Coronavirus Covid-19
11v11
30-08-2021 om 13:50
Vaccinatieplicht NL
Wat zouden jullie willen in Nederland qua indirecte vaccinatieplicht, dus weigeren in horeca, bioscopen, theaters, etc. Ik zou zelf voor zijn.
Peiling
Indirecte vaccinatieplicht in NL?
Piggy_in_the_Mirror
20-09-2021 om 11:15
Lollypopje schreef op 20-09-2021 om 11:09:
[..]
Dat wordt vooral steeds opgejut door één persoon. Daardoor schieten de gevaccineerden weer in de verdediging.
En hoewel ik niet zal ontkennen dat ik vind dat ongevaccineerden best de gevolgen van die keuze mogen dragen, zoals nu met de coronapas, zie ik wel graag dat een open gesprek mogelijk is. Maar omdat een zeker persoon steeds alle topics kaapt, raken mensen geirriteerd, waardoor dat doordraagt in de discussie.
Ik denk dat als iedereen die persoon zou negeren, de discussie waarschijnlijk veel vriendelijker was geweest.
Je hebt gelijk, ik was er inmiddels zelf ook zwaar geïrriteerd over, vooral ook door de aanvallende toon richting gevaccineerden in de laatste reacties.
Een open gesprek is beter, ik kom weer van de kast af
Lollypopje
20-09-2021 om 11:18
Piggy_in_the_Mirror schreef op 20-09-2021 om 11:15:
[..]
Je hebt gelijk, ik was er inmiddels zelf ook zwaar geïrriteerd over, vooral ook door de aanvallende toon richting gevaccineerden in de laatste reacties.
Een open gesprek is beter, ik kom weer van de kast af
Het is gewoon jammer hoe één persoon een hele discussie kan ontregelen.
Kom er maar af inderdaad
Desire
20-09-2021 om 11:23
Lollypopje schreef op 20-09-2021 om 11:18:
[..]
Het is gewoon jammer hoe één persoon een hele discussie kan ontregelen.
Kom er maar af inderdaad
Dat is nog niet het ergste, ik vind het meer jammer dat ze het zelf totaal niet doorheeft, terwijl velen toch echt meer dan duidelijk zijn. Zelfreflectie heet dat
Lollypopje
20-09-2021 om 11:24
Desire schreef op 20-09-2021 om 11:23:
[..]
Dat is nog niet het ergste, ik vind het meer jammer dat ze het zelf totaal niet doorheeft, terwijl velen toch echt meer dan duidelijk zijn. Zelfreflectie heet dat
Of ze heeft het heel goed door en doet het expres
Desire
20-09-2021 om 11:25
Lollypopje schreef op 20-09-2021 om 11:24:
[..]
Of ze heeft het heel goed door en doet het expres
Denk dat dit in dit geval niet opgaat
Fleurtje_5
20-09-2021 om 12:00
watertoren schreef op 20-09-2021 om 11:03:
[..]
Mocht ik verkouden worden dan zou ik wel een test doen maar ik ben al heel lang niet meer verkouden geweest.
Hoezo dan pas? Ongevaccineerden moeten zich ook laten testen als ze niet verkouden zijn, als ze nergens last van hebben, omdat ze mogelijk toch besmet zouden kunnen zijn. Terwijl zij misschien veel verantwoordelijker proberen leven.
watertoren
20-09-2021 om 12:12
Fleurtje_5 schreef op 20-09-2021 om 12:00:
[..]
Hoezo dan pas? Ongevaccineerden moeten zich ook laten testen als ze niet verkouden zijn, als ze nergens last van hebben, omdat ze mogelijk toch besmet zouden kunnen zijn. Terwijl zij misschien veel verantwoordelijker proberen leven.
Ik ga me niet laten testen als ik niks mankeer. Dat ongevaccineerden zonder medische reden zich wel moeten laten testen om ergens binnen te komen daar heb ik absoluut geen medelijden mee. Ik ben er ook voorstander van dat ze het zelf betalen, anders blijven ze maar thuis.
Rachel.
20-09-2021 om 12:21
Fleurtje_5 schreef op 20-09-2021 om 12:00:
[..]
Als je gevaccineerd bent hoef je niet verplicht testbewijs te laten zien, in ieder geval zover ik weet in Nederland niet, maar als veiligheid echt zo belangrijk is voor de mens dan is het natuurlijk slim om dat zo nu en dan wel te doen, je hoeft inmiddels niet ziek te worden om besmet te zijn.. en daar kom ik dus op t punt, laat je je vaccineren omdat je veiligheid echt belangrijk vind of omdat de overheid het van je vraagt? En je dan kan roepen kben gevaccineeed laat me met rust?
Dan zeg ik niet meteen dat iedereen zich laat vaccineren omdat de overheid dat zegt maar ook voor iedereen hun veiligheid, maar als je er klakkeloos van uit gaat dat je niks meer kunt hebben en dus ook niet hoeft te testen zo nu en dan of de behoefte niet hebt omdat je gevaccineerd bent en dan zegt ja de ongevaccineerde moeten dit moeten dat, beter zelf betalen.. dan vind ik dat persoonlijk toch een apart verhaal. Maargoed dat is ieder voor zich.
Fleurtje_5
20-09-2021 om 12:25
watertoren schreef op 20-09-2021 om 12:12:
[..]
Ik ga me niet laten testen als ik niks mankeer. Dat ongevaccineerden zonder medische reden zich wel moeten laten testen om ergens binnen te komen daar heb ik absoluut geen medelijden mee. Ik ben er ook voorstander van dat ze het zelf betalen, anders blijven ze maar thuis.
Die ongevaccineerden blijven wellicht dan ook maar beter thuis. Want ook al nemen ze wel alle verantwoordelijkheid en testen zij negatief. Zij kunnen dan in een ruimte komen met mensen die besmet zijn en het zelf niet weten, omdat ze niet ziek worden door het vaccin.
Zie jij aan de buitenkant van een ongevaccineerde wie er zelf voor kiest om geen vaccinatie te nemen, of iemand die een goede reden heeft om geen vaccin te nemen? Of bij iemand waarbij het vaccin niet werkt?
En als jij een test moet laten doen, omdat je verkouden bent, is die test dan voor jou wel gratis?
Fleurtje_5
20-09-2021 om 12:36
Rachel. schreef op 20-09-2021 om 12:21:
[..]
Als je gevaccineerd bent hoef je niet verplicht testbewijs te laten zien, in ieder geval zover ik weet in Nederland niet, maar als veiligheid echt zo belangrijk is voor de mens dan is het natuurlijk slim om dat zo nu en dan wel te doen, je hoeft inmiddels niet ziek te worden om besmet te zijn.. en daar kom ik dus op t punt, laat je je vaccineren omdat je veiligheid echt belangrijk vind of omdat de overheid het van je vraagt? En je dan kan roepen kben gevaccineeed laat me met rust?
Dan zeg ik niet meteen dat iedereen zich laat vaccineren omdat de overheid dat zegt maar ook voor iedereen hun veiligheid, maar als je er klakkeloos van uit gaat dat je niks meer kunt hebben en dus ook niet hoeft te testen zo nu en dan of de behoefte niet hebt omdat je gevaccineerd bent en dan zegt ja de ongevaccineerde moeten dit moeten dat, beter zelf betalen.. dan vind ik dat persoonlijk toch een apart verhaal. Maargoed dat is ieder voor zich.
Klopt, dat is ook zo.
Maar iedereen kon zelftesten aanvragen. Bij twijfel even zelf een testje doen, maar bij klachten toch naar de teststraat gaan. Dat geld dus voor iedereen neem ik aan.
Mijn gevaccineerde nicht deed vorige week voor zich zelf een test, ze had geen klachten, maar omdat ze een treffen met vrienden had wou ze toch voor zich zelf die test doen.
Bierdopjes
20-09-2021 om 12:48
[..]
Ik persoonlijk denk dat je het wat te zwart wit benaderd (al ben je daar helemaal vrij in natuurlijk) maar zoals ook door rachel al gezegd. het is niet dat je na je twee prikken helemaal verantwoording vrij bent. En juist dat is waar het nu wel op lijkt en waar de regering zelfs op aan lijkt te sturen. Heb je braaf je twee prikken gehaald ook al ben je te dik, sport je niet en heb je je leven gerookt, is èr niks aan de hand en mag je alles en overal naar binnen.
Maar een gezonde vrouw of man van 25, die niet rookt of drinkt en die naar de cijfers kijkt van de opnames (1400 op 6,4Miljoen) en denkt, volgens mij is mijn afweer goed genoeg, die wordt als asociale hond neergezet en uitgesloten. Ik vind dat veel te makkelijk en niet te verantwoorden obv ziektebestrijding.
Er gaan 16000 mensen dood aan roken, hebben we daar aparte ic regels voor?
er gaan 10.000 mensen per jaar dood aan de griep, hebben we daar extra toeganseisen voor?
Het is echt totaal niet meer in verhouding en de nevenschade die deze pas oplevert is een veelvoud dan de besmettingen die ze gaat voorkomen.
Ysenda
20-09-2021 om 12:50
[..]
Wij vragen voor alle activiteiten waar moeilijk afstand gehouden kan worden of iedereen vooraf op de dag zelf een zelftest willen doen.
Laatst ook bij het afscheidsdiner van een collega. En ook gister bij de verjaardag van een familielid.
En bij klachten of een positieve zelftest een ggd test
Fleurtje_5
20-09-2021 om 21:42
Hetvrijewoord schreef op 20-09-2021 om 20:41:
https://speld.nl/2021/09/20/doutzen-haast-zich-naar-la-palma-voor-reinigend-bad-in-helende-lava/
Dit heet satire. Of humor. Denk ik. Maar ik vind het helemaal niet leuk. Het is ongepast en smakeloos.
Angela1967
20-09-2021 om 21:45
Fleurtje_5 schreef op 20-09-2021 om 21:42:
[..]
Dit heet satire. Of humor. Denk ik. Maar ik vind het helemaal niet leuk. Smakeloos.
Het klopt wel met haar opstelling, tenminste wat ze laat zien in de media. Misschien is ze achter de schermen intelligenter maar levert dit meer aandacht op?
Gr Angela
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.