Eten Eten

Eten

Jaren '80-hapjes

Binnenkort wordt partner 40 en wil zijn verjaardag vieren met jaren '80-hapjes. 

De 'klassiekers' die ik kon bedenken:
- blokje kaas met zilveruitje
- Ham met asperge
- Boterhamworst met augurk
- Cocktailworstje in bladerdeeg
- chips/borrelnootjes
- plakjes grillworst

Wat is nou typisch jaren '80?

Oh en er wordt voornamelijk bier gedronken.


Qua drank: Rivella, Shandy.

Zoute sticks
Beker sigaretten op tafel 
Huzarensalade
gevulde eieren
Plakjes leverworst / metworst 
Roggebrood met haring 

gevulde eieren!

Blikfruit.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

16-10-2022 om 17:45

Vruchtenbowl

En uiteraard een glas vol sigaretten en zo'n stenen asbak (beide liefst alleen als decoratie ).





Wollstonecraft schreef op 16-10-2022 om 17:37:

gevulde eieren!

Ja! En bitterballen.

Sassenach schreef op 16-10-2022 om 17:57:

[..]

Ja! En bitterballen.

Met mosterd. En gooi er dan gelijk nog wat stukjes salami naast.

Ik herken bijna alles hahahah. ( schoonmoeder heeft dit nog steeds op tafel)
Wij hadden ook altijd van die zoutjes in een vorm van een visje etc. En die kaasflip chips.

Blakjes leverworst, ossenworst met augurk, vroeger hadden wij altijd een bakje met allerlei verschillende zoutjes. Dit soort dingen zaten erin maar dan gesorteerd, vooral die visjes: 


various-salty-crackers-sticks-pretzels-and-goldfishes-shot-from-above-picture-id1138779510



Tuc

Kopstoot
Cola met een tik of een cola vieux

kaasdomino's van roggebrood 
Plakjes goedkope leverworst met augurk
Cocktailworstjes
Zoute chips met dipsaus uit een kruidenzakje

rebmaaviv schreef op 16-10-2022 om 18:19:

Blakjes leverworst, ossenworst met augurk, vroeger hadden wij altijd een bakje met allerlei verschillende zoutjes. Dit soort dingen zaten erin maar dan gesorteerd, vooral die visjes:


various-salty-crackers-sticks-pretzels-and-goldfishes-shot-from-above-picture-id1138779510



Tuc

Kopstoot
Cola met een tik of een cola vieux

Die pretzels vreet ik nu nog altijd met de kilo als iemand ze voor mijn neus zet  .

gevulde eieren
Vruchtenbowl met vruchtjes uit blik en een stevige scheut alcoholische drank
Negerzoenen
Slagroombonbons
Advocaat met slagroom 

Allemaal hapjes die wij in de familie jong en oud,  nog steeds het lekkerste vinden. Blokjes kaas met uitje, leverworst, boterhamworst met augurk, gevulde ei, salades, knakworst met mostert,  lekker volle bak chips , nootjes enz. Liever die hapjes,  dan die toost sjiek defriemel en rauwe groenten met dip  die je nu vaak ziet

Bolletjes schepijs vanille of aardbei (liefst uit zo'n goedkope kilo-bak) met een scheutje aardbeien of bosvruchten limonadesiroop.

Mijn vader had ook zo'n jerrycan met schenkkraantje vol met sherry.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.