Digital
MelMel
30-09-2023 om 12:06
Noodgeval - staat jouw emergency contact aan
Ik heb al twee keer een telefoon die verloren was teruggebracht door het emergency contact te bellen. Op het werk gebruik ik de functie ook vrij regelmatig.
Gisteren tig patiënten die in een ketting botsing zaten behandeld, meerdere bewusteloos. Politie kon niet in meerdere telefoons komen en moest het contact opnemen met familie oplossen met een ritje in plaats van telefoontje.
De functie die ik bedoel is dus dat iemand anders die jouw wachtwoord niet heeft of je gezicht niet heeft in jouw telefoon kan om een nummer er uit te halen om iemand anders te laten weten dat je bewusteloos bent (of je telefoon ergens hebt laten liggen 😉). Daar instellen dat je diabetes of epilepsie hebt kan idd ook heel prettig zijn voor hulpverlening.
Dus:
Peiling
Kan iemand anders je emergency contact uit je telefoon halen?
Fenyw
30-09-2023 om 14:59
Ysenda schreef op 30-09-2023 om 12:51:
[..]
Bij mij moet je dan op het telefoontje tikken op het vergrendelscherm en dan zie je het.
O dat doet ie niet bij mij. Ik heb inmiddels partner weten toe te voegen op het vergrendelscherm dmv tekst (dus geen sneltoets helaas) maar ik kan de medische gegevens daar niet op kwijt. Diep in de telefoon staat het wel allemaal maar ik geloof nooit dat hulpverleners daar gaan zoeken.
Fenyw
30-09-2023 om 15:00
Ik zie nu dat als je naar de contacten gaat en je eigen profiel aanklikt, je meteen bij de medische gegevens en de ICE kunt komen.
Moirmel
30-09-2023 om 15:05
Neen. Allereerst geen flauw idee wat je hiermee bedoelt en daarnaast ben ik meestal onderweg zonder smartphone.
redbulletje
30-09-2023 om 15:16
Op mijn vergrendelscherm staat alleen mijn naam, Nederland en mijn mailadres.
SuzyQFive
30-09-2023 om 15:17
Bij mijn iphone: 5x de zijknop indrukken. Dan kom je bij Medical ID en je kan een noodoproep doen.
Bij Medical ID staat of ik donor ben, lengte/gewicht, aandoeningen en allergieën en drie contactpersonen.
Bij iphone kan je ook instellen dat je elke 6mnd je Medical ID moet checken.
Wollstonecraft
30-09-2023 om 15:45
Wollstonecraft schreef op 30-09-2023 om 15:37:
geen idee hoe je dat doet bij samsung.
Even gekeken, maar ik had dat blijkbaar al ingesteld 🤣
Jillz
30-09-2023 om 15:48
Nooit geweten dat dat bestond, maar nu direct ingevuld. Bedankt voor het openen van dit topic. Zal vanavond ook direct die van man even checken!
Auwereel
30-09-2023 om 15:50
Dat 5x indrukken schijnt ook te kunnen bij mijn mobiel. Toch eens checken. Eigenlijk moet je zulke gegevens op papier ook bij je hebben, voor het geval dat bij een ongeluk je mobiel ook sneuvelt.
Dien91
30-09-2023 om 16:02
door deze post nu wel! Vorig jaar nieuwe telefoon, zou altijd nog eens even..
😊Dank!
citroentje
30-09-2023 om 16:03
Bijgewerkt! Goed onderwerp. Ik had alleen Ice-contact ingevuld en heb nu heel summier medische gegevens en allergien ingevuld.
MMcGonagall
30-09-2023 om 16:33
Ik heb een iPhone 13 dus ik neem aan dat de functie erin zit, maar heb me er nooit in verdiept. Ik vind dat soort dingen ook een beetje de goden verzoeken, dus ik ga het ook niet doen.
redbulletje
30-09-2023 om 16:52
Ik heb de optie inmiddels ook gevonden en bloedgroep en contactpersonen toegevoegd
Auwereel
30-09-2023 om 17:14
Ik heb het recept gevolgd voor mijn soort telefoon, maar dat levert niets op. Ook andere combinaties van knoppen doen niets.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.