Digital
Auditor
23-04-2022 om 22:21
LG smart tv pakt geen WiFi meer
Mijn LG smart tv pakt geen WiFi meer.
Ik kijk al enige tijd tv via WiFi. Ik heb geen abonnement meer en gebruikt NPO Start, YouTube en Netflix als tv.
Dit gaat via WiFi en sinds een paar dagen pakt de tv de WiFi niet meer. De WiFi doet het, want alle andere devices doen het wel gewoon. Ook geeft de tv aan dat ie is verbonden met WiFi, maar de apps blijven in het beginscherm hangen terwijl het laadsymbooltje blijft draaien.
Heb de WiFi al opnieuw verbonden, maar dat werkt niet.
Iemand tips? Of wordt het een nieuwe tv?
De tv is een jaar of 4 oud.
Pands
23-04-2022 om 22:45
kan je niet rechtstreeks een internet kabel in de tv doen? WiFi werkt ook gewoon op je telefoon?
Prachtwacht
24-04-2022 om 06:57
ik heb ook een LG, hij gooit ‘m hier ook wel eens er uit. Bekabeld aansluiten. En er is misschien nog wel een update.
tv gaat nog wel even mee.
Auditor
24-04-2022 om 09:13
Ik heb hem helemaal van de stroom afgehaald. Hielp niet.
Helaas kan ik de tv niet bekabeld aansluiten, want ik heb geen internetaansluiting in huis. Ik werk met een onbeperkt data-abonnement met een Sim-kaartje dat in een MiFi router zit. Dus een klein, mobiel en oplaadbaar kastje dat in de kamer ligt.
We krijgen ergens dit jaar glasvezel en daar heb ik een abonnement op genomen. Het is aangelegd in de streek, ze hebben de situatie opgenomen voor het in mijn huis brengen, maar de aansluiting moet nog komen. Dan leg ik een kabeltje aan.
Ik heb me rot gezocht hoe ik het ding update, ook via de site van LG, maar het lijkt dat ik iets in het menu mis.
Muurbloem1985
24-04-2022 om 09:44
Je TV is toch maar 4 jaar oud? Of is deze 2de hands? Heb je een chromecast?
Moxxie
24-04-2022 om 09:50
Als niets lukt kan je nog terug naar fabrieksinstellingen.
<Home>
<Settings>
<General menu>
<Reset to initial settings>
Auditor
24-04-2022 om 18:27
Raar, soms doet ie het wel en soms niet.
Type is 43UK6470PLC
Fabricagedatum op sticker is 07/2018
Angela1967
24-04-2022 om 21:16
https://www.lg.com/nl/ondersteuning/product-ondersteuning/CT20182005-1357305125921
Deze geprobeerd? Zo ja, wat ging niet goed?
Gr Angela
Gember
28-04-2022 om 15:25
Ik zou de tv resetten naar fabrieksinstellingen en daarna alle updates opnieuw uitvoeren, dat wil nog wel eens helpen. Anders zou ik ook aan een chromecast de denken. Kost maar een paar 10tjes en is dus een stuk goedkoper dan een nieuwe tv.
Als je daarna je glasvezel internet hebt, kun je 'm wellicht weer normaal/bekabeld gebruiken.
Auditor
28-04-2022 om 16:55
Nou, inmiddels lijkt het probleem zich niet meer voor te doen. Ik heb er niet speciaal iets aan gedaan, dus geen idee wat het was. Maar het werkt weer.
Iedereen bedankt voor het meedenken en de tips.
Auditor
03-05-2022 om 20:28
Nou, nabrander.
Probleem kwam terug, vandaag een Chromecast gekocht en probleem daarmee opgelost.
Volgens de winkelier waar ik de Chromecast kocht kan het best zijn dat diverse apps van de tv niet meer worden ondersteund wegens te oud. Geen idee, maar ik kan weer kijken.
Angela1967
04-05-2022 om 10:34
Angela1967 schreef op 24-04-2022 om 21:16:
https://www.lg.com/nl/ondersteuning/product-ondersteuning/CT20182005-1357305125921
Deze geprobeerd? Zo ja, wat ging niet goed?
Gr Angela
en dit hielp niet?
gr Angela
Auditor
04-05-2022 om 19:45
Angela1967 schreef op 04-05-2022 om 10:34:
[..]
en dit hielp niet?
gr Angela
Man, dat was een gedoe!
Als ik naar die site ging zag het er heel anders uit, maar uiteindelijk wel de software gevonden. Gedownload op een usb-stick zoals aangegeven (duurde een eeuwigheid) en in de tv gestoken. Die vervolgens alleen vroeg of ik plaatjes wilde kijken of filmpjes. Niks automatisch opstarten of wat dan ook. Op diverse manieren geprobeerd en ik kreeg het niet voor elkaar.
Dus toen een Chromecast gekocht.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.