Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatieplicht NL

Wat zouden jullie willen in Nederland qua indirecte vaccinatieplicht, dus weigeren in horeca, bioscopen, theaters, etc. Ik zou zelf voor zijn.

Peiling

Indirecte vaccinatieplicht in NL?
253 stemmen
49%
51%

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

10-10-2021 om 11:57

EHR schreef op 10-10-2021 om 11:52:

[..]

Ah, dat is dus de nieuwe draai aan het verhaal. Interessant. Ik had hem nog niet eerder gehoord.

Je volgt de debatten in de Tweede Kamer niet, waar het al maanden hierover gaat? Dat vind ik het best typisch dat je anderen de les leest over niet geïnformeerd zijn. 

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

10-10-2021 om 12:00

EHR schreef op 10-10-2021 om 11:57:

[..]

Mijn cynisme was je blijkbaar ontgaan.

Natuurlijk.  Cynisme.

EHR

EHR

10-10-2021 om 12:05

Mallebeppie schreef op 10-10-2021 om 12:00:

[..]

Natuurlijk. Cynisme.

Inhoudelijk reageren lukt niet meer?

EHR schreef op 10-10-2021 om 11:32:

[..]

My guest. Blijf je gewoon lekker alleen het 20.00 uur journaal volgen. Waarom zou je je ook breder interesseren?

Het was je waarschijnlijk dus ook nog niet opgevallen dat Westerse landen elkaar allemaal een beetje volgen qua maatregelen.

Wat mij nou zo tegenstaat in dit soort discussies is dat mensen (van beide kanten) doen of de ander een totaal gestoorde nitwit of dom schaap is en zij zelf de wijsheid  in pacht hebben omdat ze toevallig een buitenlandse krant of een paar youtube videotjes hebben gezien. Overigens staat me ook tegen dat mensen ieder tegengeluid afdoen als wappie-achtige flauwekul. 

Tegengeluid is goed, respect ook. Je bent geen beter mens met een bepaalde mening. Je bent gewoon een mens met een bepaalde mening. de ander ook.

EHR schreef op 10-10-2021 om 11:52:

[..]

Ah, dat is dus de nieuwe draai aan het verhaal. Interessant. Ik had hem nog niet eerder gehoord.

Niet?

Dan heb je wat gemist. Ook op dit forum, aangezien ik het diverse mensen die in de zorg werken en ook op de IC dat heb zien schrijven. Niet gebaseerd op politiek, maar op eigen ervaring.

EHR

EHR

10-10-2021 om 12:21

Lollypopje schreef op 10-10-2021 om 12:14:

[..]

Niet?

Dan heb je wat gemist. Ook op dit forum, aangezien ik het diverse mensen die in de zorg werken en ook op de IC dat heb zien schrijven. Niet gebaseerd op politiek, maar op eigen ervaring.

Ik was cynisch. 

Maar goed. Even inhoudelijk reagerend. Juist in dat kader is het bizar (en eigenlijk gewoon schofterig te noemen) dat er momenteel wel veel geld wordt vrijgemaakt voor een testmaatschappij + handhaving daarvan, terwijl moties voor meer geld voor de zorg worden afgeschoten door ons geweldige (not!) kabinet.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

10-10-2021 om 12:24

Lexus schreef op 10-10-2021 om 12:11:

[..]

Overigens staat me ook tegen dat mensen ieder tegengeluid afdoen als wappie-achtige flauwekul.

Die tegengeluiden zijn alleen zo vaak op onzin en halve waarheden gebaseerd. Ik kan er gewoon niet tegen als mensen dan doen alsof ze de waarheid in pacht hebben. 

Verder weet ik dat veel mensen in Nederland de lockdowns comfortabel op de bank hebben doorgebracht met doorbetaald salaris en uitpuilende spaarrekeningen, maar mijn eigen werkelijkheid is helaas totaal anders. Wij zijn hier namelijk nog wel even bezig om er (praktisch en financieel) weer bovenop te komen. Ook dat speelt mee. Ik moet er gewoon niet aan denken dat er straks weer maatregelen komen die diep ingrijpen in mijn leven. 

EHR schreef op 10-10-2021 om 12:21:

[..]

Ik was cynisch.

Maar goed. Even inhoudelijk reagerend. Juist in dat kader is het bizar (en eigenlijk gewoon schofterig te noemen) dat er momenteel wel veel geld wordt vrijgemaakt voor een testmaatschappij + handhaving daarvan, terwijl moties voor meer geld voor de zorg worden afgeschoten door ons geweldige (not!) kabinet.

Blijkbaar heb je de algemene beschouwingen ook gemist. Mijn advies aan jou: wat minder twitteren en wat meer direct nieuws uit de bron halen. 

Voor wat betreft afstemmen van beleid tussen landen, het probleem is eerder dat dat juist veel te weinig (is) gebeurd. Het enige waar Europa het ongeveer wel over eens is geworden is de QR-code. Het is aan ieder land zelf wat ze daar dan precies mee doen. Zo is de code in Nederland bijna nergens voor nodig en in Italië zelfs om naar je werk te gaan.
Zelfs tussen Nederland, Duitsland en België waren er telkens grote verschillen tussen wat juist open en wat dicht was. Zodat mensen die in het ene land niet konden winkelen, uit eten gaan etc. dat wel over de grens in het andere land konden doen.

EHR schreef op 10-10-2021 om 11:33:

[..]

Ah, dus dat het met 85% gevaccineerden net zo druk gaat worden als vorig jaar met 0% gevaccineerden.

Het verschil met vorig jaar is dat we toen alles dicht gedaan hebben. Een groot deel van de winter waren scholen, winkels, universiteiten, musea, bibliotheken, theaters, cafés, restaurants etc. allemaal dicht. Dit jaar is het streven dat alles open blijft.

EHR schreef op 10-10-2021 om 12:21:

[..]

Ik was cynisch.

Dat tweede is inderdaad schandalig. Maar dat lost het probleem dat er nu is niet op. Dan moeten we nog steeds voorkomen dat de zorg overbelast raakt. Want meer geld is fijn, maar als het personeel instort heb je daar niks aan.

En voor er nieuwe IC verpleegkundigen zijn, zijn we zo 6 jaar verder.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

10-10-2021 om 13:36

EHR schreef op 10-10-2021 om 11:51:

Maar goed. Om nog even inhoudelijk te reageren wat betreft Canada. Daar werd de coronapas geïntroduceerd tegen behoeve van de volksgezondheid (net zoals hier). Inmiddels wordt de pas daar nu gebruikt om niet-gevaccineerde werknemers in publieke functies op non-actief te stellen (vanaf 15 november). Daarnaast is het voor hen vanaf 30 november niet meer mogelijk om te testen wil je een groene check hebben/houden. Met andere woorden. Je moet en zal je laten vaccineren.
Dan hebben we het niet over exclusief zorgpersoneel, maar gewoon ook over ambtenaren.

Om met de CEO van een van onze Nederlandse ziekenhuizen te spreken: waar is de wetenschappelijke onderbouwing van de gezondheidswinst van dit idiote beleid?

Noem mij maar wappie. Dat liever dan iemand zijn die een vaccinatieplicht toejuicht en daarmee niets anders is dan de natte droom van mening overheid, te beginnen met Trudeau.

Ik ben het met je eens hoor. Sommige landen gaan veel te ver hierin. Maar nee, ik zie dit in Nederland beslist niet gebeuren. In denk dat ik in geen land liever zou wonen dan in Nederland als je kijkt naar coronabeleid.

Fleurtje_5 schreef op 03-10-2021 om 11:02:

Je zal maar geen prik willen kunnen nemen vanwege medische redenen of vanwege een andere wel overwogen keuze.

https://www.msn.com/nl-nl/entertainment/nieuws/bennie-jolink-haalt-uit-naar-ongevaccineerden/ar-AAP4Raj?ocid=mailsignout&li=BBoPOOe

Die is er niet. 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

10-10-2021 om 15:16

Drietje schreef op 10-10-2021 om 13:36:

[..]

Ik ben het met je eens hoor. Sommige landen gaan veel te ver hierin. Maar nee, ik zie dit in Nederland beslist niet gebeuren. In denk dat ik in geen land liever zou wonen dan in Nederland als je kijkt naar coronabeleid.

Eens. 

Natuurlijk worden er inschattingsfouten gemaakt, niet alleen hier, overal. Ik denk dat we in Nederland heel erg proberen de juiste afwegingen en dus compromissen te maken. Dus ook proberen de samenleving zoveel mogelijk 'open' te houden met een aantal beperkende maatregelen.

We zijn er het land niet naar om heel veel vrijheden in te dammen. Maar voor een klein deel van de bevolking is het nooit goed genoeg.

Lexus schreef op 10-10-2021 om 12:11:

[..]

Wat mij nou zo tegenstaat in dit soort discussies is dat mensen (van beide kanten) doen of de ander een totaal gestoorde nitwit of dom schaap is en zij zelf de wijsheid in pacht hebben omdat ze toevallig een buitenlandse krant of een paar youtube videotjes hebben gezien. Overigens staat me ook tegen dat mensen ieder tegengeluid afdoen als wappie-achtige flauwekul.

Tegengeluid is goed, respect ook. Je bent geen beter mens met een bepaalde mening. Je bent gewoon een mens met een bepaalde mening. de ander ook.

Maar het gaat dus niet om meningen. Het gaat om wetenschap. Waar ik een mening over heb, is over mensen die denken het beter te weten dan virologen en andere mensen die hiervoor doorgeleerd hebben. Wetenschappers zijn bijster unaniem over wat volgens hen de uitweg uit deze crisis is: vaccineren. Neem dat dan gewoon van ze aan.

Avena schreef op 10-10-2021 om 15:22:

[..]

Maar het gaat dus niet om meningen. Het gaat om wetenschap. Waar ik een mening over heb, is over mensen die denken het beter te weten dan virologen en andere mensen die hiervoor doorgeleerd hebben. Wetenschappers zijn bijster unaniem over wat volgens hen de uitweg uit deze crisis is: vaccineren. Neem dat dan gewoon van ze aan.

ja okay, er is wetenschap, maar er is ook beleid en politieke keuzes. Daarover kan je van mening verschillen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.