Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatieplicht NL

Wat zouden jullie willen in Nederland qua indirecte vaccinatieplicht, dus weigeren in horeca, bioscopen, theaters, etc. Ik zou zelf voor zijn.

Peiling

Indirecte vaccinatieplicht in NL?
253 stemmen
49%
51%

_melon schreef op 27-09-2021 om 14:25:

[..]

Ik snap deze vraag niet zo goed eigenlijk? Je denkt toch niet dat hier iemand is die het gedrag van deze mevrouw normaal vindt?

Helaas denk ik, als ik de discussie hier zo lees, dat er dus een aantal forummers zijn die het beschreven bedrag normaal en terecht vinden..

Volgende keer zeg je dr gewoon bij als iemand zo uit zn dak gaat tegen jullie, of we het er nu mee eens zijn of niet, wij gaan een fixe boeten krijgen als we dit toestaan, en ik denk niet dat u die voor ons gaat betalen...

Wobbelkont schreef op 27-09-2021 om 14:29:

[..]

Helaas denk ik, als ik de discussie hier zo lees, dat er dus een aantal forummers zijn die het beschreven bedrag normaal en terecht vinden..

Ik kan het me niet voorstellen.

En ik snap ook echt niet hoe je dat kan denken eerlijk gezegd. Alsof iedereen die de coronapas onzin vindt of het niet eens is met het vaccinatiebeleid een willekeurige horeca medewerker hiermee lastig zou vallen?

Die mevrouw is echt van een speciaal soort hoor.

"Het langzaam overgaan naar een situatie dat je alleen nog ergens binnen mag met een vaccinatiebewijs of een herstelbewijs (dat na 6 maanden verloopt), het zogenaamde G2-systeem, is onnodig en niet proportioneel."

Ik vind het opvallend dat mona dit schrijft. Dit is namelijk nog geen actief beleid, maar ze schrijft er niet voor niet over. Dit is gegarandeerd de vervolgstap Hier in de panelen is iedereen overtuigd dat er geen function creep is en dat we er straks weer vanaf zijn. Ik heb mijn twijfels, zeker met het trackrecord van Rutte, De jonge en Grapperhaus.

onze politiek is dood en doodziek heeft helemaal niets meer met democratie te maken.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

27-09-2021 om 15:11

Bierdopjes schreef op 27-09-2021 om 14:48:

"Het langzaam overgaan naar een situatie dat je alleen nog ergens binnen mag met een vaccinatiebewijs of een herstelbewijs (dat na 6 maanden verloopt), het zogenaamde G2-systeem, is onnodig en niet proportioneel."

Ik vind het opvallend dat mona dit schrijft. Dit is namelijk nog geen actief beleid, maar ze schrijft er niet voor niet over. Dit is gegarandeerd de vervolgstap Hier in de panelen is iedereen overtuigd dat er geen function creep is en dat we er straks weer vanaf zijn. Ik heb mijn twijfels, zeker met het trackrecord van Rutte, De jonge en Grapperhaus.

onze politiek is dood en doodziek heeft helemaal niets meer met democratie te maken.

Die passage viel mij ook op in de brief van Keijzer. Ik schrok daar wel een beetje van. Ik vind de corona app een zeer tijdelijk noodzakelijk kwaad. Maar hoe en waar wordt er dan gesproken over 2G? Ik weet dat ze het in Duitsland zo doen en dat D66 dit voorstelde voor de clubs,  maar die motie is niet aangenomen. Dus hoezo 2G? Ik neem aan dat journalisten dit ook is opgevallen? Of wil Keijzer gewoon nog even wat meer stof laten opwaaien en is dit helemaal geen optie voor het kabinet?

Drietje schreef op 27-09-2021 om 15:11:

[..]

Die passage viel mij ook op in de brief van Keijzer. Ik schrok daar wel een beetje van. Ik vind de corona app een zeer tijdelijk noodzakelijk kwaad. Maar hoe en waar wordt er dan gesproken over 2G? Ik weet dat ze het in Duitsland zo doen en dat D66 dit voorstelde voor de clubs, maar die motie is niet aangenomen. Dus hoezo 2G? Ik neem aan dat journalisten dit ook is opgevallen? Of wil Keijzer gewoon nog even wat meer stof laten opwaaien en is dit helemaal geen optie voor het kabinet?

Ik twijfel er niet aan dat deze optie er ligt, dit heeft het omt ook al voorgesteld en die voorstellen neemt het kabinet toch redelijk over.

Wat betreft aangenomen moties. Er waren er ook twee die iedere vorm van dwang of drang zouden moeten voorkomen beiden aangenomen. En zie hier die app is er gewoon ondanks gebrek aan draagvlak, het stigmatiserende karakter (kijk maar op dit forum naar de effecten) en gebrekkige werking .

De app is ontegenzeggelijk; drang.

Bierdopjes schreef op 27-09-2021 om 15:16:

[..]

Ik twijfel er niet aan dat deze optie er ligt, dit heeft het omt ook al voorgesteld en die voorstellen neemt het kabinet toch redelijk over.

Wat betreft aangenomen moties. Er waren er ook twee die iedere vorm van dwang of drang zouden moeten voorkomen beiden aangenomen. En zie hier die app is er gewoon ondanks gebrek aan draagvlak, het stigmatiserende karakter (kijk maar op dit forum naar de effecten) en gebrekkige werking .

Ik denk dat dit ergens in de winter in zicht komt als er code zwart is op de IC’s en Nederland niet meer dicht wil. 

Wobbelkont schreef op 27-09-2021 om 14:29:

[..]

Ik vind het eerlijk gezegd raar dat je dat denkt. Je kan het eens zijn met het vaccinatiebeleid of niet, maar dat staat toch los van de vraag of het überhaupt fatsoenlijk is om een heel terras bij elkaar te schreeuwen als je je zin niet krijgt...? 

Wel denk ik dat de mensen die om wat voor reden dan ook geen pas hebben, of wel een pas hebben maar hem niet willen tonen, dankbaar gebruik maken van de horecagelegenheden die aangeven geen checks te doen. Net zoals een aantal mensen alleen naar plekken wil gaan waar wel gecheckt wordt. Typisch Nederland: we zelfbeschikkingsrechten lekker door Maar dat kan prima zonder naar elkaar te schreeuwen lijkt me. 

Ik vind de vraag van Wobbelkont niet zo heel gek. Er wordt weliswaar meer geschreeuwd op internet dan IRL gelukkig. Maar ik heb vorig jaar ook te maken gehad met een ouder (ben leerkracht) die elke mogelijkheid aangreep om tegen de maatregelen te ageren. Wil je over kind praten hoppa, ging het weer over de maatregelen. Of de club ouders die bestuur en directie bleven bestoken met eigen brieven en moederhartbrieven. Provocerend zonder mondkap de school instappen. Zulke mensen zie ik ook wel een restaurant opzoeken om daar even hun punt te maken. 
Deze mensen zullen de actie van deze mevrouw van Wobbelkont hartstikke goed vinden. De vrijheidsstrijder! 

Ik hoorde van vriendinnen op andere scholen ook zulke verhalen. 
Dus er zijn toch meer mensen die dit soort gedrag hartstikke normaal vinden. 

LydiaDietz schreef op 27-09-2021 om 17:30:

Ik vind de vraag van Wobbelkont niet zo heel gek. Er wordt weliswaar meer geschreeuwd op internet dan IRL gelukkig. Maar ik heb vorig jaar ook te maken gehad met een ouder (ben leerkracht) die elke mogelijkheid aangreep om tegen de maatregelen te ageren. Wil je over kind praten hoppa, ging het weer over de maatregelen. Of de club ouders die bestuur en directie bleven bestoken met eigen brieven en moederhartbrieven. Provocerend zonder mondkap de school instappen. Zulke mensen zie ik ook wel een restaurant opzoeken om daar even hun punt te maken.
Deze mensen zullen de actie van deze mevrouw van Wobbelkont hartstikke goed vinden. De vrijheidsstrijder!

Ik hoorde van vriendinnen op andere scholen ook zulke verhalen.
Dus er zijn toch meer mensen die dit soort gedrag hartstikke normaal vinden.

Dat gaat denk ik meer over een conflict zoekend karakter, of gewoon asociaal gedrag. Wobbelkont stelt een vraag aan ‘de forummers die tegen het vaccinatiebeleid zijn’ en impliceert daarmee dat er een rechtstreekse link is tussen tegen vaccinaties zijn en op een hele onbehoorlijke manier je gelijk proberen te halen. Maar die link kun je m.i. niet maken en ik vind het ook niet correct om die link wel in je hoofd te maken. 

Ik heb een aantal mensen die voor het vaccinatie beleid zijn, net zo goed de meest verschrikkelijke dingen uit horen kramen, maar dat betekent niet dat ik dat asociale gedrag ga projecteren op iedereen die zich in het vaccinatiebeleid kan vinden. Zou omgekeerd ook niet moeten gebeuren. 

Er zijn gewoon in het hele land mensen, aan welke kant van een discussie je ook staat, die zich niet op een fatsoenlijke manier kunnen uiten. Ik denk dat we het niet verder moeten trekken dan die constatering.

Of waren die ouders uit jouw voorbeeld pre Corona verder nooit moeilijk en altijd zeer inlevende, zeer redelijke personen die nooit eerder commentaar hadden op het schoolbeleid? Want dan kan ik me jouw verbazing wel voorstellen  

Dinah schreef op 27-09-2021 om 18:06:

[..]

Dat gaat denk ik meer over een conflict zoekend karakter, of gewoon asociaal gedrag. Wobbelkont stelt een vraag aan ‘de forummers die tegen het vaccinatiebeleid zijn’ en impliceert daarmee dat er een rechtstreekse link is tussen tegen vaccinaties zijn en op een hele onbehoorlijke manier je gelijk proberen te halen. Maar die link kun je m.i. niet maken en ik vind het ook niet correct om die link wel in je hoofd te maken.

Ik heb een aantal mensen die voor het vaccinatie beleid zijn, net zo goed de meest verschrikkelijke dingen uit horen kramen, maar dat betekent niet dat ik dat asociale gedrag ga projecteren op iedereen die zich in het vaccinatiebeleid kan vinden. Zou omgekeerd ook niet moeten gebeuren.

Er zijn gewoon in het hele land mensen, aan welke kant van een discussie je ook staat, die zich niet op een fatsoenlijke manier kunnen uiten. Ik denk dat we het niet verder moeten trekken dan die constatering.

Of waren die ouders uit jouw voorbeeld pre Corona verder nooit moeilijk en altijd zeer inlevende, zeer redelijke personen die nooit eerder commentaar hadden op het schoolbeleid? Want dan kan ik me jouw verbazing wel voorstellen

Ik las m zelf niet als beschuldigend naar de antivaxxers hier toe. Ik proef wel frustratie. Vinden jullie dat nou normaal? Moet ik hier gewoon rekening mee gaan houden of is dit een exces?

Mbt de ouders op school heb ik me oprecht verbaasd. Collega van de vorige groep had nooit iets bijzonders, ik ken die ouder niet anders dan als antimaatregel. Van een paar van de provocerende ouders heb ik kinderen in mijn klas gehad en ben ik echt geschrokken. Ik ken ze als lieve, intelligente mensen. Geïnteresseerd. Betrokken. Nu dus betrokken bij een ander doel. 

Ik ken juist privé helemaal geen mensen die zo fanatiek antimaatregel zijn. 

TriflingButterfly90

TriflingButterfly90

27-09-2021 om 22:51

Helaas zijn er mensen die niet het verschil zien tussen de overheid die die beleid maakt en de horeca-eigenaren en -medewerkers die dit uit voeren. Helaas komt de agressie dan bij de verkeerde persoon terecht. Dus nee, ik vind het niet normaal zoals die vrouw deed. En ik ben anti-QR en voor vrije keuze qua vaccineren. 

Misschien zat er inderdaad een stukje veroordeling in mijn vraag.. ik had niet gedacht dat wij hier mee te maken zouden krijgen eigenlijk. Lydia beschrijft mijn gevoel hierin eigenlijk wel perfect. 
Ik hoop dat het allemaal maar weer gauw - en natuurlijk ook verantwoord - weer echt normaal wordt. Dit is voor niemand leuk

Bierdopjes schreef op 27-09-2021 om 14:48:

Ik ben ervan overtuigd dat het daar naartoe gaat. Deze vrouw schrijft daar niet voor niets over en ze stapt ook niet voor niets uit de politiek. Dit land wordt steeds zieker. Ik geloof niet dat we binnenkort af zijn van de qr codes. Echt niet. Te veel mensen werken eraan mee zodat dit in stand kan blijven. Ondernemers kunnen ook niet veel anders. Ze staan met de rug tegen de muur. 

Bierdopjes schreef op 27-09-2021 om 15:16:

[..]

Eens. Dit is zeker drang en dat vind ik niet passend in dit ooit zo vrije land. Ik hoop dat de rechter vanmiddag daar gehakt van maakt. Er dient namelijk vanmiddag een kort geding daarover.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.