Eten Eten

Eten

Ja/Nee Pittig/Heet eten

Hou je van pittig en heet eten? In een gerecht of apart zoals sambal, tabasco, mosterd? En wanneer is het heet genoeg? Wat is de max?

Peiling

Pittig/Heet eten

Maximaal 2 antwoorden.

82 stemmen
67%
33%

Campanula

Campanula

11-05-2024 om 07:59 Topicstarter

Heerlijk. Wel meestal apart. Schotel mijn gasten geen Vindaloo voor zonder waarschuwing. Mijn max is madame Jeanette. Het is pas heet als je aan je kruin moet krabben.🌶️♨️

Ik hou wel van pittig eten. Als ik pepers toevoeg aan een gerecht dan haal ik de zaadlijsten er niet uit. Anders proef ik het pittige niet. 

Ik gebruik best wel peper in mijn eten en sambal ook wel maar ik moet het nog wel kunnen eten zonder dat ik begin te zweten. 
Als ik een bamipakket koop zit dat altijd een pepertje in. Daarvan gaat altijd maximaal de helft in het gerecht, vaak minder.  Ik heb dus nee gestemd. 

nee, want dat levert geheid maagklachten op.

vroeger heetter dan nu want anders komt mijn hartslag te hoog en dat vindt mijn lichaam niet zo fijn. Maar ik ben blij dat ondanks al mijn voedsel intoleranties ik nog steeds een beetje sambal kan verdragen als een van de weinige sausjes

Zeker en voor mezelf ook niet te zuinig. Madame Jeanette is ook mijn max. 

Ja, heerlijk!
Wat heet genoeg is, hangt een beetje af van het gerecht en het moment van de dag. Madame Jeanette is welkom in mijn keuken 

Bakblik schreef op 11-05-2024 om 08:15:

Als ik een bamipakket koop zit dat altijd een pepertje in. Daarvan gaat altijd maximaal de helft in het gerecht, vaak minder. Ik heb dus nee gestemd.

Grappig hoe dat verschilt, die Spaanse peper in dat bamipakket eet ik zo rauw op, daar zit voor mijn smaakpapillen amper pit in 

Nee, ik kan echt helemaal niet tegen pittig eten. Ik snotter al als ik naar een pepertje kijk man gooit overal sambal doorheen. Ik kook dus altijd zonder ook maar een beetje pittig iets. De pepertjes uit het bamipakket, vis ik er uit. Als ik taco’s eet, heb ik de milde salsa en man de hot. 

Ik weet eigenlijk niet wat ik moet antwoorden ik houd van een beetje pittig maar echt heet hoeft van mij niet.
Ik gebruik sambal, tabasco en mosterd en veel kruiden om mijn eten geurig en pittig te maken. Ik denk dat ik meer van gekruid eten houd dan van pittig. Vindalloo en madam Jeanette laat ik aan mij voorbij gaan maar ik kook wel regelmatig Indonesisch. 

Tuinfluiter schreef op 11-05-2024 om 08:57:

Ik weet eigenlijk niet wat ik moet antwoorden ik houd van een beetje pittig maar echt heet hoeft van mij niet.
Ik gebruik sambal, tabasco en mosterd en veel kruiden om mijn eten geurig en pittig te maken. Ik denk dat ik meer van gekruid eten houd dan van pittig. Vindalloo en madam Jeanette laat ik aan mij voorbij gaan maar ik kook wel regelmatig Indonesisch.

dit geldt voor mij ook

Ja, maar wegens huisgenoten die niks kunnen handelen (werkelijk niks) eet en verdraag ik het de laatste jaren ook minder. jammer wel. 

capsicum intolerantie, dus geen witte/zwarte peper, geen rode pepertjes niks in het eten.

Schommelstoel schreef op 11-05-2024 om 08:35:

[..]

Grappig hoe dat verschilt, die Spaanse peper in dat bamipakket eet ik zo rauw op, daar zit voor mijn smaakpapillen amper pit in

Dat is ook gewenning, als je vaak pittig eet lange steeds meer en pittiger aan. Ik heb er nooit aan willen wennen. 

Nee, een half pepertje ofzo kan er wel in, maar ik vind het al gauw te heet en dan krijg ik het niet weg. Ik was laatst bij vrienden die hadden gekookt. Super pittig was het. Ik heb me met veel moeite door de helft van het eten heen geworsteld. Mijn hemel... het was vast lekker als je er goed tegen kunt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.