Eten Eten

Eten

Jaren '80-hapjes


Ik weet nog dat mijnctante van het gezonde was en dat daar altijd een enorme bak met rauwe bloemkool,komkommer en wortels op tafel stond. Vond ik altijd zo’n tegenvaller😂

van die gevulde kaaswafeltjes :puke: 
En verder gevulde eitjes, kaas met zilverui of mandarijntje uit blik. Boterhamworst met augurk, toastje met gekookt ei en mayo-ketchup, toastje met zelfgemaakte eiersalade, zoute stengels

Gelukkig kregen wij dat 2e bordje nooit

Ik kan me nog een schoonvader van iemand herinneren die een stukje bloemkool dipte, in de mond stak en daarna over de tafel spuugde. Hij dacht dat het chips waren.....

Nieuwerwetse fratsen. 🙄

Ginevra schreef op 16-10-2022 om 19:23:

[..]

Dadels gevuld met monchou hadden wij zeker al in de jaren 80 hoor.

Stadse fratsen, die zijn er bij ons nooit gekomen. 

Volgens mij is knakworst in bladerdeeg nog niet genoemd, is ook erg jaren tachtig volgens mij.

Elmie schreef op 16-10-2022 om 19:47:

[..]

After eight 😋 Dan denk ik gelijk aan mijn oma ❤️

Mijn oma. Dan denk ik aan Italiano’s. Van die harde  drop smaak  snoepjes. Suikerlaagje aan  de buitenkant. Beetje ongezellig grijzige kleur.  Zo’n rolletje met papier eromheen  (wit, met zwart en iets roods), en dan daaronder van  dat  papier met een zilver/ alu laagje. Ze had ALTIJD een rolletje in haar tas…

De jaren 70 waren trouwens een veel interessanter tijdperk in de hapjescultuur.

WackyChristmasRecipe2.jpg?w=920&ssl=1

Shrimp-Aspic-Mold001.jpg

spaghetti-o-weiner-59e77026519de20012a4e047.jpg

zoek je bij de kringloop nog de bijbehorende schaaltjes? Dan wordt het pas echt retro. Of misschien bij oudere familieleden te leen..

IngridT schreef op 16-10-2022 om 21:36:

[..]

Mijn oma. Dan denk ik aan Italiano’s. Van die harde drop smaak snoepjes. Suikerlaagje aan de buitenkant. Beetje ongezellig grijzige kleur. Zo’n rolletje met papier eromheen (wit, met zwart en iets roods), en dan daaronder van dat papier met een zilver/ alu laagje. Ze had ALTIJD een rolletje in haar tas…

Ja die had ze ook 😎 

Ambra schreef op 16-10-2022 om 21:36:

zoek je bij de kringloop nog de bijbehorende schaaltjes? Dan wordt het pas echt retro. Of misschien bij oudere familieleden te leen..

Jaaa, leuk. Bijvoorbeeld zo'n houten schaal met een houten lepel en bijpassende kleine houten bakjes voor de zoute pinda's. Had bijna iedereen volgens mij.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.