Coronavirus Covid-19
11v11
30-08-2021 om 13:50
Vaccinatieplicht NL
Wat zouden jullie willen in Nederland qua indirecte vaccinatieplicht, dus weigeren in horeca, bioscopen, theaters, etc. Ik zou zelf voor zijn.
Peiling
Indirecte vaccinatieplicht in NL?
_melon
14-09-2021 om 14:44
--- schreef op 14-09-2021 om 14:28:
[..]
Hoe kom je aan die 91%? 91% waarvan? Misschien zitten in de percentages van 60-90) de kinderen onder de 12 die ook mee moeten doen met de groepsimmuniteit?
Hier staat 91% https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/vaccinaties
Maar hier staat alweer een hoger percentage> https://www.rivm.nl/gedragsonderzoek/maatregelen-welbevinden/vaccinatiebereidheid
De vaccinatiebereidheid voor het coronavaccin is sinds de vorige meetronde met 96% ongeveer gelijk gebleven. Ten opzichte van het trendonderzoek voor het landelijk dashboard, is het percentage vaccinatiebereidheid op basis van dit vragenlijstonderzoek een overschatting van 5 tot 10 procentpunt.
-----
Oké, best een flinke overschatting dus. Dan zou de vaccinatiebereidheid daadwerkelijk dus tussen de 86% en 91% liggen.
-----
De vaccinatiegraad en bereidheid wordt hier ook besproken; https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie/cijfers-vaccinatieprogramma
"Dat betekent niet dat er geen eerste vaccinaties meer worden gegeven, want dat gebeurt nog wel. Er zijn echter ongeveer 150.000 vaccinaties nodig om de opkomst of de vaccinatiegraad van de 12 plussers met een procent te laten stijgen. Het aantal eerste vaccinaties dat deze week is toegediend ligt rond de 50.000."
----
De vaccinatiegraad is op dit moment 77,1% bij 18+ en 74,3% bij 12+. Daar komt wel dit bij;
Voor personen die COVID-19 hebben doorgemaakt, volstaat één dosis COVID-19 vaccin. Omdat gegevens hierover ontbreken in onze data, worden zij (met uitzondering van degenen die Janssen ontvingen) echter tot nader order niet meegeteld bij de groep volledig gevaccineerde personen.
-----------
Er werden vorige week dus nog 50.000 eerste prikken gezet, dat is best goed nieuws toch?
_melon
14-09-2021 om 14:47
--- schreef op 14-09-2021 om 14:29:
[..]
onzin, op mijn coronapas staat gewoon dat ik volledig gevaccineerd ben.
RIVM;
Voor personen die COVID-19 hebben doorgemaakt, volstaat één dosis COVID-19 vaccin. Omdat gegevens hierover ontbreken in onze data, worden zij (met uitzondering van degenen die Janssen ontvingen) echter tot nader order niet meegeteld bij de groep volledig gevaccineerde personen.
https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie/cijfers-vaccinatieprogramma
Ysenda
14-09-2021 om 14:48
Ik ben in de zomer naar Denemarken geweest en daar wordt idd bij het binnen gaan van een horeca gelegenheid / museum / binnen activiteit gevraagd om de app te tonen.
De aanpassing die ze gedaan hebben: je kunt niet zo maar zelf gaan zitten. Meer aanpassing is er niet. Maar wij Nederlanders zijn geen makke schapen.
_melon
14-09-2021 om 14:53
Ik vind het uitpluizen van die dashboards altijd leuk, maar je kan zeker nergens zien of er nu, door de aankondiging van de maatregelen, ook al meer (eerste) prik afspraken gemaakt worden zeker?
WickedCurlew89
14-09-2021 om 14:59
De mensen die eerst testmaatschappij, schande! riepen lopen nu weer te huilen dat mensen die een groen vinkje kunnen tonen zich niet preventief hoeven te testen. 🤣
Want zo kunnen ze anderen besmetten maar dat was weer niet erg was want het is maar een griepje. 🤣
Zouden die mensen ooit moe van zichzelf worden?
Broadway
14-09-2021 om 15:01
ik vind het geen indirecte vaccinatieplicht dus kan niet stemmen. het is een keuze.
de enige horeca die ik bezoek is in duitsland en die werken al tijden met de 3G's (gevaccineerd, getest of genezen) en dat werkt zonder problemen, opstoppingen of andere drama's die de horeca hier bedenkt voordat ze het ooit gedaan hebben.
Desire
14-09-2021 om 15:21
Hetvrijewoord schreef op 14-09-2021 om 14:59:
De mensen die eerst testmaatschappij, schande! riepen lopen nu weer te huilen dat mensen die een groen vinkje kunnen tonen zich niet preventief hoeven te testen. 🤣
Want zo kunnen ze anderen besmetten maar dat was weer niet erg was want het is maar een griepje. 🤣
Zouden die mensen ooit moe van zichzelf worden?
Ik vergelijk deze roeptoeters een beetje met destijds de anti-rookbrigade. Het hoogste woord hadden ze over hoe hun gezondheid werd aangetast en ze niet meer gezellig naar het café konden. Enkele caféhouders dachten het gat in de markt te hebben en er verschenen enkele rookvrije cafés om vervolgens leeg te blijven en snel failliet te gaan. Het gaat dit soort lui vaak enkel om het roepen hoe oneerlijk zij wel niet worden behandeld, dus dit zal ook weer wel overwaaien.
Ik ben blij met dit coronapaspoort en de controle alvorens ik een horecagelegenheid binnenstap.
Sun.lover
14-09-2021 om 15:21
Bierdopjes schreef op 14-09-2021 om 14:03:
los van het feit dat ik zei dat het anekdotisch was, waarom zou ik als 30 jarigelanger op de ic liggen dan jij als 60 jarige?
Met Covid liggen ook jongeren er veel langer dan andere patienten. Dis waarom niet? Er liggen zat dertigers meer dan 2 weken, waarvan een week op de buik.
Bierdopjes
14-09-2021 om 15:46
willem1959 schreef op 14-09-2021 om 14:21:
[..]
Oh, dat bedoel je. Ik kan het ouder worden niet stoppen dus aan jou om met mij rekening te houden en keurig je appje bij de ingang van horeca en theater te laten zien.
ah dus het is gewoon eenrichtingsverkeer. ik mag dus niet van jou eisen dat je zorgt dat je niet op de ic komt en daar x of y voor doet. Laat dat nu net het argument zijn waarom dit ongeloofelijke complexe probleem, met ontzettend veel redenen om het wel of juist niet te doen niet zo eenvoudig in een appje te vangen zijn. Het is niet zo zwart wit, en juist dit appje creert die verdeling.
Een twintig jarige die al corona heeft gehad (maar zelfs als het niet zo is) heeft geen enkele reden om zich te vaccineren. Als hij zij daar voor wil kiezen moet dat iets wat diegene zonder druk of drang moet kunnen doen.
Immers:
-Gaan mensen op een festival dood door Corona?
-Worden mensen ernstig ziek op een festival door Corona? En hoe erg is dat?
-Beschermt een QR code achter de ingang de gasten tegen Corona?
-Hoe kan horeca gastvrij zijn met uitsluiten van mensen door corona?
Mallebeppie schreef op 14-09-2021 om 14:39:
De "tenten " die niet bereid zijn om de controles te doen; daar zul je mij dus niet vinden...
Een hoop andere mensen zullen daar wellicht dankbaar gebruik van maken en zullen er op die manier weer zorg voor dragen dat er weer meer restricties zullen gaan gelden voor de horeca.
iedere horecatent die niet meedoet aan dit idiote systeem kan mij verwachten met een dikke fooi.
hoe ga jij eigenlijk mitigeren dat je die enge vaccinweigeraars niet in de appie, gamma of action tegenkomt?
Bierdopjes
14-09-2021 om 15:53
Sun.lover schreef op 14-09-2021 om 15:21:
[..]
Met Covid liggen ook jongeren er veel langer dan andere patienten. Dis waarom niet? Er liggen zat dertigers meer dan 2 weken, waarvan een week op de buik.
8% van het totaal is <40. 92% is ouder dan 40.
Statistieken over het Coronavirus en COVID-19 (dagelijks bijgewerkt!) | AlleCijfers.nl
WickedCurlew89
14-09-2021 om 15:54
De mate van mentale gymnastiek die het vergt om anti-vaxxer te zijn kent geen grens.
WickedCurlew89
14-09-2021 om 16:04
Dat gejank om leeftijden... dat wat het verschil maakt is vaccinatie. Het overgrote deel van patiënten op de IC is niet gevaccineerd. Die hadden daar niet te hoeven liggen.
Hoe moeilijk kan het zijn.
Bierdopjes
14-09-2021 om 16:05
Hetvrijewoord schreef op 14-09-2021 om 15:54:
De mate van mentale gymnastiek die het vergt om anti-vaxxer te zijn kent geen grens.
ik ben geen antivaxer-
ik ben pro-vax (in de meeste gevallen) ik denk dat het verstandig is om te doen. het helpt zeker en heeft ons absoluut geholpen. Het gaat ons alleen niet van corona afhelpen. het is een van de dingen die ons gaat helpen.
Ik ben vooral heel erg anti-pas. Ergo Pro-vax, anti-pas.
Gelukkig zijn we inmiddels zo genuanceerd dat we iedere vorm van kritiek op het overheidsbeleid in de groep 'antivaxxer' duwen.
WickedCurlew89
14-09-2021 om 16:06
Het merendeel van de IC patiënten is man, hoe denk je dat te gaan compenseren Willem?
Bierdopjes
14-09-2021 om 16:08
Hetvrijewoord schreef op 14-09-2021 om 16:04:
Dat gejank om leeftijden... dat wat het verschil maakt is vaccinatie. Het overgrote deel van patiënten op de IC is niet gevaccineerd. Die hadden daar niet te hoeven liggen.
Hoe moeilijk kan het zijn.
en dat is dus aperte onwaarheid. Een jong iemand die niet gevacineerd is komt niet in het ziekenhuis (zie cijfers). In ieder geval niet zo snel als iemand van 60 met onderliggend falen die wel gevacineerd is. Zeker op termijn, wanneer de vaccinaties hun werking verliezen.
deze cijfers worden alleen maar duidelijker in het geval van doorgemaakte ziekte bij zn jongere. Je weet wel, die ernstige ziekte die veel jongeren nog niet eens merken. Ondertussen zijn ze wel beschermd maar mogen ze de kroeg niet in als ze geen vaccinatie of regelmatige test willen doen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.