Eten Eten

Eten

Examen ontbijtjes op thema

Ik zou er niet aan beginnen, tenzij zoonlief met liefde drie maaltijden als ontbijt eet. Hele taarten, broodgerechten, smoothies, salades, weet ik wat nog meer maken voor ontbijt, en voor hetzelfde geld eet hij zijn gekookte ei op, pakt een geroosterde boterham met marmelade en "dag mam"... en dan zit jij met je hele ontbijttafel met eten.

Ysenda

Ysenda

11-04-2022 om 20:15 Topicstarter

Pejeka1 schreef op 11-04-2022 om 19:25:

Ik zou er niet aan beginnen, tenzij zoonlief met liefde drie maaltijden als ontbijt eet. Hele taarten, broodgerechten, smoothies, salades, weet ik wat nog meer maken voor ontbijt, en voor hetzelfde geld eet hij zijn gekookte ei op, pakt een geroosterde boterham met marmelade en "dag mam"... en dan zit jij met je hele ontbijttafel met eten.

Ik ken mijn zoon gelukkig en ik hoef natuurlijk niet voor een weeshuis te koken. En ook niet alles tegelijk, hij heeft 5 examendagen.

tjonge, wat bijzonder verzonnen allemaal. Succes met de examens! 

Dank voor dit idee! Ik ga dit ook doen. Echt zo leuk en ik denk dat dochter t wel kan waarderen. Een ontbijter is t sowieso echt. 

Ysenda schreef op 11-04-2022 om 11:39:

[..]

dit zijn wel de momenten dat je denkt: had je niet gewoon alle talen kunnen kiezen idd.

Hahaha heerlijk. Vind het wel echt een héél leuk idee. Goed dat hij het onthouden heeft!

Zie erg leuke ideeën voorbij komen. Succes ermee

wat super lief van jou om dit voor je zoon te doen! Dit creëert echt een leuk ontspannen momentje 's ochtends voor het examen. En natuurlijk een mooie herinnering!

Wat leuk! Jeweet wat je zoon graag eeten daar kun je dus mee varieren.

Nederlands
Boterham met kaas en hagelslag en een vlaggetje,al klinken de poffertjes heerlijk! Stroopwafel Kanjer mee.
Ik zou de tony chocolony juist linken aan Wiskunde, al dat gepuzzel.

Ysenda

Ysenda

09-05-2022 om 13:48 Topicstarter

Donderdag dus de eerste: Biologie.

Ik ga van een boterham een plantaardige cel maken.

De korst is de celwand, de vacuole wordt een gebakken eiwit, de dooier wordt de celkern, het brood zelf is het cytoplasma, met edamame boontjes maak ik de bladgroenkorrels en de mitochondriën worden uitgebeeld door kidneybonen. 

De dierlijke cel worden plakjes van een gehaktbal verscholen ei. 

Jee, Ysenda, heb je dat zelf bedacht of het bio- boek ervoor opgeslagen  ?
Hartstikke leuk. Hopelijk heeft eetlust!

Ysenda

Ysenda

10-05-2022 om 14:07 Topicstarter

Cousin_It schreef op 10-05-2022 om 12:48:

Jee, Ysenda, heb je dat zelf bedacht of het bio- boek ervoor opgeslagen ?
Hartstikke leuk. Hopelijk heeft eetlust!

zelf bedacht, ik heb een beta pakket, dus dit zit er nog wel in. 

oh wat leuk! ik hoopte al dat je updates zou plaatsen!

hoe vond de examenkandidaat het? 

Ysenda

Ysenda

10-05-2022 om 15:03 Topicstarter

Broadway schreef op 10-05-2022 om 15:00:

oh wat leuk! ik hoopte al dat je updates zou plaatsen!

hoe vond de examenkandidaat het?

Examens starten pas donderdag.

Ysenda

Ysenda

16-05-2022 om 18:14 Topicstarter

biologie met de cellen werd goedgekeurd. Het lukt me helaas niet om de foto te uploaden.

Vandaag Nederlands, dat werd een portie poffertjes met daar omheen,  van binnen naar buiten, een ring van: blauwe bessen, banaan en aardbeien.

Morgen wiskunde, ook een makkelijke: tosti met aan de zijden a², b², c² van ketchup. 

ah jammer dat de foto's niet lukken. Ik vond het heel indrukwekkend klinken. Wat vindt je zoon ervan?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.