Coronavirus Covid-19
Daglichtlamp
22-11-2021 om 16:10
Wanneer is de volgende coronapersconferentie?
Het kabinet lijkt nog niet tot actie bereid, maar binnenskamers wordt er vast al druk overlegd over wat er moet gebeuren om de huidige coronagolf te bedwingen (tenminste dat hoop ik). Wanneer denken jullie dat de volgende persconferentie is?
Peiling
Wanneer is de volgende persconferentie
wild-flower
25-11-2021 om 17:42
Ik lees juist dat het OMT verdeeld is over schoolsluiting .
Het kan dus nog alle kanten op.
" Het OMT is verdeeld over het al dan niet openhouden van de scholen. Het demissionaire kabinet moet nog beslissen of het de scholen in het basis- en middelbaar onderwijs openhoudt. "
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/artikel/5269631/besluit-over-scholen-ligt-bij-kabinet-omt-niet-unaniem
QuizzicalOpossum53
25-11-2021 om 21:45
wild-flower schreef op 25-11-2021 om 17:42:
Ik lees juist dat het OMT verdeeld is over schoolsluiting .
Het kan dus nog alle kanten op.
" Het OMT is verdeeld over het al dan niet openhouden van de scholen. Het demissionaire kabinet moet nog beslissen of het de scholen in het basis- en middelbaar onderwijs openhoudt. "
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/artikel/5269631/besluit-over-scholen-ligt-bij-kabinet-omt-niet-unaniem
De media hebben zo te zien bronnen die het ook niet helemaal eens zijn.
redbulletje
25-11-2021 om 22:46
Waarom zetten ze niet met spoed een grote prikactie op om iedereen die dat wil binnen een week te boosteren? Dat zet meer zoden aan de dijk dan dit halfzachte gedoe waarbij de grootse besmettingsbronnen open mogen blijven.
redbulletje
26-11-2021 om 08:00
En alle vluchten uit zuid Afrika per direct schrappen! Rutte is een gevaar voor ons land met z'n gebrek aan leiderschap en gepoldsr. Onze buurlanden hebben al miljoenen boosters gezet én 't luchtruim met Zuid Afrika gesloten. Rutte moet zsm afgezet worden. We hebben een militaire leider nodig in crisistijd.
Mija
26-11-2021 om 08:05
redbulletje schreef op 26-11-2021 om 08:00:
En alle vluchten uit zuid Afrika per direct schrappen! Rutte is een gevaar voor ons land met z'n gebrek aan leiderschap en gepoldsr. Onze buurlanden hebben al miljoenen boosters gezet én 't luchtruim met Zuid Afrika gesloten. Rutte moet zsm afgezet worden. We hebben een militaire leider nodig in crisistijd.
Een staatsgreep en een militaire leider maar liefst! Krijgen die wappies toch nog gelijk met hun angsten voor een totalitaire staat.
Dat luchtruim met ZA sluiten lijkt me inderdaad wel een urgente actie. Ik hou mijn hart vast.
OmaVan2
26-11-2021 om 08:07
redbulletje schreef op 26-11-2021 om 08:00:
De boosters kan je op het conto van de Gezondheidsraad schrijven. De baas daarvan zei gisteren letterlijk: in andere landen is men eerder begonnen met boosters, dit was een politieke beslissing die niet wetenschappelijke onderbouwing...
QuizzicalOpossum53
26-11-2021 om 08:17
OmaVan2 schreef op 26-11-2021 om 08:07:
[..]
De boosters kan je op het conto van de Gezondheidsraad schrijven. De baas daarvan zei gisteren letterlijk: in andere landen is men eerder begonnen met boosters, dit was een politieke beslissing die niet wetenschappelijke onderbouwing...
Ik denk ook wel dat dat klopt.
OmaVan2
26-11-2021 om 08:23
Drietje schreef op 26-11-2021 om 08:17:
[..]
Ik denk ook wel dat dat klopt.
Nou ja, de GGD had natuurlijk wel wat sneller uit de startblokken mogen komen toen het advies wel bekend werd, maar toen had de GGD al te maken met een testcapaciteit die ze snel moesten opschalen.
redbulletje
26-11-2021 om 08:28
Stuur die vaccins naar alle huisartsen, ze zetten ook op 1 middagje alle griepprik ken.
Amaranth
26-11-2021 om 08:34
redbulletje schreef op 26-11-2021 om 08:28:
Stuur die vaccins naar alle huisartsen, ze zetten ook op 1 middagje alle griepprik ken.
Dat gaat niet, de Pfizer vaccins moeten zeer koud bewaard worden, itt de Astrazeneca.
redbulletje
26-11-2021 om 08:36
Amaranth schreef op 26-11-2021 om 08:34:
[..]
Dat gaat niet, de Pfizer vaccins moeten zeer koud bewaard worden, itt de Astrazeneca.
Ze zijn 3 dagen houdbaar in gewone koelkasten inmiddels en mobiele prikbussen in achterstandswijken gebruiken toch ook pfizer?
Daglichtlamp
26-11-2021 om 08:49
redbulletje schreef op 26-11-2021 om 08:36:
[..]
Ze zijn 3 dagen houdbaar in gewone koelkasten inmiddels en mobiele prikbussen in achterstandswijken gebruiken toch ook pfizer?
en huisartsen op Urk ook.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.