Coronavirus Covid-19
Daglichtlamp
02-11-2021 om 14:13
Zijn de nieuwe maatregelen genoeg om het tij te keren?
Wat denken jullie? Zijn de maatregelen die vanavond aangekondigd worden genoeg om ervoor te zorgen dat de zorg ontlast wordt? Ik vrees van niet. Wellicht als we dit vorige week direct gedaan hadden, maar nu er al weer een week voor bij is? Bovendien gaat de uitbreiding van de coronapas pas vrijdag in of zo.
Peiling
Zijn de nieuwe maatregelen genoeg om het tij te keren?
Heda
02-11-2021 om 15:59
Coreopsis schreef op 02-11-2021 om 15:55:
[..]
Vanochtend van een vriendin gehoord dat een noodzakelijke hersteloperatie na kanker voor onbepaalde tijd uitgesteld wordt. Niet acuut, ze zal niet direct dood neervallen, maar uitstel gaat er helaas voor zorgen dat ze uiteindelijk slechter zal herstellen dan als het wél volgens planning had gekund.
Met dank aan met name de ongevaccineerde coronapatiënten die de IC bezet (gaan) houden.
Ja, dat is echt hartstikke erg. Dat meen ik echt, dat is verschrikkelijk.
Maar dit is niet de schuld van de ongevaccineerde want de zorg loopt al achter van vorig jaar, toen was er niemand gevaccineerd. Dit komt door corona. Dus ook al lag er nu niemand op de IC met corona, is er ook al een hele lange wachtlijst (die langer wordt inderdaad maar ook door gevaccineerden).
WickedCurlew89
IceTea schreef op 02-11-2021 om 15:55:
Het is aan iedereen wat hij of zij werkt geloven of doet. Maar heb respect voor iedereen...
We gaan naar een 2delige samenleving. En ik vertik het om te laten vaccineren omdat ik anders niks meer mag doen.
Ik sport en ben gezond. Vanaf vrijdag mag ik blijkbaar niet meer gezond sporten..
Het is niet verstandig respect te hebben voor domme opvattingen.
Daglichtlamp
En ik vertik het om te laten vaccineren omdat ik anders niks meer mag doen.
Je klinkt als een stampvoetende kleuter, en ik snap niet zo goed waarom.
Heda
02-11-2021 om 16:00
Hetvrijewoord schreef op 02-11-2021 om 15:57:
[..]
De ongevaccineerden hebben het nog steeds niet door. Misschien daalt het besef in als ze met een zuurstoffles en beterschapswensen naar huis worden gestuurd.
Ik heb zelf corona gehad en meer dan een verkoudheid was het (gelukkig) niet voor mij. En zo zijn er veel mensen met mij die dit ook hadden. Is het dan onze schuld dat de IC's vol liggen?
ShowyHummingbird30
Het is aan iedereen wat hij of zij werkt geloven of doet. Maar heb respect voor iedereen...
We gaan naar een 2delige samenleving. En ik vertik het om te laten vaccineren omdat ik anders niks meer mag doen.
Ik sport en ben gezond. Vanaf vrijdag mag ik blijkbaar niet meer gezond sporten..
Je klaagt dat jouw vrijheid wordt ingeperkt. Realiseer je je ook dat jij met jouw gedrag míjn vrijheid en veiligheid ernstig beperkt? En dat noem je "respect"?
Heda
Daglichtlamp schreef op 02-11-2021 om 15:59:
[..]
Je klinkt als een stampvoetende kleuter, en ik snap niet zo goed waarom.
Het gaat toch allemaal heel ver dit? Ik kan mij niet voorstellen dat mensen deze maatregelen enzo normaal vinden. Dat gaat er bij mij echt niet in. Ook al was ik wel gevaccineerd.
WickedCurlew89
02-11-2021 om 16:01
Heda schreef op 02-11-2021 om 16:00:
[..]
Ik heb zelf corona gehad en meer dan een verkoudheid was het (gelukkig) niet voor mij. En zo zijn er veel mensen met mij die dit ook hadden. Is het dan onze schuld dat de IC's vol liggen?
Wat wil je nou? Een sticker omdat je gelukkig niet in het ziekenhuis bent terecht gekomen?
Heda
02-11-2021 om 16:02
Hetvrijewoord schreef op 02-11-2021 om 16:01:
[..]
Wat wil je nou? Een sticker omdat je gelukkig niet in het ziekenhuis bent terecht gekomen?
Nee hoor, zeker niet. Maar het feit blijft toch dat heeeeel veel mensen niet ziek worden?
Saga
02-11-2021 om 16:03
Dat is juist het probleem. Je hebt feiten.
Het is geen kwestie van een mening over wat waar is. Er is een waarheid. Helaas maken heel veel mensen zonder statistische achtergrondkennis onzuivere interpretaties die ergens wel gestoeld zijn op de feiten, maar die gewoon niet kloppend zijn. En helaas worden veel mensen daardoor op een verkeerd been gezet.
ShowyHummingbird30
02-11-2021 om 16:04
Heda schreef op 02-11-2021 om 15:59:
[..]
Ja, dat is echt hartstikke erg. Dat meen ik echt, dat is verschrikkelijk.
Maar dit is niet de schuld van de ongevaccineerde want de zorg loopt al achter van vorig jaar, toen was er niemand gevaccineerd. Dit komt door corona. Dus ook al lag er nu niemand op de IC met corona, is er ook al een hele lange wachtlijst (die langer wordt inderdaad maar ook door gevaccineerden).
Dat is het wel. Met alleen de gevaccineerde patiënten op de IC was haar operatie gewoon doorgegaan. Zelfs een dubbel aantal was dan geen probleem geweest. Ongeveer 80% is niet gevaccineerd..
Haar operatie is 2 maanden geleden ingepland voor begin november. Deze week. Alle voorbereidende onderzoeken zijn gedaan. En vorige week afgebeld omdat alle IC capaciteit nu nodig is voor covid en een enkel ander acuut geval.
Heda
02-11-2021 om 16:04
Peen schreef op 02-11-2021 om 15:49:
oh boy, dit is dus ook weer koren op de molen van de Wappies. Zucht.
Pff, gelijk weer als wappie uitgemaakt worden. Een wappie ben je in mijn ogen als je denkt dat er gif in je wordt gespoten omdat je dan gevolgd kan worden.
Mensen kunnen toch anders denken?
WickedCurlew89
02-11-2021 om 16:06
Coreopsis schreef op 02-11-2021 om 15:55:
[..]
Vanochtend van een vriendin gehoord dat een noodzakelijke hersteloperatie na kanker voor onbepaalde tijd uitgesteld wordt. Niet acuut, ze zal niet direct dood neervallen, maar uitstel gaat er helaas voor zorgen dat ze uiteindelijk slechter zal herstellen dan als het wél volgens planning had gekund.
Met dank aan met name de ongevaccineerde coronapatiënten die de IC bezet (gaan) houden.
Mijn man zijn kankeroperatie werd uitgesteld, ook niet een kankersoort waar je graag nog even wacht met opereren. En zo is het met heel veel mensen, ze vallen nu niet dood maar reken er maar op dat over een aantal jaren er een stijging van kankerpatiënten is te betreuren.
Maar kennelijk is een 'tweedeling' pas echt slecht voor de gezondheid en moeten we respect hebben voor ongezonde ideeën. Sorry, heb ik geen respect voor.
Heda
02-11-2021 om 16:07
Coreopsis schreef op 02-11-2021 om 16:04:
[..]
Dat is het wel. Met alleen de gevaccineerde patiënten op de IC was haar operatie gewoon doorgegaan. Zelfs een dubbel aantal was dan geen probleem geweest. Ongeveer 80% is niet gevaccineerd..
Haar operatie is 2 maanden geleden ingepland voor begin november. Deze week. Alle voorbereidende onderzoeken zijn gedaan. En vorige week afgebeld omdat alle IC capaciteit nu nodig is voor covid en een enkel ander acuut geval.
Maar heb jij cijfers gezien dat 80% niet is gevaccineerd? Er komt nu niet voor niks een boosterprik voor 60+, omdat het niet voldoende werkt!
En dat haar operatie is afgebeld vind ik oprecht heel erg, maar dit komt ook omdat er dus geen personeel is. Je kan toch niet zeggen dat het de schuld is van ongevaccineerden? Zij hebben corona niet in het leven geroepen..
Heda
02-11-2021 om 16:10
Hetvrijewoord schreef op 02-11-2021 om 16:06:
[..]
Mijn man zijn kankeroperatie werd uitgesteld, ook niet een kankersoort waar je graag nog even wacht met opereren. En zo is het met heel veel mensen, ze vallen nu niet dood maar reken er maar op dat over een aantal jaren er een stijging van kankerpatiënten is te betreuren.Maar kennelijk is een 'tweedeling' pas echt slecht voor de gezondheid en moeten we respect hebben voor ongezonde ideeën. Sorry, heb ik geen respect voor.
Dit vind ik heel erg om te lezen, echt heel erg. Ik hoop dat de operatie alsnog snel kan doorgaan .
Ik geloof ook zeker dat er in de toekomst een stijging komt van kankerpatiënten en andere patiënten maar daar kan je andere mensen toch niet de schuld van geven?
WickedCurlew89
02-11-2021 om 16:11
Heda schreef op 02-11-2021 om 16:07:
[..]
Maar heb jij cijfers gezien dat 80% niet is gevaccineerd? Er komt nu niet voor niks een boosterprik voor 60+, omdat het niet voldoende werkt!
En dat haar operatie is afgebeld vind ik oprecht heel erg, maar dit komt ook omdat er dus geen personeel is. Je kan toch niet zeggen dat het de schuld is van ongevaccineerden? Zij hebben corona niet in het leven geroepen..
Nou en of het de schuld is van ongevaccineerden, zij kunnen NU iets doen: vaccineren zodat een klein deel van hun niet wekenlang een bed bezet houdt en zorgt voor tientallen uitgestelde operaties.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.