Coronavirus Covid-19
11v11
30-08-2021 om 13:50
Vaccinatieplicht NL
Wat zouden jullie willen in Nederland qua indirecte vaccinatieplicht, dus weigeren in horeca, bioscopen, theaters, etc. Ik zou zelf voor zijn.
Peiling
Indirecte vaccinatieplicht in NL?
Yasminaaa
28-09-2021 om 10:16
Dinah schreef op 27-09-2021 om 15:29:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd raar dat je dat denkt. Je kan het eens zijn met het vaccinatiebeleid of niet, maar dat staat toch los van de vraag of het überhaupt fatsoenlijk is om een heel terras bij elkaar te schreeuwen als je je zin niet krijgt...?
Wel denk ik dat de mensen die om wat voor reden dan ook geen pas hebben, of wel een pas hebben maar hem niet willen tonen, dankbaar gebruik maken van de horecagelegenheden die aangeven geen checks te doen. Net zoals een aantal mensen alleen naar plekken wil gaan waar wel gecheckt wordt. Typisch Nederland: we zelfbeschikkingsrechten lekker door Maar dat kan prima zonder naar elkaar te schreeuwen lijkt me.
Dergelijk gedrag is niet bepaald netjes, maar ik denk dat dit soort dingen steeds meer gaan gebeuren. Een kat in het nauw maakt rare sprongen en die mensen zien het zo zolang iedereen aan dit systeem mee werkt blijft dit ook in stand. Dat maakt die mensen boos. Dat snap ik ook wel weer al staan die ondernemers vaak met de rug tegen de muur.
LoveCats!
28-09-2021 om 10:24
Yasminaaa schreef op 28-09-2021 om 10:14:
[..]
Eens. Dit is zeker drang en dat vind ik niet passend in dit ooit zo vrije land. Ik hoop dat de rechter vanmiddag daar gehakt van maakt. Er dient namelijk vanmiddag een kort geding daarover.
Als de rechter dat besluit neemt, dan doet de overheid hetzelfde waarschijnlijk als met de avondklok.
Yasminaaa
28-09-2021 om 10:45
LoveCats! schreef op 28-09-2021 om 10:24:
[..]
Als de rechter dat besluit neemt, dan doet de overheid hetzelfde waarschijnlijk als met de avondklok.
Als dat mogelijk is wel ja. Maar kan ook zijn dat een coronapas geheel niet mag (kans is denk ik wel klein jammer genoeg). Ze zullen het wel gooien onder het mom van de volksgezondheid met verwijzing naar advies van het omt. De rechter zal niet gauw daar tegenin gaan. Maar niet geschoten is altijd mis. Laten we hopen op een goede, moedige en rechtvaardige rechter.
Bierdopjes
28-09-2021 om 10:48
LoveCats! schreef op 28-09-2021 om 10:24:
[..]
Ja dat zal me niet verbazen, maar dan weet iedereen dat het niks meer met ziektebestrijding te maken heeft. Ze kunnen immers dan beter terug naar 1,5 meter.
Ik kan me overigens ook niet voorstellen dat de kamer niet ingrijpt dan. Sinds de invoering is ook alweer het mona keijzer fiasco erbij gekomen en ik mag toch hopen dat de koek voor dit demissionaire kabinet bijna op is en dat de kamer iedere vorm van coronapas niet meer toestaat.
Wachten op die rechtelijke uitspraak om 13:00. De rechter heeft de kans een historische vergissing ongedaan te maken. Ik hoop dat daar gehoor aan wordt gegeven.
Lollypopje
28-09-2021 om 10:54
Ik hoop dat de rechter kiest voor het tijdelijk toestaan voor de coronapas.
De zorg is nog steeds zwaar overbelast. Een nieuwe opleving, gaat de zorg niet aan kunnen. De IC capaciteit is namelijk vele malen lager dan tijdens de lockdowns. En nog meer zorg uitstellen is ook onmenselijk.
De enige andere manier om dat te voorkomen is terug naar strengere maatregelen voor iedereen. Dus niet alleen voor mensen die niet willen vaccineren of testen. Terug naar strengere maatregelen is voor de inkomsten in de horeca ook niet bepaald wenselijk.
Ik zie daarom de coronapas niet als ideaal, maar als de beste keuze van alle opties. Als één van de laatste stappen terug naar normaal. Omdat ik niet wil dat de zorg kopje onder gaat. Omdat ik wil dat iedereen die zorg nodig heeft dat kan krijgen zonder dat de hardwerkende zorgmedewerkers daar aan onder door gaan. Dat ook zij na 1,5 jaar op hun tandvlees lopen eindelijk een beetje kunnen gaan bijkomen.
Dus ik hoop dat de rechter kiest voor de coronapas omdat dat voor de zorg en de economie nu de beste oplossing is.
Yasminaaa
28-09-2021 om 10:56
Bierdopjes schreef op 28-09-2021 om 10:48:
[..]
Ja dat zal me niet verbazen, maar dan weet iedereen dat het niks meer met ziektebestrijding te maken heeft. Ze kunnen immers dan beter terug naar 1,5 meter.
Ik kan me overigens ook niet voorstellen dat de kamer niet ingrijpt dan. Sinds de invoering is ook alweer het mona keijzer fiasco erbij gekomen en ik mag toch hopen dat de koek voor dit demissionaire kabinet bijna op is en dat de kamer iedere vorm van coronapas niet meer toestaat.
Wachten op die rechtelijke uitspraak om 13:00. De rechter heeft de kans een historische vergissing ongedaan te maken. Ik hoop dat daar gehoor aan wordt gegeven.
Ik hoop het ook, maar helaas zijn de partijen die voor zijn net in een meerderheid. Ik hoop dat er nieuwe verkiezingen komen en dat dan juist andere partijen meer zetels krijgen dan de voorstanders van de coronapas. Gebeurt dat niet dan denk ik dat de coronapas steeds meer en meer wordt ingevoerd. Dat zie je ook al in andere landen. Afschuwelijk vind ik dat.
Ik hoop op een goede rechter en op snel nieuwe verkiezingen. Die coronapas zorgt alleen maar voor verdeeldheid en verdere inperking van de vrijheid en het doet totaal niets voor de volksgezondheid. Er is ook een hele hoge vaccinatiegraad.
Yasminaaa
28-09-2021 om 10:58
Lollypopje schreef op 28-09-2021 om 10:54:
Ik hoop dat de rechter kiest voor het tijdelijk toestaan voor de coronapas.
De zorg is nog steeds zwaar overbelast. Een nieuwe opleving, gaat de zorg niet aan kunnen. De IC capaciteit is namelijk vele malen lager dan tijdens de lockdowns. En nog meer zorg uitstellen is ook onmenselijk.
De enige andere manier om dat te voorkomen is terug naar strengere maatregelen voor iedereen. Dus niet alleen voor mensen die niet willen vaccineren of testen. Terug naar strengere maatregelen is voor de inkomsten in de horeca ook niet bepaald wenselijk.
Ik zie daarom de coronapas niet als ideaal, maar als de beste keuze van alle opties. Als één van de laatste stappen terug naar normaal. Omdat ik niet wil dat de zorg kopje onder gaat. Omdat ik wil dat iedereen die zorg nodig heeft dat kan krijgen zonder dat de hardwerkende zorgmedewerkers daar aan onder door gaan. Dat ook zij na 1,5 jaar op hun tandvlees lopen eindelijk een beetje kunnen gaan bijkomen.
Dus ik hoop dat de rechter kiest voor de coronapas omdat dat voor de zorg en de economie nu de beste oplossing is.
Afstand houden kan dan toch ook en werkt ook nog eens veel beter. Het gaat nu al een hele tijd goed zo. De besmettingen en de ziekenhuisbezetting dalen en iedereen wordt gewoon gelijk behandeld. Al denk ik dat ook die 1,5 meter niet eens meer nodig is.
Lollypopje
28-09-2021 om 11:06
Yasminaaa schreef op 28-09-2021 om 10:58:
[..]
Afstand houden kan dan toch ook en werkt ook nog eens veel beter. Het gaat nu al een hele tijd goed zo. De besmettingen en de ziekenhuisbezetting dalen en iedereen wordt gewoon gelijk behandeld. Al denk ik dat ook die 1,5 meter niet eens meer nodig is.
De besmettingen dalen, maar moeten nog veel verder dalen wil de zorg niet kopje ondergaan. Want iedereen die niet gevaccineerd is en nog geen corona heeft gehad gaat het nog krijgen. Hoe minder maatregelen hoe groter die kans. En hoe groter de kans dat meer mensen opgenomen moeten worden. En helaas betekent gezond zijn niet dat het jou niet treft. Die mensen moeten dus gespreid ziek worden.
1,5 meter kan ook, maar dat betekent bijvoorbeeld dat de horeca veel minder mensen binnen mag laten. Terwijl die juist de inkomsten van een volle zaak nodig hebben, na de afgelopen 1,5 jaar.
Avena
28-09-2021 om 11:07
Yasminaaa schreef op 28-09-2021 om 10:12:
[..]
Ik ben ervan overtuigd dat het daar naartoe gaat. Deze vrouw schrijft daar niet voor niets over en ze stapt ook niet voor niets uit de politiek. Dit land wordt steeds zieker. Ik geloof niet dat we binnenkort af zijn van de qr codes. Echt niet. Te veel mensen werken eraan mee zodat dit in stand kan blijven. Ondernemers kunnen ook niet veel anders. Ze staan met de rug tegen de muur.
Heb je weleens bedacht dat ook mensen die vóór de coronapas zijn, dit zien als een noodzakelijk kwaad? En dat ze dit slechts een beter alternatief vinden dan doorgaan met afstand houden, mondkapjes, toegang beperken, lockdowns, alle zwakkeren opsluiten of overvolle ziekenhuizen? En dat wat het kabinet betreft de vlag uit kan op de dag dat al deze maatregelen het raam uit kunnen?
Of denk jij dat dit allemaal onderdeel is van The Great Reset?
Yasminaaa
28-09-2021 om 11:11
Lollypopje schreef op 28-09-2021 om 11:06:
[..]
De besmettingen dalen, maar moeten nog veel verder dalen wil de zorg niet kopje ondergaan. Want iedereen die niet gevaccineerd is en nog geen corona heeft gehad gaat het nog krijgen. Hoe minder maatregelen hoe groter die kans. En hoe groter de kans dat meer mensen opgenomen moeten worden. En helaas betekent gezond zijn niet dat het jou niet treft. Die mensen moeten dus gespreid ziek worden.
1,5 meter kan ook, maar dat betekent bijvoorbeeld dat de horeca veel minder mensen binnen mag laten. Terwijl die juist de inkomsten van een volle zaak nodig hebben, na de afgelopen 1,5 jaar.
Die ondernemers kunnen ze toch steun blijven aanbieden. De qr code maatschappij kost de overheid ook veel geld. Dan besparen ze de kosten van de qr code maatschappij.
Avena
28-09-2021 om 11:11
Yasminaaa schreef op 28-09-2021 om 10:58:
[..]
Afstand houden gebeurde al een tijdje voor geen meter meer (pun intended) en het gaat alleen maar (relatief) goed met de besmettingen omdat er zoveel mensen gevaccineerd zijn. Het zijn er alleen nog niet genoeg. Vandaar de maatregelen.
_melon
28-09-2021 om 11:14
Lollypopje schreef op 28-09-2021 om 11:06:
[..]
Er zijn ook heel veel mensen die Corona gehad hebben in de voorjaar 2020 periode toen er nog niet massaal getest kon worden, maar die komen nergens voor in de cijfers. Zelfs niet als zij een antistoffentest gedaan hebben. Dat zijn dus allemaal mensen die het volgens de cijfers nog gaan krijgen, terwijl ze allang een besmetting doorgemaakt hebben.
Het aandeel mensen dat ongevaccineerd is EN geen corona besmetting doorgemaakt heeft is denk ik echt heel laag, maar goed, dat is mijn gevoel natuurlijk, want die cijfers zijn er niet.
Yasminaaa
28-09-2021 om 11:17
Avena schreef op 28-09-2021 om 11:07:
[..]
Heb je weleens bedacht dat ook mensen die vóór de coronapas zijn, dit zien als een noodzakelijk kwaad? En dat ze dit slechts een beter alternatief vinden dan doorgaan met afstand houden, mondkapjes, toegang beperken, lockdowns, alle zwakkeren opsluiten of overvolle ziekenhuizen? En dat wat het kabinet betreft de vlag uit kan op de dag dat al deze maatregelen het raam uit kunnen?
Of denk jij dat dit allemaal onderdeel is van The Great Reset?
En waar blijkt dan uit dat de coronapas zorgt voor een lagere druk op de zorg? Denk je dat de ongevaccineerden die bijna nergens meer binnenkomen allemaal alleen in huis blijven zitten? Die komen ook gewoon bij elkaar hoor alleen dan elders met eventuele besmettingen van dien. Verder is het door de hoge vaccinatiegraad en de steeds toenemende immuniteitsgraad helemaal niet waarschijnlijk dat al die mensen ineens binnen een maand ziek worden en ook nog eens in het ziekenhuis belanden. Sowieso ligt de vaccinatiegraad binnen de risicogroepen extra hoog, zeker in vergelijking met de niet risicogroepen. Nu gold er al een tijd de 1,5 meter die overigens op veel plekken niet meer werd nageleefd. Toch daalden de besmettingen en de vaccinatiegraad. Kortom het invoeren van een coronapas is disproportioneel , onnodig en compleet nutteloos.
Lollypopje
28-09-2021 om 11:17
_melon schreef op 28-09-2021 om 11:14:
[..]
Er zijn ook heel veel mensen die Corona gehad hebben in de voorjaar 2020 periode toen er nog niet massaal getest kon worden, maar die komen nergens voor in de cijfers. Zelfs niet als zij een antistoffentest gedaan hebben. Dat zijn dus allemaal mensen die het volgens de cijfers nog gaan krijgen, terwijl ze allang een besmetting doorgemaakt hebben.
Het aandeel mensen dat ongevaccineerd is EN geen corona besmetting doorgemaakt heeft is denk ik echt heel laag, maar goed, dat is mijn gevoel natuurlijk, want die cijfers zijn er niet.
Ik weet dat niet alle ongevaccineerden nog nooit corona hebben gehad en hoeveel dat er zijn weet ik ook niet.
Wat ik wel weet is dat we een te groot risico nemen als we alles gewoon open gooien. Simpelweg op basis van verhalen die ik hoor van mensen die in ziekenhuizen werken. Ze kunnen het niet aan om meer zorg te leveren dan ze nu doen.
Yasminaaa
28-09-2021 om 11:19
Avena schreef op 28-09-2021 om 11:11:
[..]
Afstand houden gebeurde al een tijdje voor geen meter meer (pun intended) en het gaat alleen maar (relatief) goed met de besmettingen omdat er zoveel mensen gevaccineerd zijn. Het zijn er alleen nog niet genoeg. Vandaar de maatregelen.
Hoezo zijn het er nog niet genoeg? De besmettingen ed dalen al een tijd en ook de immuniteit onder de bevolking neemt alleen maar toe (zowel door besmettingenen als door vaccinaties). Dus het zal alleen maar beter en beter gaan in de zorg. Dat zie je ook al in de ziekenhuisopnames. Ook die worden langzaam steeds minder.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.