Digital Digital

Digital

Welke koptelefoon of oordoppen

Ik zoek afvies. Heb een nieuwe buurvrouw en die stem is niet te doen 
Ook staat er een renovatie op stapel.

Dus welke oordoppen of koptelefoon zou het geluid kunnen dempen. 


Ik zou in ieder geval kijken naar een noise cancelling variant. Ik vind dat zo'n uitkomst! Zelf heb ik de laatste versie van Sony, met 5 in de titel (lange, ingewikkelde titel).

Ik heb een Sony WH-1000XM3 draadloze koptelefoon met Noise Cancelling.
Prijzig, maar zit ontzettend fijn. Oordoppen gaan op een gegeven moment pijn doen bij me.
De koptelefoon werkt perfect, goed geluid ook en sluit verder de omgevingsgeluiden goed af!

Wat is je budget? 
Er zijn geluiddempende dingen tussen de 25 en 500+ euro's. 

Ik ben heel tevreden met mijn Fresh 'n Rebel Clam 2 ANC koptelefoon, niet extreem duur, maar dempt goed. Natuurlijk zal een Sony van 300 euro beter dempen, maar dat budget had ik niet. 

ik heb van JBL iets.  Maar daarnaast heb ik otoplastieken op maat laten maken.  Direct 2 paar. Standaard een paar op nachtkastje.  En standaard paar altijd bij mij.  

Ik heb een Sony en die is echt heel goed. Als je die wilt dan is de xm4 nu in de aanbieding bij Coolblue voor 200. Dus dat scheelt echt aanzienlijk

https://www.coolblue.nl/product/859866/sony-wh-1000xm4-zwart.html?utm_medium=ios-app&utm_source=referral&utm_campaign=product-share

Raymandy schreef op 18-07-2024 om 19:02:

Ik heb een Sony WH-1000XM3 draadloze koptelefoon met Noise Cancelling.
Prijzig, maar zit ontzettend fijn. Oordoppen gaan op een gegeven moment pijn doen bij me.
De koptelefoon werkt perfect, goed geluid ook en sluit verder de omgevingsgeluiden goed af!

Deze hebben wij ook. 

Perfect, ook in het vliegtuig en voor mijn man als passagier in de auto. Hij heeft dan meer last van het geluid dan als chauffeur.

rooiekater

rooiekater

18-07-2024 om 19:42 Topicstarter

Dank voor de reacties.
Budget heb ik niet echt omdat ik toch iets zoek wat goed werkt gezien de herrie die er aan komt. 

Die van Sony ziet er goed uit 

Raymandy schreef op 18-07-2024 om 19:02:

Ik heb een Sony WH-1000XM3 draadloze koptelefoon met Noise Cancelling.
Prijzig, maar zit ontzettend fijn. Oordoppen gaan op een gegeven moment pijn doen bij me.
De koptelefoon werkt perfect, goed geluid ook en sluit verder de omgevingsgeluiden goed af!

Heb ik ook. Vind de "over-ear" erg fijn dragen.

rooiekater

rooiekater

18-07-2024 om 19:50 Topicstarter

voor de Sony gebruikers kunnen er ook luisterboeken op en hoe doe je dat met muziek? 

rooiekater schreef op 18-07-2024 om 19:50:

voor de Sony gebruikers kunnen er ook luisterboeken op en hoe doe je dat met muziek?

Zo'n draadloze koptelefoon werkt met bluetooth, daar kun je in principe alles vanaf je telefoon heen streamen. 

rooiekater

rooiekater

18-07-2024 om 19:57 Topicstarter

Schommelstoel schreef op 18-07-2024 om 19:55:

[..]

Zo'n draadloze koptelefoon werkt met bluetooth, daar kun je in principe alles vanaf je telefoon heen streamen.

Dat moet lukken voor dit a technische wonder  ik ben niet zo handig met techniek 

rooiekater schreef op 18-07-2024 om 19:50:

voor de Sony gebruikers kunnen er ook luisterboeken op en hoe doe je dat met muziek?

Staan je luisterboeken op je telefoon? Dan gewoon pairen en alles wat je doet komt via de koptelefoon. Ik zet zelf wel altijd gesprekken uit, vind het nooit zo fijn om dat via koptelefoon te doen.

rooiekater

rooiekater

18-07-2024 om 20:48 Topicstarter

Gebruikersnaaminvullen schreef op 18-07-2024 om 20:27:

[..]

Staan je luisterboeken op je telefoon? Dan gewoon pairen en alles wat je doet komt via de koptelefoon. Ik zet zelf wel altijd gesprekken uit, vind het nooit zo fijn om dat via koptelefoon te doen.

Ik heb een meditatie app er op staan op mijn telefoon en zou fijn zijn om hem evt via de koptelefoon te luisteren. 


Maar hoofddoel blijft geluid uit bannen gewoon effe geen geluid.

rooiekater schreef op 18-07-2024 om 20:48:

[..]

Ik heb een meditatie app er op staan op mijn telefoon en zou fijn zijn om hem evt via de koptelefoon te luisteren.


Maar hoofddoel blijft geluid uit bannen gewoon effe geen geluid.

In de Play store of App store kun je een app van Sony downloaden. Daarmee kun je het geluid ook nog aanpassen/finetunen naar eigen smaak. 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sony.songpal.mdr&hl=nl

https://apps.apple.com/nl/app/sony-headphones-connect/id1168502924

Raymandy schreef op 18-07-2024 om 19:02:

Ik heb een Sony WH-1000XM3 draadloze koptelefoon met Noise Cancelling.
Prijzig, maar zit ontzettend fijn. Oordoppen gaan op een gegeven moment pijn doen bij me.
De koptelefoon werkt perfect, goed geluid ook en sluit verder de omgevingsgeluiden goed af!

Ik heb dezelfde! Echt een hele fijne koptelefoon met goed geluid, goede noise cancelling en zit fijn. Ook na langere tijd.

Vind die nieuwe AirPods Max van Apple ook mooi. Lijkt me erg fijn zitten met die zachte band op je hoofd. Maar heb hem verder nog niet geprobeerd, dus geen idee of het wat is. En €600,- is misschien ook wat overdreven 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.