Eten Eten

Eten

Waar bestel jij je boodschappen?

Na tal van reclames te hebben gezien van Picnic is het bestellen van boodschappen toch weer iets wat ik overweeg. Waar bestel jij je boodschappen en ben je tevreden?

Ja ik weet dat je ook naar de supermarkt kan . Dat doe ik nu ook maar hoop misschien bewuster boodschappen te doen door te bestellen.

Hier verschilt het. De laatste periode weer veel bij AH (weet eigenlijk niet zo goed waarom maar goed haha). Daarvoor heel veel bij picnic. Soms ook jumbo of plus want plus kan soms op kortere termijn iets leveren, vond ik erg fijn toen ik ziek was en er bij geen enkele flitsbezorger tissues te verkrijgen waren. Flink komt ook nog wel eens langs hier, maar dat is meer als we echt geen zin hebben om te koken of toch iets te drinken willen of als ik weer eens iets vergeten ben om te kopen (komt vaker voor dan me lief is).
Eigenlijk picnic heel lang links laten liggen maar kon me herinneren dat we daar eigenlijk altijd wel tevreden waren over de kwaliteit van de groenten en ik vind de kippenbouten ook lekkerder. Toch maar weer eens kijken voor het volgende boodschappen

Due-scimmie schreef op 28-03-2025 om 19:14:

Mijn Picnic bestelling komt zo . In 2022 al 1 keer besteld dus geen korting voor nieuwe klant natuurlijk

De verpakkingen van de picnic eigen merk thee en zuivel zijn zo leuk! Word ik echt vrolijk van. 

Ik bestel normaal altijd wekelijks bij AH maar nu had ik opeens extra boodschappen nodig. En heb ik Picnic geprobeerd. Prima, heel fijn dat je zo goed in de gaten kunt houden wanneer ze bezorgen. Maar ik schrok wel van de enorme lading tassen! Ik had geloof ik voor 40 euro besteld en had ongeveer 7 tassen met allemaal een bodempje aan spullen. Die moet ik dus allemaal bewaren tot ik er een volgende keer weer bestel. Toch ben ik daar niet erg gelukkig mee, had liever een kratje gehad of papieren tassen.

Lali schreef op 02-04-2025 om 21:53:

Ik bestel normaal altijd wekelijks bij AH maar nu had ik opeens extra boodschappen nodig. En heb ik Picnic geprobeerd. Prima, heel fijn dat je zo goed in de gaten kunt houden wanneer ze bezorgen. Maar ik schrok wel van de enorme lading tassen! Ik had geloof ik voor 40 euro besteld en had ongeveer 7 tassen met allemaal een bodempje aan spullen. Die moet ik dus allemaal bewaren tot ik er een volgende keer weer bestel. Toch ben ik daar niet erg gelukkig mee, had liever een kratje gehad of papieren tassen.

Ik stop die tassen in 1 tas en prop die allemaal in de meterkast naast de voordeur. Heb daar geen enkel probleem mee.

absor schreef op 28-03-2025 om 16:33:

Albert bezorgt wekelijks al mijn boodschappen. In principe ga ik niet meer naar de supermarkt tussendoor of ik moet wat vergeten zijn

ben tevreden over de producten en de bezorging. Stuk minder over de app. Je kan het niet op prijs sorteren (goedkoopste bovenaan..dan doen ze bijv wel goedkoopste product maar heel weinig inhoud, dus niet de echte goedkoopste). Of helemaal niet vinden. Bijv je typte creme fraiche. Krijg je allerlei creme fraiche maar niet de goedkoopste. Pas als je creme fraiche zaanse hoeve typt dan popt die ineens wel op.
hier zijn veel voorbeelden van en dat vind ik flauw

of en dat is ook regelmatig, iets is in de bonus maar dan niet leverbaar..

ik zou graag over willen stappen maar voordeel is dat je bij albert eindeloos (dag van te voren natuurlijk) je boodschappen weer kan aanpassen. Ik dacht laatst bij picnic dat me dat niet lukte? Als dat wel kan zou ik wel eens picnic willen proberen

Ik hoor mijn er ook over. Bepaalde goedkope producten online ineens niet meer leverbaar en verstopte producten. Ik zou het fairer vinden als de bezorgkosten omhoog gingen i.p.v. nu ondoorzichtig handelen.

Due-scimmie

Due-scimmie

03-04-2025 om 09:49 Topicstarter

Ik bestel normaal altijd wekelijks bij AH maar nu had ik opeens extra boodschappen nodig. En heb ik Picnic geprobeerd. Prima, heel fijn dat je zo goed in de gaten kunt houden wanneer ze bezorgen. Maar ik schrok wel van de enorme lading tassen! Ik had geloof ik voor 40 euro besteld en had ongeveer 7 tassen met allemaal een bodempje aan spullen. Die moet ik dus allemaal bewaren tot ik er een volgende keer weer bestel. Toch ben ik daar niet erg gelukkig mee, had liever een kratje gehad of papieren tassen.

Ik vond het ook veel plastic tassen.

Meestal doe ik ze allemaal in 1 tasje en hang het bij de "lege blikjes" tas, maar ik gebruik ze ook als vuilniszakjes indien nodig. 

Papieren tassen zijn na 1 keer gebruiken stuk. En kratten past gewoon niet in hun karretje. Dat is de reden dat ze recyclebare plastic tasjes gebruiken. Nemen minder ruimte in in het karretje en nemen thuis ook nog eens minder ruimte in dan kratten. Ik stop alle tasjes in 1 tas en doe daar de lege flessen en blikjes ook in. Hangt in de trapkast. Hier doen ze de tasjes trouwens wel gewoon vol, tenzij het spul is voor de vriezer. Daarvan heb ik meestal niet zo veel, dus dan is het inderdaad een tasje met maar 2 dingen. Maar ja, die moet in het karretje op een andere plek dan de rest dus is logisch dat dat dan een half leeg tasje is. 

Ik prop alle tasjes in 1 van de tasjes, knoop hem dicht en hang hem in de berging. Blikjes en andere statiegeld dingen stop ik erbij voor de volgende bestelling.

Rockstar schreef op 04-04-2025 om 13:47:

[..]

Ik prop alle tasjes in 1 van de tasjes, knoop hem dicht en hang hem in de berging. Blikjes en andere statiegeld dingen stop ik erbij voor de volgende bestelling.

Ik heb een ah of jumbo kratje staan met 3 zakjes erin, 1 voor blik, 1 voor glas en een voor plastic statiegeld.De rest van de tasjes zit in een tasje aan een haakje erboven.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.