Coronavirus Covid-19
11v11
30-08-2021 om 13:50
Vaccinatieplicht NL
Wat zouden jullie willen in Nederland qua indirecte vaccinatieplicht, dus weigeren in horeca, bioscopen, theaters, etc. Ik zou zelf voor zijn.
Peiling
Indirecte vaccinatieplicht in NL?
BumpyGrasshopper95
16-09-2021 om 10:43
LoveCats! schreef op 16-09-2021 om 10:01:
Mogelijk kan in het najaar het Coronatoegangsbewijs worden verbreed naar onder andere het onderwijs bij het bereik van het niveau ernstig met een 7-daagse gemiddelde van >100 ziekenhuisopnames en >25 IC-opnames.
https://nos.nl/artikel/2397942-besmettingen-niet-meer-leidend-dit-is-de-nieuwe-corona-aanpak-van-het-najaar
Prima plan!
ShowyHummingbird30
16-09-2021 om 10:46
Ik heb de afgelopen anderhalf jaar iets teveel plannen en roadmaps gezien, die bij de eerst volgende stijging meteen weer in de prullenbak gingen. Waarom zou dat nu anders zijn?
Sophia_!
16-09-2021 om 10:54
Coreopsis schreef op 16-09-2021 om 10:46:
Ik heb de afgelopen anderhalf jaar iets teveel plannen en roadmaps gezien, die bij de eerst volgende stijging meteen weer in de prullenbak gingen. Waarom zou dat nu anders zijn?
Net wat ik dacht
Lollypopje
16-09-2021 om 11:00
Ik vind het een goed plan, maar de uitvoering wordt afwachten inderdaad. Ik ben skeptisch
Sun.lover
16-09-2021 om 11:11
Hetvrijewoord schreef op 16-09-2021 om 10:08:
[..]
Helder en logisch plan.
Ik denk dat je met een 7daagse gemiddelde van 25 patiënten per dag op de IC al te laat bent.En echt heel tactisch dat ze het zeer ernstig gewoon geschrapt hebben. Klinkt het allemaal een stuk minder erg.
Fleurtje_5
16-09-2021 om 12:57
Sun.lover schreef op 16-09-2021 om 11:11:
[..]
Ik denk dat je met een 7daagse gemiddelde van 25 patiënten per dag op de IC al te laat bent.En echt heel tactisch dat ze het zeer ernstig gewoon geschrapt hebben. Klinkt het allemaal een stuk minder erg.
Zeer triest idd.
Ook triest dat Diederik Gommers ook al niet gehoord werd om niet te versoepelen.
https://dvhn.nl/extra/Diederik-Gommers-kabinet-kiest-met-versoepelingen-van-coronamaatregelen-voor-meest-risicovolle-scenario-27042260.html
Het kabinet heeft met het versoepelen van de coronamaatregelen in
verschillende sectoren gekozen voor het 'meest risicovolle scenario',
stelt Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor
Intensive Care.
Fleurtje_5
16-09-2021 om 13:02
LoveCats! schreef op 16-09-2021 om 10:24:
[..]
En veel beter dat ongevaccineerden en/of ongeteste mensen online lessen moeten volgen in plaats van dat de scholen allemaal moeten sluiten voor iedereen.
Ik denk dat het plan nog niet zo gek is. Maar veel kinderen zijn niet gevaccineerd. Destijds was dat ook de groep die de minste kans had om ernstig ziek te worden. Met de nieuwe maatregels hoeft alleen de leerling die positief getest is thuis te blijven.
Maar waarom 'gevaccineerde' reizigers uit 'zeer hoog risico landen' bij terugkeer in Nederland niet in quarantaine hoeven begrijp ik dan weer niet.
Fleurtje_5
16-09-2021 om 13:07
Mallebeppie schreef op 16-09-2021 om 10:43:
[..]
Prima plan!
Dit zegt het plan in jou link:
Het aantal besmettingen is vanaf 25 september niet meer leidend voor de
coronamaatregelen. Doordat een groot deel van de mensen in Nederland is
gevaccineerd, kan er anders worden omgegaan met het coronavirus,
schrijft demissionair minister De Jonge in de meest recente Kamerbrief.
"Er zijn steeds minder maatregelen nodig. Tegelijkertijd staat de
zorgketen nog onder druk." Dat betekent dat er een andere aanpak komt
voor het najaar: de indicatoren voor de coronamaatregelen worden
ziekenhuis- en ic-opnames, in plaats van het aantal besmettingen.
En dit zegt D. Gommers:
,,Rutte zegt dat hij stuurt op het beheersbaar houden van de zorg, maar
hij heeft gekozen voor het scenario met de meeste risico's. Dat spreekt
elkaar tegen", zegt Gommers.
Fleurtje_5
16-09-2021 om 13:39
NinjeTurtle schreef op 16-09-2021 om 06:38:
[..]
Klopt
Je gezin is gevaccineerd. En je schrijft ook dat je zelf 2x een afspraak had en beide zijn gecancelled. Dus daarom de vraag of je zelf nu ook bent gevaccineerd of niet. Zo raar is het niet dat het dus onduidelijk is.
Ik moet niet bekennen dat ik alles heb teruggelezen,ik heb een scroll duim van al die lange quotes en idioot veel foto's van het Britse koninklijk huis.
En zoals op de meeste vragen die je krijgt, geef je geen antwoord op de vraag, maar lul je maar wat.
Dus laat het antwoord op deze vraag ook maar zitten. Ik volg het voorbeeld van anderen en reageer ook niet meer op je
Diegene die ik dat antwoord gaf vond mijn antwoord duidelijk.
Ik vind jou vraag en de manier van forummen best wel onbeschoft. Dacht je nou werkelijk dat ik mijn medisch dossier zou laten zien?
Daglichtlamp
16-09-2021 om 13:39
Gommers heeft maar 1 belang, de regering moet alle belangen afwegen. Als je kijkt naar de indicatoren op het dashboard gaan we de goede kant uit, ondanks alle versoepelingen die we al gehad hebben. Corona in het rioolwater is zelfs significant gedaald afgelopen week, terwijl ik met de open scholen en universiteiten echt wel een stijging verwacht had.
Fleurtje_5
16-09-2021 om 13:43
Daglichtlamp schreef op 16-09-2021 om 13:39:
Gommers heeft maar 1 belang, de regering moet alle belangen afwegen. Als je kijkt naar de indicatoren op het dashboard gaan we de goede kant uit, ondanks alle versoepelingen die we al gehad hebben. Corona in het rioolwater is zelfs significant gedaald afgelopen week, terwijl ik met de open scholen en universiteiten echt wel een stijging verwacht had.
Denk je echt?
Wat als straks de bescherming van de vaccins hun werking langzaam gaan verliezen?
WickedCurlew89
16-09-2021 om 13:51
Nose schreef op 16-09-2021 om 13:44:
Prikafspraken zijn wederom verdubbeld vandaag en gisteren.
Laat zien dat deze groep mensen uiteindelijk voor zichzelf kiezen, niks principes of solidariteit. Niet dat het uitmaakt voor het resultaat.
Daglichtlamp
16-09-2021 om 13:55
Fleurtje_5 schreef op 16-09-2021 om 13:43:
[..]
Denk je echt?
Wat als straks de bescherming van de vaccins hun werking langzaam gaan verliezen?
Dan krijgen mensen die dat nodig hebben boosters.
DownrightSpoonbill69
16-09-2021 om 13:58
Fleurtje_5 schreef op 16-09-2021 om 13:43:
[..]
Denk je echt?
Ik denk dat het wel los gaat lopen hoor. Die vaccins duren wel even
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.