Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Weer handen schudden en drie kussen?

LoveCats! schreef op 19-09-2021 om 16:02:

[..]

En ook al is het de policy van werk/school, de overheid staat daar boven. Het is best wel egoistisch, asociaal, en ongelooflijk dat mensen zo makkelijk kunnen denken over het virus.

Als je kinderen niet naar school laat gaan wanneer ze verkouden zijn, dan zou de halve klas er voortdurend niet zijn. Deze regel geldt al een hele tijd, volgens mij is dit ingegaan na de lockdown in december. 

En als ik niet naar mijn werk mag, dan hebben heel veel mensen een groot probleem. Ik hou graag in het midden wat ik precies doe, maar het is nogal cruciaal en dat is een understatement. 

Kinderen onder de twaalf mogen inderdaad naar school als zij alleen verkoudheidsklachten hebben. Over hen had ik het niet.

Maar je kunt thuis werken. Er geldt alleen een uitzondering voor de zorg. En daarvoor geldt: Alleen werken bij uitzondering en als je geen klachten hebt. Overleg met GGD of bedrijfsarts.

's Morgens bellen, paar uur later testen, twaalf uur later de uitslag, volgende dag weer naar je werk.

Isalinde schreef op 19-09-2021 om 16:26:

Maar je kunt thuis werken. Er geldt alleen een uitzondering voor de zorg. En daarvoor geldt: Alleen werken bij uitzondering en als je geen klachten hebt. Overleg met GGD of bedrijfsarts.

's Morgens bellen, paar uur later testen, twaalf uur later de uitslag, volgende dag weer naar je werk.

Nee mijn werk kan niet volledig vanaf huis gedaan worden. Dat geldt lang niet voor al het werk natuurlijk, ook buiten de zorg moeten veel mensen gewoon naar hun werk toe. 

Natuurlijk kan niet al het werk vanuit huis gedaan worden, maar er geldt alleen een uitzondering voor de zorg. Je schreef zelf dat je vanuit huis kunt werken. 

Julali schreef op 19-09-2021 om 16:09:

[..]

(…)

En als ik niet naar mijn werk mag, dan hebben heel veel mensen een groot probleem. Ik hou graag in het midden wat ik precies doe, maar het is nogal cruciaal en dat is een understatement.

Verrek jongens, we hebben de koning op ons forum! Dat verklaart echt alles…met je flexibele werktijden en 32 urige werkweek in een cruciale functie waar de coronaregels niet bij gelden. 

er.is.maar.1.Pino schreef op 19-09-2021 om 18:47:

[..]

Verrek jongens, we hebben de koning op ons forum! Dat verklaart echt alles…met je flexibele werktijden en 32 urige werkweek in een cruciale functie waar de coronaregels niet bij gelden.

Je moet toegeven, zij krijgt goed voor elkaar dat iedereen hapt en blijft happen.

Het is een gave.

Drietje schreef op 19-09-2021 om 15:45:

[..]

Dat geldt dan voor jou persoonlijk, helemaal prima. Je bent vrij om je leven te leven zoals jij dat wilt. Maar daarvoor hoef je anderen toch geen regels op te leggen. Voor heel veel anderen is juist het afstandelijke ongemakkelijk of zelfs schadelijk.

Dus het een staat boven het ander? Voor velen met mij is dat nabije juist ongemakkelijk en schadelijk. Daar hoeven jullie dan geen rekening mee te houden? 

Ik denk dat juist iets meer afstand er ook voor zorgt dat andere virussen zoals het jaarlijkse influenza dan ook minder makkelijk verspreidt wordt wat ook leidt tot minder uitval op werk en onderwijs. Daar hebben we allemaal belang bij.

Alleen degen die voor kleinere afstand zijn schreeuwen harder. 

Er zijn meer cruciale beroepen, ook daar moeten mensen gewoon naar hun werk kunnen, omdat er anders gevaarlijke situaties ontstaan. 

Een deel van mijn werk kan ik vanuit huis uitvoeren, maar voor een ander deel moet ik op locatie zijn. Met een simpele verkoudheid mogen we daar komen, dat geldt al vanaf na de lockdown afgelopen winter. 

Julali schreef op 19-09-2021 om 20:24:

Er zijn meer cruciale beroepen, ook daar moeten mensen gewoon naar hun werk kunnen, omdat er anders gevaarlijke situaties ontstaan.

Een deel van mijn werk kan ik vanuit huis uitvoeren, maar voor een ander deel moet ik op locatie zijn. Met een simpele verkoudheid mogen we daar komen, dat geldt al vanaf na de lockdown afgelopen winter.

Mogen, en dat is dus niet moeten. Wees verstandig en denk aan anderen, blijf gewoon thuis met een verkoudheid.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

19-09-2021 om 20:30

Julali schreef op 19-09-2021 om 20:24:

Hoe weet je dat het een simpele verkoudheid is en geen corona? Daarvoor moet je toch echt een pcr test laten doen.

LoveCats! schreef op 19-09-2021 om 20:27:

[..]

Mogen, en dat is dus niet moeten. Wees verstandig en denk aan anderen, blijf gewoon thuis met een verkoudheid.

Als het kan, dan blijf ik thuis, maar op sommige dagen moet ik erheen. Uiteraard hebben we dit allemaal uitgebreid besproken op mijn werk. Ik ga toch liever af op mijn werkgever, dan op een paar oververhitte reacties hier op dit forum 

EHR

EHR

19-09-2021 om 20:51

Voor, tijdens en na Corona doe, deed, en ga ik doen wat ik altijd deed en doe. Dierbaren begroet ik met een knuffel. Denk daarbij aan een arm om iemand heen en mijn hoofd ongeveer een cm of twintig ergens in de lucht naast het hoofd van de ontvanger. Uiteraard met medeweten en instemming. Anderen begroet ik met een simpel hallo. Drie kussen doe ik al 20 jaar niet meer in. In zakelijke omstandigheden, waar ik door eigen omstandigheden nauwelijks meer in verkeer, vind ik het geen probleem om weer handen te schudden. 

Jammer dat je je verantwoordelijkheid niet hebt genomen en je werkgever erop hebt gewezen dat dit niet mag. Het had via de vakbond gekund als je het zelf lastig vond. 

Isalinde schreef op 19-09-2021 om 20:53:

Jammer dat je je verantwoordelijkheid niet hebt genomen en je werkgever erop hebt gewezen dat dit niet mag. Het had via de vakbond gekund als je het zelf lastig vond.

Nee hoor ik sta er helemaal achter. Ik ben er blij mee dat wij ons werk kunnen blijven doen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.