Coronavirus Covid-19
11v11
30-08-2021 om 13:50
Vaccinatieplicht NL
Wat zouden jullie willen in Nederland qua indirecte vaccinatieplicht, dus weigeren in horeca, bioscopen, theaters, etc. Ik zou zelf voor zijn.
Peiling
Indirecte vaccinatieplicht in NL?
Avena
11-10-2021 om 19:32
EHR schreef op 10-10-2021 om 18:24:
[..]
Je doet maar fijn je eigen onderzoek.
Ik nok überhaupt af hier. Tegen zoveel cognitieve dissonantie (in het algemeen, niet jij specifiek) kan ik niet op. Slecht voor mn bloeddruk.
Nul dus...
Fleurtje_5
13-10-2021 om 10:07
EHR schreef op 10-10-2021 om 15:51:
[..]
Dat is dus dus pertinent niet waar. Genoeg wetenschappers (artsen/juristen/etc) die er anders over denken. Maar die zijn per definitie wappie. Degenen met de grootste mond over “trust science” zijn ook gelijk degenen die niet verder komen dan alleen uitgaan van science dat hun beperkte narratief bevestigt.
PS.
Inderdaad.
Maar net zoals de neus van Mona Keijser maar één kant op mocht wijzen, zo mogen de neuzen van artsen ook maar één kant op wijzen. Anders heet dat desinformatie en worden dan op de vingers getikt, krijgen een boete of aanmaning.
https://www.trouw.nl/binnenland/inspectie-tikt-zestig-artsen-op-de-vingers-om-valse-corona-informatie~b0c71964/ 31 augustus 2021
(sorry, ik kon het niet laten)
Fleurtje_5
17-10-2021 om 22:28
Nog een PS:
.... ik het niet kan laten omdat ik dit een ontzettende foei-lelijke uitspraak en nare actie vind van een minister van gezondheid.
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/10/16/eigen-schuld-komt-de-jonge-net-iets-te-goed-uit-a4062035
..............
Demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid, CDA) verscheen
donderdag aan het bed van Covid-patiënten in het MCL Leeuwarden om daar
de ‘verhalen van spijt’ met eigen oren aan te horen . „Als haren op hun
hoofd”, concludeerde hij met bijna zichtbaar genoegen. Nu kwamen ze dan tot inkeer, maar was het
te laat. Net niet buiten hun gehoorafstand riep De Jonge dat deze
mensen nu „bedden bezet houden die voor een andere patiënt waren
bedoeld”. En dat ze misschien wat minder Facebook hadden moeten lezen en
vaker de krant.
............
Athan
17-10-2021 om 23:35
Ja, heel lelijk dat hij dat niet gewoon rechtstreeks tegen de patiënten zelf durfde te zeggen. Want hij heeft het gelijk gewoon aan zijn kant.
WickedCurlew89
18-10-2021 om 00:20
Groot gelijk heeft hij inderdaad, en ik heb 'm niet heel hoog zitten dus dat zegt wat.
Er worden alweer inhaaloperaties afgezegd door een te hoge bezettingsgraad.
Daglichtlamp
18-10-2021 om 08:03
Je zult maar in Zwolle wonen en eindelijk aan de beurt geweest zijn voor een nieuwe heup. En nu weer langer moeten wachten vanwege mensen die daar niet hadden hoeven liggen.
Lollypopje
18-10-2021 om 08:07
Hoewel ik snap dat het als ongevaccineerde niet leuk is om die opmerking te lezen, is dit wel gewoob hoe het is.
Gevaccineerden worden zeer zelden nog opgenomen. Dat betekent dat vrijwel al die opnames van ongevaccineerden voorkomen hadden kunnen worden. Dat de bedden en de zorg die zet bezet houden naar mensen hadden kunnen gaan die nu al veel te lang wachten op behandelingen die steeds worden uitgesteld.
Ik snap de frustratie van hem volledig en ik deel hem.
QuizzicalOpossum53
18-10-2021 om 08:09
Ik vind het ook wel keihard. Maar de waarheid is in dit geval ook keihard. Voor de mensen die in het ziekenhuis liggen, voor de mensen die er daardoor niet kunnen liggen, voor de mensen die hun moeten verzorgen en voor de hele maatschappij, die dit met lede ogen aan ziet.
ShowyHummingbird30
Premium artikel in het AD over het Isala in Zwolle:
90% van hun coronapatiënten is niet gevaccineerd. 50% komt uit, jawel, Staphorst.
Inmiddels worden coronapatiënten daar alweer verplaatst naar andere ziekenhuizen. Ik hoop echt dat ze binnenkort niet hoeven af te schalen. Maar ik vrees het ergste met de snel toenemende aantallen.
Lollypopje
Daglichtlamp schreef op 18-10-2021 om 08:03:
Je zult maar in Zwolle wonen en eindelijk aan de beurt geweest zijn voor een nieuwe heup. En nu weer langer moeten wachten vanwege mensen die daar niet hadden hoeven liggen.
En dat zijn dan nog operaties met "minder heftige" consequenties. Wat dacht je van kankerbehandelingen.
90% is ongevaccineerd. Bijna al die opnames hadden dus voorkomen kunnen worden.
QuizzicalOpossum53
18-10-2021 om 08:11
Coreopsis schreef op 18-10-2021 om 08:09:
90% van hun coronapatiënten is niet gevaccineerd. 50% komt uit, jawel, Staphorst.
Inmiddels worden coronapatiënten daar alweer verplaatst naar andere ziekenhuizen. Ik hoop echt dat ze binnenkort niet hoeven af te schalen. Maar ik vrees het ergste met de snel toenemende aantallen.
Het is nu een heel plaatselijk probleem geworden. Zo lang niet alle plaatsen met een lage vaccinatiegraad tegelijk een uitbraak kennen, komt het goed. In Staphorst zijn ze misschien allemaal wel immuun voordat de winter begint, zo snel gaat het daar.
Lollypopje
18-10-2021 om 08:12
Coreopsis schreef op 18-10-2021 om 08:09:
En die groep vind ik nog het meest krom.
Als het dan Gods wil is, waarom dan wel zorg willen ontvangen? Niet dat ik ze dood wens, maar die redenatie snap ik gewoon niet.
Waarom is een vaccinatie tegen Gods wensen, maar je achteraf vol medicijnen laten pompen, die net zo min door God zijn uitgevonden, niet?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.