Dewi-Sri
15-03-2022 om 20:34
Morgen gaat echtgenoot uit eten met een vriend. Misschien dat ik me dan weer eens een keer waag aan frietjes met een frikandel. Geen idee of ik het nog lekker vind na meer dan een jaar. Mijn smaak is afgelopen jaar zo veranderd. Eigenlijk vind ik het ook een beetje zonde na 25 kilo eraf na een raar en heftig ziekbed, maar ik heb zo'n zin in één keer echt uit de bocht vliegen met zoiets ordinairs Ik zie wel. Een half jaar geleden was mijn grootste droom 24 uur niet te hoeven eten, dat begint te veranderen. Ik heb ook vreselijk genoten van een avond uit eten vorige week. Volgens mij gaat het eindelijk goed komen.
Pejeka1
15-03-2022 om 20:40
Gisteren extra aardappels gekookt, en vandaag gebakken aardappels in roomboter, met sperziebonen en een gepaneerde kippenborst.
Elmie
15-03-2022 om 21:37
Ik heb samen met zoontje patat gehaald met een frikandel. En bedacht dat er ook wel een. Milkshake bijkon. Lekker genoten met hem ♥️
GeorgieBrown
15-03-2022 om 22:16
Brown stelde voor een om een soort tapas te maken. We hadden champiñones in salsa verde, patatas bravas, (flans-) aioli, gegrilde paprika en een soort escalivada. Brood erbij.
ToetieToover
15-03-2022 om 22:27
vandaag:
aardappelpuree, wildzwijnbiefstuk, kruidenboter, kastanjechampignons en haricots verts
En
Opgebakken (basmati, kurkuma) zilvervliesrijst, tonijn+gekookt ei, en salade van: roodlof, bleekselderij, beetje komkommer, rauw uitje, olijven.
Dolfje
15-03-2022 om 22:29
Man had korma met rijst en ik gebakken eieren met spek op brood mee naar het werk en had vanmiddag een courgette /tomaatsoep gemaakt.
afrodite05
16-03-2022 om 07:58
Vandaag de ovenschotel rodekool die ik eigenlijk voor gisteren had bedacht. Gisteren uiteindelijk aardappelpuree met bloemkool en een gehaktballetje gemaakt. Helaas was de bloemkool iets te zacht, ik had het stoommandje iets te vroeg boven de aardappelen gehangen. Nouja, de smaak was gelukkig prima.
Dolfje
16-03-2022 om 12:19
Wij eten weer dahl met brood en gebakken paneer. Lekker makkelijk want dahl uit de diepvries. Gooi er wat spinazie door.
Was de laatste portie dus volgende week weer voor een paar keer maken.
Over een week of 3 gaat onze keuken eruit en zitten we 1,5-2 weken zonder. Ga dan van te voren dat soort dingen in de diepvries doen.
rionyriony
16-03-2022 om 13:32
Aardappelen. Vooral veel aardappelen want teveel gekocht. Ik heb ontdekt dat ze in een bepaalde pan lekkerder en veel sneller kunnen worden gebakken. Is wel handig dat je erbij kan blijven staan zonder platvoeten te krijgen. Met fritessaus. Misschien maak ik een blik doperwten open maar dat moet ik nog op het moment bepalen.
yette
16-03-2022 om 14:07
Risotto met 4-kazen, salade met gegrillde groenten en een tuinkruidenworstje of vegburger.