Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
Ted68
09-04-2022 om 19:28
Mijn naam is haas..... hadden we hier ook voor 2019.... Nu afgesproken dat we ook al is het heel leuk... nog 2 afspraken per weekend hebben...En dat is al veel met een groot gezin....
Ik heb met een vriendin gebruncht,en morgen komen vrienden eten
Mama-Inge
09-04-2022 om 19:31
Verschillende soorten brood
Met daarbij iets gemarineert varkensvlees, paprika, sla en komkommer
Friezinnetje
09-04-2022 om 19:47
eenpansroerbakgerecht met aardappeltjes, chorizoworstjes, courgette, spekjes, mais en ui
ToetieToover
09-04-2022 om 21:32
Gratin van aardpeer en zachte geitenkaas met bietenbladsalade (framboosazijn, feta ) en lamskoteletjes met tijm, knoflook.
Verder poké bowl met kleefrijst (azijn, mirin, sesamolie) ananas, komkommer, avocado, hummus, wortelsalade, gekookt ei, tonijn, edamamebonen geroosterd in ketjapsaus.
De poké bowl is een serie gemaakt voor meerdere dagen. Lekker makkelijk.
Dolfje
10-04-2022 om 08:48
Ik at schnitzel met pepersaus, en een hoop bier . Was lekker en gezellig.
Denk dat we vandaag iets gaan bestellen.
watertoren
10-04-2022 om 08:55
Vanmiddag komen er wat vriendinnen borrelen en vanavond bestellen we griekse vleesschotels.
anijsblokje
10-04-2022 om 09:00
Ik eet vanavond geroosterde bloemkool met harissa en geitenkaas. Volkoren couscous of bulgur erbij. (en ik denk een rucolasalade want de rucola moet op, maar dat kan natuurlijk ook bij de lunch)
Teigera
10-04-2022 om 09:50
@anijsblokje: nou de kip in cola ontving gemengde reacties hier. Jongste frut vond het mwah, oudste frut vond het te pittig, man vond het wat te zoet (maar wat sriracha scheen te helpen) en ik vond het best prima. Wordt geen topper hier in huis denk ik.
Vanavond late dienst, ik neem een bakje uit de vriezer mee. Lief en de frutjes eten aardappelen, kibbeling en broccoli. Voor die tijd eerst nog een kinderverjaardag.
RoosOpJeHoed
10-04-2022 om 09:53
Wij eten pilaf. Of iig dat wat men pilaf noemt sinds Knorr ermee aan de haal ging
JtM
10-04-2022 om 10:45
Ik maak straks lekker zelf kippensoep. Voor mezelf een stokbroodje kruidenboter erbij, vriend wilde wraps met crispy chicken erbij. Voor zoon word het denk ik ook een wrap met crispy chicken en wat groenten erbij, hij is niet zo van de soep (helaas).
Pejeka1
10-04-2022 om 10:57
Heb een marinade gemaakt van wat ketjap, gesnipperde rode peper, limoensap, een sjalot, wat gember. Daarin laat ik gesneden hamlapjes marineren, die roerbak ik, gooi er prei en ui en taugé bij, ondertussen kook ik mie, en makkelijke bami. Gebakken ei erbij, wat katjangsaus, wat komkommerschijfjes, klaar.
Dolfje
10-04-2022 om 11:12
JtM schreef op 10-04-2022 om 10:45:
Ik maak straks lekker zelf kippensoep. Voor mezelf een stokbroodje kruidenboter erbij, vriend wilde wraps met crispy chicken erbij. Voor zoon word het denk ik ook een wrap met crispy chicken en wat groenten erbij, hij is niet zo van de soep (helaas).
Lekker!
Als ik volgende week weer een keuken heb ga ik ook kippensoep maken denk ik.
Tweede paasdag gaan we bij mijn moeder brunchen en misschien eerste paasdag dan naar schoonouders als man dat afspreekt.