Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatieplicht NL

Wat zouden jullie willen in Nederland qua indirecte vaccinatieplicht, dus weigeren in horeca, bioscopen, theaters, etc. Ik zou zelf voor zijn.

Peiling

Indirecte vaccinatieplicht in NL?
253 stemmen
49%
51%

Daglichtlamp schreef op 25-01-2022 om 15:22:

[..]

Ook voor wat betreft immuniteit na het doormaken van het coronavirus was Nederland aan de optimistische kant. Als vrijwel enige land in Europa was een herstelbewijs hier 12 maanden geldig in plaats van zes maanden. Inmiddels komen er steeds vaker herinfecties voor. Daarom gaat de geldigheid van een herstelbewijs hier ook naar 6 maanden.

En er komen geen infecties voor bij booster… 

Verwijderd, desinformatie. 

Fleurtje_5 schreef op 25-01-2022 om 13:16:

[..]

O echt.

Het is bij lange na niet te vergelijken met wanneer een jonge vrouw alle moed bijeen raapt en tegen de agent zegt 'ik werd lastig gevallen in die donkere steeg en durf niet meer door die steeg naar huis', waarna de agent dan zegt 'weet je dat wel zeker?, Misschien was dat helemaal geen lastig vallen, en die steeg is toch een leuke steeg joh".

Zoals gezegd, het is niet te vergelijken maar het voelt wel telkens 'naar'.

Kromme vergelijking 

Deze steeg was anderhalf jaar geleden gevaarlijk, duister en vol met gemene types die op de loer lagen. Nu zijn er overal lampen opgehangen, zijn de grootste klootzakken verdwenen en heeft iedereen die er doorheen loopt een wapen aangereikt gekregen om de resterende snoodaards overhoop te blazen. Dat lukt niet altijd maar wel heel vaak. Vooral de mensen zonder wapen worden soms nog flink te grazen genomen maar zelfs dat valt in de regel enorm mee.

De politie-agent zal de aangifte van anderhalf jaar geleden opnemen. Ook als er nu iets gebeurt, neemt hij het zeker serieus. Maar gelukkig komt het heel veel minder voor. De meeste mensen lopen nu vrij ontspannen door de steeg. 

dutch33 schreef op 25-01-2022 om 16:19:

[..]

En er komen geen infecties voor bij booster… echt sorry aar nieuws voorziening is zeer selectief aan het worden.

Volgens mij beweert niemand dat hier. Overigens vermoed ik dat de kans wel een stuk lager is na de booster. Dat is namelijk volgens mij de beste verklaring tussen het grote verschil in besmettingscijfers van verschillende generaties. Binnen de oudere generaties, waar veel meer boosters zijn gehaald, komen veel minder besmettingen voor dan onder de jongere generaties die geen booster hebben gehaald.

Verder hoopt iedereen volgens mij dat de coronapas straks niet meer nodig is.

dutch33 schreef op 25-01-2022 om 15:16:

[..]

Ben ik het absoluut niet mee eens met de laatste modellen, ze gebruiken nu nog…. De modellen van de delta variant…

Echt de waanzin voorbij dat ze nu de vaccinatie boven natuurlijke immuniteit zetten… Vaccinatie ter preventie ja maar je kan vaccinatie niet boven een natuurlijke doorgemaakte infectie zetten… Echt sorry dan mag je terug naar de basisschool boeken

niet, die modellen worden steeds aangepast aan de hand van de nieuwe informatie die er is. Maar dat ga je niet 1, 2 , 3 in een uurtje doen.

In veel gevallen is een vaccinatie zelfs beter dan een natuurlijke infectie, wegens gecontroleerd en daardoor minder risico op blijvende restverschijnselen.

dutch33 schreef op 25-01-2022 om 16:30:

[..]

[Quote verwijderd]

De werking van de booster neemt waarschijnlijk af. Het OMT advies dat jij aanhaalt zegt daarover: Een boostervaccinatie brengt het optreden van symptomatische ziekte met 65-75% terug, maar deze vaccineffectiviteit neemt ook weer af tot 40-50% meer dan 10
weken na de booster;

Overigens wil Nederland wel voorbereid zijn op een volgende boostercampagne, maar op dit moment zijn er zeker geen plannen om de hele bevolking nog voor de zomer een vierde prik aan te bieden. De enigen die op dit moment een vierde prik kunnen krijgen zijn degenen met immuunproblemen die in oktober al een derde prik konden krijgen. Deze groep kan na drie maanden vervolgens de booster krijgen.

Nog een ander punt, hoe verklaren jullie de anderen landen dan die laten nu langzaam aan de maatregelen varen, neem Engeland 
Ierland en waarschijnlijk Denemarken.. echt heel veel meer op met de beleidsmaker aldaar.. 

Verwijderd, desinformatie 

dutch33 schreef op 25-01-2022 om 16:41:

Nog een ander punt, hoe verklaren jullie de anderen landen dan die laten nu langzaam aan de maatregelen varen, neem Engeland
Ierland en waarschijnlijk Denemarken.. echt heel veel meer op met de beleidsmaker aldaar.. maar goed hè [quote aangepast]

Je weet dat Ierland en Denemarken ook onderdeel zijn van de EU en Engeland van Europa?

Hinoki schreef op 25-01-2022 om 15:57:

[..]

Als de QR zo belangrijk voor je (in het algemeen, ik bedoel niet jou) is, dan zijn de woorden geldigheid herstelbewijs dat ook. Als de QR helemaal niet belangrijk is (voor mij, ik heb hem wel, maar weiger er gebruik van te maken), bijvoorbeeld omdat je niet kiest voor vaccineren, maar voor natuurlijke immuniteit, dan boeit die 6 maanden geen ruk.

Want verder natuurlijk wat Dutch zegt: Vaccinatie ter preventie ja (en daarom ook voor gekozen) maar je kan vaccinatie niet boven een natuurlijke doorgemaakte infectie zetten… Echt sorry dan mag je terug naar de basisschool boeken.

is het toevallig dat het NRC artikel net boven jou gelinked werd? 

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/11/03/vaccins-beschermen-beter-dan-eerdere-corona-infectie-a4064171?t=1643118816

gr Angela

dutch33 schreef op 25-01-2022 om 16:30:

[..]

Echt dit kan nooit echt niet, feiten kan je blijven verdraaien. De beleidsmaker zitten in een waanzin wereld. Tuurlijk kan je opnieuw ziek worden. Maar op een natuurlijk doorgemaakte ziekten dan herkent je lijf de ziekte en kom je er ook wel weer boven op… Nee we kiezen ervoor mensen te vaccineren en het te door laten doorgeven en ook als toetje er ook nog ziek van te worden. ( genoeg mensen met een booster en corona)
nogmaals ter preventie prima maar dit is niet de oplossing… nogmaals somt 136 ste advies, booster werkt 8-10 weken en dan gaan we zeggen dat vaccinatie beter werkt dan natuurlijke immuniteit ( dat werkt de rest van je leven)

Waar is het verhaal van de groepsimmuniteit, nee joh gaan iedereen elke 4 maanden boosteren kost klauwen met geld. En vaccins zijn zelf nog niet eens definitief goed gekeurd!

Waarom doe je net alsof je het zo zeker weet? Waar haal je die wijsheid allemaal vandaan? Kom dan eens met onderzoeken waaruit blijkt dat het enigszins klopt wat je zegt. Of denk je dat al die onderzoeken ook door duistere machten zijn gemanipuleerd? In dat geval haak ik af. Dan is een zinvolle discussie uitgesloten. 

Ja, waar ís dat verhaal van die groepsimmuniteit eigenlijk gebleven? Heb je een idee hoe het komt dat het niet zover is gekomen en waarschijnlijk ook niet zover gáát komen dat Covid weer helemaal verdwijnt? (Ik zal een hint geven: nieuwe varianten). 

Als Omikron ook na uitgebreid doorlichten zo mild blijkt als het nu lijkt, gaan we waarschijnlijk niet of niet vaak meer allemaal een booster aangeboden krijgen. Dan blijft het bij risicogroepen. Lijkt me in dat geval meer dan genoeg.

dutch33 schreef op 25-01-2022 om 16:41:

Ierland en waarschijnlijk Denemarken.. echt heel veel meer op met de beleidsmaker aldaar.. maar goed hè! Wij moeten Europees doen.. [quote aangepast]

Daar betalen ze dan ook een prijs voor. In het verenigd Koninkrijk waren er afgelopen 7 dagen 2,5 coronadoden per 100.000 inwoners.https://coronavirus.data.gov.uk/  In Nederland waren dat er 0,35. Een deel van het verschil is vast te verklaren doordat er in de UK veel meer getest wordt, maar ik kan me niet voorstellen dat dat het hele verschil verklaard. Men heeft daar gewoon meer geaccepteerd.

Daglichtlamp schreef op 25-01-2022 om 17:33:

[..]

Daar betalen ze dan ook een prijs voor. In het verenigd Koninkrijk waren er afgelopen 7 dagen 2,5 coronadoden per 100.000 inwoners.https://coronavirus.data.gov.uk/ In Nederland waren dat er 0,35. Een deel van het verschil is vast te verklaren doordat er in de UK veel meer getest wordt, maar ik kan me niet voorstellen dat dat het hele verschil verklaard. Men heeft daar gewoon meer geaccepteerd.

Is denk ik uiteindelijk ook niet te voor komen we stellen het alleen uit!

Mija schreef op 25-01-2022 om 17:28:

[..]

Waarom doe je net alsof je het zo zeker weet? Waar haal je die wijsheid allemaal vandaan? Kom dan eens met onderzoeken waaruit blijkt dat het enigszins klopt wat je zegt. Of denk je dat al die onderzoeken ook door duistere machten zijn gemanipuleerd? Veel onderzoeksmodellen zijn er wel schattingen gemaakt of aannames omdat dat, no ontbrak.  ( ga eens heel goed berichtgeving volgen dan is de manipulatie heel langzaam zichtbaar) In dat geval haak ik af. Dan is een zinvolle discussie uitgesloten.

Ja, waar ís dat verhaal van die groepsimmuniteit eigenlijk gebleven? Heb je een idee hoe het komt dat het niet zover is gekomen en waarschijnlijk ook niet zover gáát komen dat Covid weer helemaal verdwijnt? (Ik zal een hint geven: nieuwe varianten).
100% eens! maar eenmaal goed doorstaan is volgende keer ook goed te doorstaan. 

Als Omikron ook na uitgebreid doorlichten zo mild blijkt als het nu lijkt, gaan we waarschijnlijk niet of niet vaak meer allemaal een booster aangeboden krijgen. Dan blijft het bij risicogroepen. Lijkt me in dat geval meer dan genoeg.

[Verwijderd, desinformatie]

dutch33 schreef op 25-01-2022 om 18:01:

[..]

reageer je nu wel of niet op posting van Mija? ik zie geen tekst van jou?

gr Angela

Angela1967 schreef op 25-01-2022 om 17:15:

[..]

is het toevallig dat het NRC artikel net boven jou gelinked werd?

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/11/03/vaccins-beschermen-beter-dan-eerdere-corona-infectie-a4064171?t=1643118816

Jouw kokervisie begint inmiddels lachwekkend te worden. Maar goed. Met oogkleppen op zie je natuurlijk ook weinig. Lees ook eens de artikelen die het tegendeel beweren. Knap je van op. 

Op een natuurlijke manier immuniteit verkrijgen is niet in alle gevallen het beste. Je moet er immers de ziekte voor doormaken. Dan kan een vaccin heel goede uitkomst bieden. Zeker om de zorg daarbij ook te ontlasten zoals je wilt.

Eeuwenlang is het simpel, natuurlijke immuniteit beschermt het krachtigst. Lees bijvoorbeeld ook eens wat Gommers er over zegt. En dan nu ineens, bij dit verschrikkelijke Coronavirus zou het anders zij? Bescherming door een vaccin wat je al na een half jaar moet boosteren om beschermd te zijn. Als die vaccins echt zo goed hadden beschermd hadden we geen booster nodig gehad. En al helemaal niet over een aantal maanden (herfst) weer. 

Maar hou lekker je oogkleppen op.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.