Eten
absor
09-09-2024 om 16:26
Input hoeveel bestellen
omdat de mening van meer altijd beter is;
Ik krijg 21 volwassenen en 7 kinderen (onder 12 ) op bezoek. Plan is pizza buffet. Wat knoflookbrood en salade erbij (iemand tip voor een salade ook welkom!). Hoeveel pizza’s zou je bestellen. Gewoon even medium pizza’s
Peiling
Hoeveel pizzas
Maximaal 5 antwoorden.
MMcGonagall
09-09-2024 om 16:31
Bijna iedereen eet zo’n pizza helemaal op en de mannen nog de restjes. Ik zou er dus gewoon 28 bestellen en salade Caprese erbij.
GroenTuintje
09-09-2024 om 16:33
ja beter te veel dan te weinig. Mocht er nog wat over blijven, gewoon de volgende dag opwarmen in de oven. Wel in de koelkast bewaren
Anne1234!
09-09-2024 om 16:41
Ik heb gezegd 20, ervan uitgaande dat je voldoende salades en voor de kinderen iets van komkommer/tomaatjes/druiven etc erbij hebt. De kinderen eten denk ik 1 of 2 stukjes pizza en vooral knoflookbrood, groente/fruit, chips etc. De vrouwen eten denk ik een halve pizza en salades, de mannen een hele pizza.
M.B.T de salade zou ik gaan voor pastasalade, caprese salade en carpaccio salade ofzo.
Marty1984
09-09-2024 om 16:45
Minstens 25.
De volwassenen een hele. De kinderen een halve.
Qua sla zou ik salade caprese neerzetten en iets van groene sla.
In mijn omgeving eten mannen overigens los een grote pizza op. En vrouwen een medium pizza. Dan is een medium pizza per volwassen persoon dus het minimum. En worden de gaten van het verschil tussen groot en medium gedekt door je lookbrood.
Alles beneden de 3 jaar zou ik overigens niet meetellen. Die eten inderdaad nauwelijks iets.
absor
09-09-2024 om 16:48
alhambra schreef op 09-09-2024 om 16:36:
Lunch of diner?
Diner. Maar ervoor is er natuurlijk taart en chips enzo
elk kind boven 12 heb ik als volwassene geteld, de kinderen eronder zijn echt kleine eters (als ze al wat eten naast brood)
Brachiosaurus
09-09-2024 om 16:50
Ik heb eigenlijk geen idee hoe groot een pizza is wanneer je die besteld. Nog nooit gedaan. Is dat hetzelfde als een diepvries pizza? Hier eten we eigenlijk altijd zelfgemaakte. Maar ik denk dat mijn kinderen wel veel pizza eten haha.
Bakblik
09-09-2024 om 16:52
Ik heb nog geen antwoord gegeven op de poll. Wat ik van belang vind om te weten: Bij wie ga je bestellen? De echte Italiaanse pizzabakker heeft veel minder beleg op de pizza dan bijvoorbeeld domino's. Van de Italiaan eet ik makkelijk een medium pizza in mijn eentje op, van de domino's heb ik een klein stukje over. Ik ben een vrouw. Bij domino's gaat er meer beleg op en ook de bodem is dikker. Als de pizzabezorger ook nog bodems aanbiedt in American style dan heb je echt brood onder je pizza en wordt het nog ingewikkelder.
Afhankelijk van welke stijl pizza je kiest zou ik gaan voor minder dan een hele per persoon of meer dan een hele per persoon. Met de info tot nu toe weet ik te weinig om een zinnig antwoord te geven.
Je zou ook de gasten kunnen vragen om een indicatie te geven hoeveel ze meestal eten van een pizza van pizzeria x of y mits de gasten bekend zijn met die pizzeria's.
Schommelstoel
09-09-2024 om 16:53
Hoe groot is een medium pizza?
Als het onderdeel van een feestje is en er eerst hapjes en chips zijn en daarna pizza met salade, zou ik niet één pizza per persoon rekenen. Dan eerder driekwart per volwassene en een halve per kind.
Afgerond een stuk of 19 pizza's van 33cm denk ik.
alhambra
09-09-2024 om 16:53
absor schreef op 09-09-2024 om 16:48:
[..]
Diner. Maar ervoor is er natuurlijk taart en chips enzo
elk kind boven 12 heb ik als volwassene geteld, de kinderen eronder zijn echt kleine eters (als ze al wat eten naast brood)
Dan zou ik gaan voor 20. Ze hebben al hapjes op en je hebt ook nog bijgerechten.
Fiorah
09-09-2024 om 17:12
Ik heb 28 gestemd. 25 kan ook. Ik denk wel dat je overhoudt maar ik zou het zelf als gastvrouw heel vervelend vinden als er te weinig was. Wat er over is kun je de volgende dag eten (maar als het een gezellige avond is gaat het gedurende de avond misschien alsnog op). Met losse punten eten mensen denk ik eerder meer dan minder.
Ginevra
09-09-2024 om 17:22
Bakblik schreef op 09-09-2024 om 16:52:
Je zou ook de gasten kunnen vragen om een indicatie te geven hoeveel ze meestal eten van een pizza van pizzeria x of y mits de gasten bekend zijn met die pizzeria's.
Dat zou ik niet doen, ik vind het altijd een beetje ongemakkelijk als mensen gaan informeren hoeveel ik eet. Alsof ik dan een sociaal wenselijk antwoord moet geven ( de vraag "hoeveel eet jij van een Domino's pizza" impliceert al dat je niet geacht wordt een hele pizza op te kunnen....)
Ontopic: ik zou per volwassene een medium pizza rekenen, en voor kinderen van 8-12 een halve denk ik. Met alle brood, salade en overige hapjes erbij zal dat wat ruim zijn, maar dan heb ik de kleine kinderen niet meegerekend.
absor
09-09-2024 om 17:27
gezellige avond is er niet. Ik ken mijn pappenheimers en na de koffie gaan ze allemaal op huis aan. Dus er hoeft geen pizza over voor later. En ik hoef ook zeker niet teveel dat er overblijft. Dat is iig niet de cultuur in mijn familie, liever gewoon dat het opgaat.
absor
09-09-2024 om 17:29
Ginevra schreef op 09-09-2024 om 17:22:
[..]
Dat zou ik niet doen, ik vind het altijd een beetje ongemakkelijk als mensen gaan informeren hoeveel ik eet. Alsof ik dan een sociaal wenselijk antwoord moet geven ( de vraag "hoeveel eet jij van een Domino's pizza" impliceert al dat je niet geacht wordt een hele pizza op te kunnen....)
Ontopic: ik zou per volwassene een medium pizza rekenen, en voor kinderen van 8-12 een halve denk ik. Met alle brood, salade en overige hapjes erbij zal dat wat ruim zijn, maar dan heb ik de kleine kinderen niet meegerekend.
Nee ga ik ook niet doen. Vind ik ook ongemakkelijk. Volwassen een hele kinderen een halve is idd wel mooie richtlijn. Zelf eet ik max een halve dus compenseer ik wel een zwager denk ik
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.